Honda CB1100 RS 5Four: limitovaná edice
- Publikovno: 20.9.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Letošní rok Honda slaví 50 let legendárního čtyřválcového modelu CB750 a jedna oslava střídá druhou. Angličané to však vzali po svém a na základech CB1100 RS postavili stroj, který jako by slavnému CB750 téměř vypadl z oka. Nezůstali však pouze u konceptu, ale rovnou nabídli do prodeje 54 kusů tohoto limitovaného modelu.
Jeden z prvních projektů bylo dvanáct upravených provedení modelu CB1000R, které se oficiálně představili na osmém ročníku festivalu Wheels & Waves ve francouzském městě Biarritz. Stroje vznikly v dílnách společnosti Honda, jejích dealerů a partnerů z řad úpravců ve Francii, Itálii, Švýcarsku a Španělsku. Inspiraci jejich autoři čerpali z široké škály modelů, osobností i designových témat.
Oslava 50. výročí existence řadových čtyřválců, kterou v roce 1969 zahájil model CB750 však pokračuje i dále. Tentokrát však pánové z Hondy UK nesáhly po streetfighteru ale po klasice, vzduchem chlazeném sportovním CB1100 RS. Stavbu zadali známému anglickému customerovi Guyi Willisonovi z dílny 5Four Motorcycles. Rád by se specializoval právě na stavby limitovaných edicí velkých motocyklových značek, jako je Honda nebo třeba Norton.
No a právě Honda CB1100 RS 5Four je prvním počinem z jejich dílny. Vyrobí přesně 54 motocyklů, každý z nich bude mít svoje výrobní číslo umístěné na zádi motocyklu v číslici 5. Na motocyklu nejsou nalepeny žádné samolepky, vše je ručně malované a to i logo Honda. Inspiraci pro vzhled motocyklu čerpali ze závodních strojů, které reprezentovali v minulosti japonskou značku na mistrovství World Endurance.
Při stavbě motocyklu použili jen kvalitní materiály a téměř vše co šlo vyrobit je ruční práce. Kapota kolem světla je vyrobená z hliníkového plechu a na jednomístné prošívané sedlo použili materiál alcantara. Velké množství komponent je v černé barvě, ať už jsou to zrcátka a závodní páčky nebo řídítka Renthal Ultra Low se závodními gripy značky Tomaselli.
Podvozek Showa však CBčku ponechali původní a stejně tak i lité sedmnáctipalcové kola brzděná čtyřpístkovými brzdiči Tokico. Rovněž motor zůstal naprosto beze změn. Ovšem nemusíte mít obavy, že by vás někdo přeslechl, o to se totiž postarají titanové koncovky výfuku Urban Growler od britských Racefit.
Pokud byste tedy zatoužili, aby vám doma tenhle výstavní kus zdobil vaši garáž nebo obývací pokoj, berte na vědomí, že vás vyjde na 15 554 britských liber, tedy zhruba 460 tisíc korun.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 20.9.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně
- včera - Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda
- 7.5. - Třídenní testy MotoE v Barceloně
- 7.5. - MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery
- 6.5. - Časový program GP Francie v Le Mans
- 5.5. - Divoké karty pro Most
Další z rubriky
- dnes - BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně
- 5.5. - Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování
- 22.4. - Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta
- 16.4. - Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem