Bridgestone Battlax Sport Touring T30
- Publikovno: 14.3.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Japonský výrobce pneumatik sype nové obutí pro jednostopé stroje jako z rukávu. Důkazem je fakt, že Bridgestone v březnu uvedl na evropský trh další novou sportovně cestovní pneumatiku.
Model Sport Touring T30 je nejnovějším přírůstkem v řadě pneumatik Battlax. V konstrukci novinky se zrcadlí zkušenosti získané během vývoje závodních pneumatik Bridgestone pro MotoGP. Cílem vývoje nové pneumatiky T30 bylo umožnit jezdcům skutečné potěšení z cestování, a to na základě optimalizované ovladatelnosti a lepší přilnavosti na suchém povrchu v porovnání s předchozí pneumatikou BT-023. Bridgestone vyvinul za tím účelem novou směs, kostru i dezén, jejichž optimalizací bylo dosaženo vyšší tuhosti a lepší přilnavosti k vozovce.
T30 je první pneumatikou Battlax v cestovním segmentu, která nese označení „T“. Bridgestone nyní používá písmeno T (Touring) pro cestovní pneumatiky, S (Sport) pro sportovní pneumatiky a R (Race) pro závodní pneumatiky, aby byly v rámci rozsáhlé řady pneumatik Battlax jasněji odlišeny jednotlivé druhy pneumatik s různým zaměřením.
Bridgestone použil při vývoji nové směsi pro T30 stejný postup jako u závodních pneumatik pro MotoGP. Nejprve určil rozsah teplot, v nichž má pneumatika sloužit, a poté zahájil vývoj optimální směsi pro daný rozsah provozních podmínek. To vedlo ke vzniku směsi na bázi polymeru RC (pro motocyklové pneumatiky), která používá technologii „NanoPro-Tech“. Ta poskytuje vylepšenou přilnavost a výkon při teplotách panujících v reálném provozu.
Pro dezén přední pneumatiky navrhl Bridgestone speciální drážky ve tvaru T – rovné uprostřed a do stran protažené až k ramenní oblasti – které jsou zárukou rychlé a pohotové ovladatelnosti. Dezén zadní pneumatiky kombinuje hladší ramenní oblasti s dvakrát zalomenými drážkami, které poskytují při náklonu v zatáčce největší možnou styčnou plochu. Interní srovnávací testy s předchůdcem Battlax BT-023 ukazují vylepšenou a snadnou ovladatelnost pneumatiky T30, která jezdcům poskytuje skutečnou radost z cestování. Vylepšena byla rovněž ovladatelnost, přilnavost a chování v zatáčkách na suchu, bez ztráty výkonu na mokru.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 14.3.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Pre Jerez
- včera - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- včera - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- 24.4. - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- 24.4. - Začalo letošní MS-Side
- 24.4. - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
Další z rubriky
- 19.4. - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus
- 25.3. - Honda CB125R 2024: stylovka pro začátečníky
- 21.3. - Husqvarna Svartpilen 801: dvouválcový naháč
- 18.3. - Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem
- 15.3. - Harley-Davidson Hydra-Glide Revival: limitovaná edice
- 13.3. - CFMOTO 800NK GP: inspirováno závodními motocykly