Honda VFR 1200F: znovuzrozená legenda
- Publikovno: 18.10.2009
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Japonská Honda světu představila svůj nejnovější počin v kategorii sportovně cestovních strojů. Jmenuje se VFR 1200F a na trh se dostane příští rok.
Pod třemi písmeny VFR se u japonské Hondy už od osmdesátých let ukrývá sportovně cestovní motocykl s motorem V4, který má vynikající průběh točivého momentu v celém spektru otáček. Předcházejících pět generací této modelové řady tak dokázalo uspokojit své majitele jak na okruhu, tak i na dlouhých cestách.
Revoluce jméne VFR 1200F je ale zcela jiná a hned na úvod se výrazně liší i svý elegantním designem. Nám se tahle motorka rozhodně líbí a její dominantní přední světlomet ve tvaru X na který navazuje čistá boční kapota. zajímavým prvkem je také tvar sdružené koncovky výfuků a letmo uložené zadní kolo. Na záď stroje si pak majitel bude moci namontovat dva 35-litrové kufry a 31-litrový top case. Samotný design novinky, vytvořil samotný Kishi-san, který navrhl například i legendární Hondu CBR1100XX Blackbird. Model VFR1200F představuje kombinace požadavků většiny velkých trhů, jako je Japonsko, Amerika a Evropa. Také proto se v těchto lokacích nejvíce testovalo.
Tělo motocyklu tvoří hliníkový rám, který je spojen s obrácenou vidlicí, která se stará o odpružení. Vzadu najdeme systém tlumičů Pro-Link. O bezpečné zastavení se postarají nové brzdy s dvěma kotouči a šestipístkovými radiálními třmeny na předním kole. Vzadu je pouze jeden menší brzdový kotouč. Jelikož se jedná o cestovní jednostopý stroj, je vybaven elektrickými asistenty CBS a ABS. Úplnou novinkou je u modelu VFR bezúdržbový kardan.
O pohon se bude starat zcela nový vidlicový čtyřválec svírající úhel 76 stupňů se zdvihovým objemem 1237 ccm. Kapalinou chlazený agregát disponuje největším výkonem 172 koní při 10 000 1/min a nejvyšší točivý moment 129 N.m při 9500 1/min. Zatím není jasné s jakou převodovkou bude motor spojen, ale s velkou pravděpodobností se novinka objeví již s novou dvouspojkovou DTC (Dual Clutch Transmission). Objem nádrže je 18,5 l. Celková Hmotnost se všemi náplněmi činí 267 kilogramů.
V prodeji bude v průběhu roku 2010 a to ve třech barevných odstínech, červené Candy Prominence Red, stříbrné Seal Silver a perlové bílé Pearl Sunbeam White.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 18.10.2009
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje
- 28.7. - Suzuki GSX-8T a GSX-8TT: neo-retro roadstery
- 23.7. - BMW R 1300 R Titan: stavba z BMW Motorrad
- 21.7. - Honda CUV e: 2025: elektrický skútr
- 15.7. - Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika