Reklama

Honda Gold Wing: nové zavěšení předního kola

Japonská společnost Honda si zaregistrovala na patentovém úřadě zcela nový systém zavěšení předního kola u svého cestovního modelu Gold Wing.

Ovšem pokud čekáte, že nám Honda představí vylepšený či zcela nový model tohoto oblíbeného křižníku, budete asi zklamáni. Tohle je stále hudba budoucnosti a tak si musíme vystačit alespoň s drobnými kosmetickými úpravami, které japonská značka jednou za čas přinese. Jako tomu bylo například vloni, kdy jste se mohli setkat s výročním modelem a jehož test si můžete přečíst zde.

Drobné indicie však ukazují, že se už opravdu chystá další generace Gold Wingu. Jednou z nich je i nový typ zavěšení předního kola, který zcela nahradí konvenční teleskopické vidlice a měl by se lépe vyrovnávat s masivní hmotností motocyklu. Z obrázků je vidět, že toto originální zavěšení je prozatím namontováno na stávajícím modelu Honda Gold Wing GL1800 a i z toho usuzuji, že se v dohledné době asi zatím žádné nová generace nedočkáme.

Honda si revoluční typ odpružení už zaregistrovala a přiznám se, že takový jsem tedy ještě na žádném motocyklu neviděla. Tedy kromě toho na Bimotě Tesi či Yamaze GTS1000. I zde, originálně tvarovaná přední vidlice s přepákováním, má daleko lépe tlumit, zabraňovat citelnému potápění předního zavěšení kola při brzdění a snižovat těžiště stroje. Tohle je velmi důležité zejména u tak těžkého motocyklu, jakým bezesporu Gold Wing je, kde jsou zejména při prudkém zabrzdění klasické teleskopické vidlice a krk řízení pod velkým tlakem.

Další výhodou je také to, že použitím nového systému odpružení se nemění rozvor, což zajišťuje stroji potřebnou stabilitu. Stejně jako uchycení tlumiče předního odpružení nad šestiválcový plochý motor.

1 Honda Gold Wing odpruzeni11 Honda Gold Wing odpruzeni21 Honda Gold Wing odpruzeni3



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama