Test Indian FTR 1200 R Carbon: nezkrotný Američan
- Publikovno: 20.10.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Kdo by odolal svezení na motocyklu, jehož kořeny sahají až k plochodrážním motocyklům? Když k tomu ještě přidáte stylový vzhled s karbonovými doplňky, přesně fungující podvozek a svižný motor, máte zaručeno, že se domů vrátíte s úsměvem, plní dojmů a v hlavě už se vám bude rodit plán, na další výjezd za klikatými silnicemi.
Když se řekne americký motocykl, většina z nás si představí velký cruiser od Indian nebo Harley-Davidson jedoucí po slavné Route 66, rozhodně ne hbitý nekapotovaný stroj s rebelskou duší. Ovšem přesně takový motocykl v roce 2018 představil Indian Motorcycle, FTR 1200. Až nečekaně rychle si získal oblibu u zákazníků díky jeho svalnatému vzhledu s odhaleným trubkovým rámem, vkusné kombinaci retro prvků s moderními a brzy také i kvůli jeho výborným jízdním vlastnostem.
Příležitost otestovat si prémiovou verzi R Carbon jsme si tak nemohli nechat ujít. Jeho syrový vzhled má své jedinečné kouzlo, výjimečnost tohoto motocyklu navíc umocňuje vykrojené prošívané sedlo, dvojice mohutných nad sebou usazených koncovek výfuku po pravé straně a pověstnou třešničkou na dortu jsou pak karbonové doplňky na nádrži a kolem předního LED světlometu. Celkové zpracování motocyklu je velmi kvalitní.
Pro letošní rok dostal do výbavy kulatý čtyřpalcový dotykový displej s navigací o průměru 110 mm, který nahradil původní hranatý a musím říct, že se k naturelu FTR hodí mnohem víc. Můžete si zvolit dva druhy zobrazení, podle vašich preferencí, nastavujete v něm jízdní režimy, ovládáte váš telefon, pokud si jej bezdrátově propojíte a můžete také využít navigaci. Dotykové ovládání funguje dobře i v rukavicích, ale ovládat jej také můžete pomocí tlačítek na levém řídítku.
Doslova jako v křesle jsem se cítila po usednutí za řídítka na příjemně vypolstrované prošívané sedlo, které je prémiovou výbavou R Carbon. Ačkoliv byl tento model původně navržen podle závodního motocyklu FTR 750, který vyhrál mistrovství světa na ploché dráze, sedí se na něm tak nějak jinak, napůl závodnicky, napůl cestovně. Jste nahrbeni směrem vpřed, nohy máte vzadu, ale díky této poloze se vám FTR lehce ovládá. Já bych jen ocenila širší řídítka, se kterými by se vedl ještě snáz.
Srdcem FTR je vysokootáčkový, kapalinou chlazený vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 1203 ccm s výkonem 123 koní a maximálním točivým momentem 118 Nm. Líbilo se mi, jak plynule táhnul od spodních otáček a jak dobře reagoval na otočení plynové rukojeti. Zabírá už od dvou tisíc otáček, ovšem od šesti tisíc už to má takový zátah, že vás to doslova „svléká“ z motocyklu dolů. To zrychlení do maximálních otáček je skoro až neuvěřitelné a k tomu ten dunivý zvuk z koncovek výfuku, to je hodně emotivní zážitek.
Atraktivní je také elektronická výbava motocyklu, na výběr máte ze tří palivových map, Rain, Standard a Sport, k dispozici je také stabilizační systém, který je citlivý na úhel náklonu, kontrola trakce, systém proti zvedání předního kola a pokud si chcete vychutnat pravou rebelskou jízdu, lze kontrolu trakce i anti-wheelie zcela vypnout a užít si radosti z řízeného smyku.
Podvozek od Öhlinsu je plně nastavitelný a pracuje téměř se strojovou přesností. Při průjezdu zatáčkou drží zvolenou stopu, neodskakuje a nevadí mu ani nerovnosti na vozovce. Lehce se přehazuje z jedné strany na druhou, stačí se jen vyklonit a Indian se stáčí daným směrem. No a pak už jen při výjezdu ze zatáčky zatáhnete za plyn a užijete si ten mohutný a rychlý zátah motoru. I když jedete hodně rychle, tak pořád máte plnou kontrolu nad motocyklem. Díky jeho obratnosti se s ním snadno proplétáte i v koloně mezi vozy.
Lehká sedmnáctipalcová kola jsou obutá do lepivých pneumatik Metzeler Sportec, která dobře drží i na studené a mokré silnici. Brzděna jsou vpředu čtyřpístkovým a vzadu dvoupístkovým brzdičem Brembo. Brzdy mají rychlý nástup, jsou ostré, nemají tendenci tuhnout a dobře se dávkují.
Svalnatý Indian FTR 1200 R Carbon vás jen tak nepřestane bavit. Jeho kombinace unikátního vzhledu s nadčasovým designem, živelným motorem, skvěle fungujícím podvozkem a se spolehlivými brzdami, je perfektně vyvážená. Kdo má rád nekapotované sportovní motorky, ten bezpochyby ocení jeho hravost a rychlost. Však se svezte sami, uvidíte, že se vám nebude chtít domů a budete si hledat tu nejvíc „zatáčkovitou cestu“, kde si užijete radost z jízdy v maximální možné míře.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený dvouválec V-Twin. Vrtání a zdvih 102 x 73,6 mm, zdvihový objem 1203 ccm, kompresní poměr 12,5 : 1. Výkon 90 kW (123 k) při 8250 ot/min, největší točivý moment 118 Nm při 6000 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řemenem, antihoppingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý páteřový rám, přední plně nastavitelná 43 mm teleskopická vidlice Öhlins, zdvih 120 mm, vzadu plně nastavitelný tlumič Öhlins IFP Piggyback, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové se systémem ABS, vpředu dvojitá o průměru 320 mm s čtyřpístkovým třmenem Brembo, vzadu jednoduchá o průměru 260 mm s dvoupístkovým třmenem Brembo. Litá kola, pneumatiky Metzeler Sportec 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu. Rozvor 1525 mm, výška sedla nad zemí 780 mm, světlá výška 115 mm, pohotovostní hmotnost 235 kg. Objem palivové nádrže 13 litrů.
Barevné provedení: Carbon Fiber
Základní cena včetně DPH: 468 900 Kč
Foto: Jan Altner
- Přidat komentář +
- Publikováno: 20.10.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro