Test Honda NX500: obratné cestovní enduro

Už po prvních kilometrech jsem věděla, že to bude pár prima dní prožitých s malým cestovním endurkem NX500. Lehký a obratný motocykl se hodí nejen na každodenní dojíždění za prací, ale také na zábavné svezení s přáteli. Díky výkonu 35 kW si jej mohou pořídit i čerstvě plnoletí majitelé řidičského oprávnění skupiny A2.

Motocykl NX500 je postaven na základech předchozího modelu Honda CB500X, dostal zcela novou přední kapotáž, displej a pár technologických změn. Z původního modelu zůstal trubkový ocelový rám, v jehož srdci je usazen stejný dvouválcový motor o zdvihovém objemu 471 ccm. Beze změny zůstal také podvozek s přední vidlicí Showa, rozvor kol 1445 mm a také kotoučové brzdy s dvoupístkovými třmeny Nissin.

1 Honda NX500 test (25)1 Honda NX500 test (11)1 Honda NX500 test (22)1 Honda NX500 test (18)

Díky zcela nové přední masce a hranatým tvarům vypadá NX500 mnohem dobrodružněji. Trochu mi tam chybí zobák pod světlometem, který mělo CB500X, rozhodně by mu slušel a umocnil by tak jeho vzhled. Větrný štítek je více vzpřímený a lépe tak chrání proti povětrnostním vlivům i při vyšších cestovních rychlostech. Standardně se dodává v průhledné bílé variantě, testované NX500 mělo příplatkové kouřové plexi za cenu 889 Kč. Zcela nový je také diodový reflektor, který na cestu svítí širším kuželem světla.

Dvouválcový motor disponuje výkonem 35 kW dostupném při 8600 otáčkách a maximálním točivým momentem 43 Nm při 6500 otáčkách. Díky tomu si jej tak mohou pořídit i čerstvě plnoletí majitelé řidičského oprávnění skupiny A2. Ti rozhodně nejvíce ocení kontrolu trakce, kterou je NX500 vybaveno ve standardní výbavě. Tu můžete navíc zcela vypnout. Ovládá se pomocí tlačítka na levé rukojeti.

1 Honda NX500 test (24)1 Honda NX500 test (2)1 Honda NX500 test (5)

Na té samé rukojeti jsou také tlačítka pro ovládání pětipalcového barevného displeje. U něj si můžete vybrat, jestli chcete jednoduché zobrazení nebo kruhové či čárové. Líbilo se mi, že se displej nijak nezrcadlil a byl dobře čitelný za ostrého poledního slunce. Propojit jej můžete pomocí aplikace Honda RoadSync s vaším chytrým telefonem a využít tak kromě jiných funkcí i šipkovou navigaci, která se zobrazuje přímo na displeji.

Ačkoliv má NX500 sedlo ve výšce 830 mm, bez potíží jsem z něj dosáhla na zem celou nohou, ale motocykl se dá snadno udržet i na jedné noze. Jeho provozní hmotnost je 196 kilogramů, lehce se tak vede při pomalé jízdě, ale i při manipulaci na místě. Během jízdy sedíte vzpřímeně, nohy máte pohodlně poskládány pod sebou. Líbila se mi ta lehkost a obratnost, s jakou se enduro vedlo. Skvěle se s ním proplétalo mezi auty ve městě a když jste se dostali za jeho brány někam na klikatou silnici, hravě jste jej přehazovali z jedné strany na druhou. Úsměv na tváři mi nezmizel po celou dobu testu.

1 Honda NX500 test (4)1 Honda NX500 test (7)1 Honda NX500 test (8)

Řadový dvouválec si spokojeně brumlá, táhnout začíná už od spodních otáček a díky tomu tak odpustí jezdci i pár začátečnických chyb při podřazování. Líbí se mu nad hranicí 3000 otáček, kdy stačí jen lehce zatáhnout za plynovou rukojeť a NX500 znatelně zrychlí. Pokud si chcete užít svižnější jízdu v zatáčkách, bude to po vás chtít víc řazení a držet motor ve vyšších obrátkách. Motocykl nemá tendenci odskakovat při projetí přes nerovnost na vozovce, můžete se tak spolehnout na jeho držení stopy. Podvozek je komfortně naladěný a zdatně zvládá pobírat přejezdy kočičích hlav i tramvajových kolejí.

Líbila se mi univerzálnost NX500, zvládal pohodovou, pomalou, ale i sportovní jízdu, a přesto jeho spotřeba nepřesáhla hranici pěti litrů paliva na sto kilometrů. Prodejní cena začíná na částce 174 900 Kč. Testovaný model měl navíc paket Urban, který zahrnuje horní 38 litrový kufr s vnitřní textilní taškou, s opěrkou pro spolujezdce a centrální stojan. Prodejní cena je 23 290 Kč. Příplatková byla také mlhová světla za cenu 13 289 Kč a kryty rukojetí za cenu 2289 Kč.

1 Honda NX500 test (33)1 Honda NX500 test (34)1 Honda NX500 test (35)

Gábina má na sobě oblečený cestovní komplet MBW Adventure Tech, který je letošní novinkou v nabídce firmy MBW.

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý dvouválec se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Vrtání a zdvih 67.0 x 66.8 mm, zdvihový objem 471 ccm, kompresní poměr 10,7:1. Největší výkon 35 kW(47 k) při 8600 ot/min, největší točivý moment 43 Nm při 6500 ot/min. Elektronické vstřikování Keihin, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná vícelamelová antihoppingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Ocelový trubkový rám - motor součástí nosné konstrukce. Přední klasická teleskopická vidlice Showa SFF-BP, průměr nosníků 41 mm, zdvih 140 mm. Zadní centrální pružící jednotka s pětistupňovým nastavením předpětí. Brzdy kotoučové Nissin, vpředu dva kotouče o průměru 296 mm s dvoupístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem. Kola hliníková litá. Pneumatiky 110/80 R19 vpředu a 160/60 R17 vzadu. Rozvor 1445 mm, světlá výška 180 mm, výška sedla nad zemí 830 mm, provozní hmotnost 196 kg. Objem palivové nádrže 17,5 litrů.

Barevné provedení: červená Grand Prix Red, bílá perleťová Pearl Horizon White a matná černá Matte Gunpowder Black Metallic

Cena včetně DPH: 174 900 Kč
Cena testovaného modelu včetně DPH: 214 657 Kč

1 Honda NX500 test (32)1 Honda NX500 test (26)1 Honda NX500 test (27)1 Honda NX500 test (17)1 Honda NX500 test (23)1 Honda NX500 test (1)1 Honda NX500 test (10)1 Honda NX500 test (12)1 Honda NX500 test (13)1 Honda NX500 test (14)1 Honda NX500 test (15)1 Honda NX500 test (16)1 Honda NX500 test (19)1 Honda NX500 test (28)1 Honda NX500 test (29)1 Honda NX500 test (3)1 Honda NX500 test (30)1 Honda NX500 test (20)1 Honda NX500 test (21)1 Honda NX500 test (6)

Foto: motoforum.cz



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama