Bridgestone Battlax Sport Touring T30
- Publikovno: 14.3.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Japonský výrobce pneumatik sype nové obutí pro jednostopé stroje jako z rukávu. Důkazem je fakt, že Bridgestone v březnu uvedl na evropský trh další novou sportovně cestovní pneumatiku.
Model Sport Touring T30 je nejnovějším přírůstkem v řadě pneumatik Battlax. V konstrukci novinky se zrcadlí zkušenosti získané během vývoje závodních pneumatik Bridgestone pro MotoGP. Cílem vývoje nové pneumatiky T30 bylo umožnit jezdcům skutečné potěšení z cestování, a to na základě optimalizované ovladatelnosti a lepší přilnavosti na suchém povrchu v porovnání s předchozí pneumatikou BT-023. Bridgestone vyvinul za tím účelem novou směs, kostru i dezén, jejichž optimalizací bylo dosaženo vyšší tuhosti a lepší přilnavosti k vozovce.
T30 je první pneumatikou Battlax v cestovním segmentu, která nese označení „T“. Bridgestone nyní používá písmeno T (Touring) pro cestovní pneumatiky, S (Sport) pro sportovní pneumatiky a R (Race) pro závodní pneumatiky, aby byly v rámci rozsáhlé řady pneumatik Battlax jasněji odlišeny jednotlivé druhy pneumatik s různým zaměřením.
Bridgestone použil při vývoji nové směsi pro T30 stejný postup jako u závodních pneumatik pro MotoGP. Nejprve určil rozsah teplot, v nichž má pneumatika sloužit, a poté zahájil vývoj optimální směsi pro daný rozsah provozních podmínek. To vedlo ke vzniku směsi na bázi polymeru RC (pro motocyklové pneumatiky), která používá technologii „NanoPro-Tech“. Ta poskytuje vylepšenou přilnavost a výkon při teplotách panujících v reálném provozu.
Pro dezén přední pneumatiky navrhl Bridgestone speciální drážky ve tvaru T – rovné uprostřed a do stran protažené až k ramenní oblasti – které jsou zárukou rychlé a pohotové ovladatelnosti. Dezén zadní pneumatiky kombinuje hladší ramenní oblasti s dvakrát zalomenými drážkami, které poskytují při náklonu v zatáčce největší možnou styčnou plochu. Interní srovnávací testy s předchůdcem Battlax BT-023 ukazují vylepšenou a snadnou ovladatelnost pneumatiky T30, která jezdcům poskytuje skutečnou radost z cestování. Vylepšena byla rovněž ovladatelnost, přilnavost a chování v zatáčkách na suchu, bez ztráty výkonu na mokru.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 14.3.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl