Suzuki V-Strom 1050 DE 2023: s obousměrným rychlořazením
- Publikovno: 6.1.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Více než dvacet let už brázdí litrový V-Strom všechny silnice světa. Letos si jej budete moci pořídit i ve verzi, se kterou se budete moci pustit do mnohem drsnějších podmínek. Model 1050 DE je připravený vyrazit mimo asfalt. Nově se model dočkal i obousměrného rychlořazení.
Když v roce 2002 představila Suzuki svůj cestovní model V-Strom, sama nejspíš ani neočekávala, jakou oblibu si ve velmi krátkém čase tento motocykl získá, prodalo se jich více než 50 tisíc. V roce 2004 přichází na trh se slabší verzí V-Strom 650. Druhou generaci litrového modelu představila Suzuki v roce 2014, nebyl to žádný facelift, ale kompletně nová motorka ve zcela novém designu s typickým „zobákem“ pod předním světlem a s motorem o zdvihovém objemu 1037 ccm.
Třetí generace se objevila v roce 2020 a to rovnou ve dvou verzích, základní 1050 s litými koly, jejíž test si můžete přečíst zde a dobrodružnější verze XT s vyplétanými koly, pro ty, kdo chtějí občas opustit komfort asfaltových silnic a dát si lehkou šotolinovou cestu. Vybaveny byly tempomatem, třemi přednastavenými jízdními režimy, asistentem pro rozjezd do kopce a také třístupňovou kontrolou trakce. XTčko mělo navíc kontrolu proti zvedání zadního kola při brzdění z kopce.
Pro letošní rok si Suzuki připravila čtvrtou generaci V-Strom 1050 ve verzi DE, která nahrazuje verzi XT a je určená zejména pro vyznavače adventure jízdy v náročném off-roadovém terénu. Má kompletně předělanou geometrii, vyšší zdvihy a velké přední 21-palcové kolo. Veškeré informace se vám budou zobrazovat na zcela novém pětipalcovém barevném TFT displeji s režimem denního a nočního zobrazení. Ovládá se pomocí tlačítek na levém řídítku.
Srdcem V-Stromu 1050 je i nadále kapalinou chlazený vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 1037 ccm s výkonem 107 koní (79 kW) při 8500 ot/min a maximálním točivým momentem 101 Nm při 6000 ot/min. Drobného přepracování se dočkala převodová skříň, kde se zkrátil první rychlostní stupeň a od druhého stupně bude mít motor větší zátah už od nižších otáček. Jednoznačně však oceníte obousměrné rychlořazení, které budete mít již ve standardní výbavě.
Suzuki opět vybavila tento model elektronickým balíčkem S.I.R.S. (Suzuki Inteligent Riding System), kterému vévodí šestiosá inerciální jednotka. Ta bude komunikovat se třemi motorovými mapami Active, Basic a Comfort, s dvoustupňovým náklonovým ABS, které lze u verze DE vypnout na zadním kole, s asistentem Easy Start a s Low RPM Assist, který zamezí tomu, aby vám motor při rozjezdu zhasl. Nový tempomat budete moci využít už od druhého rychlostního stupně a nastavit si na něm rychlost v rozmezí od 25 do 160 km/h. Model DE je kontroly trakce ještě vybaven režimem Gravel, který zabraňuje prokluzu zadního kola.
Brzdy jsou vybaveny systémem proti zvedání zadního kola při brzdění při jízdě z kopce Slope Dependent Control System a také má funkci Hill Hold Control System, která pomáhá při rozjezdu do kopce. Brzdný systém tvoří dva disky Tokico vpředu, vzadu je jeden Nissin a je také vybaven kontrolkou, která umí rozlišit, zda-li jedete sám nebo ve dvou, s kufry nebo bez, a podle toho si dokáže rozložit brzdnou sílu mezi přední a zadní kolo. Hmotnost motocyklu je 252 kilogramů, do nádrže se vejde 20 litrů paliva.
Podvozek je tvořen dvojitým hliníkovým rámem, který je lehčí. Základní V-Strom 1050 bude mít i nadále litá kola o rozměrech 19 a 17 palců vpředu a vzadu. Tlumiče dodala firma KYB, vpředu jsou plně nastavitelná a se zdvihem 170 mm, vzadu lze nastavit předpětí a odskok, zdvih má hodnotu 168 mm. Verze DE má jinou zadní kyvnou vidlici a o 40 mm delší rozvor. Světlá výška je vyšší o 25 mm, tedy 190 mm. Motor je zespodu chráněný hliníkovým plechem a po stranách jsou trubkové padáky.
Vyšší světlou výšku poznáte už při posazení do sedla, kde u verze DE je sedlo ve výšce 880 mm. Do výbavy dostanete nová, širší hliníková řídítka s chrániči rukojetí. Stupačky jsou široké, zubaté a gumové vložky z nich lze snadno vyjmout. Motocykl má kompletní LED osvětlení. Je vybaveno USB portem a pod sedlem naleznete 12V zásuvku. Větrný štítek lze u cestovní verze pomocí rychloupínáku nastavovat do 11 poloh v rozmezí 50 mm. Terénní DE má nižší a užší štítek nastavitelný ve třech polohách a to pomocí imbusu. Standardní verze V-Strom 1050 se bude nabízet ve čtyřech barevných variantách, verze DE bude ve třech, černá, modro-bílá a žluto-šedá.
Zdroj: Suzuki Global
- Přidat komentář +
- Publikováno: 6.1.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT
- 7.10. - Honda NT1100 2025: s elektronickým podvozkem
- 3.10. - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem
- 27.9. - Ducati Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak 2025: duální brzdový systém