Test CFMOTO Gladiator X110: splněný dětský sen

Mít možnost řádit na podobném stroji byl sen mého mládí, splnil jsem jej až svému synovi, který se na test nové dětské čtyřkolky Gladiator X110 od CFMOTO opravdu těšil.

Ještě než vám představím můj test dětské čtyřkolky, chci dát přednost našemu Honzovi, který dostal za úkol napsat svoje hodnocení. Přece jenom na ní jezdil hlavně on a pohled očima dítěte je rovněž zajímavý:
Čtyřkolka na benzín X110
Je to dobrá čtyřkolka hodnotím ji 4,5 z 5 hvězdiček.
Jezdí dobře a řídí se snadno. Má špatně nastavený táhlo řazení.
Maximální rychlost je 45 km v hodině.
Nesmí se s touhle čtyřkolkou na silnici.

1 CFMOTO Gladiator X110 test (1)1 CFMOTO Gladiator X110 test (21)1 CFMOTO Gladiator X110 test (3)

Celkem 1,5 metru dlouhá, necelý metr široká a vysoká čtyřkolka s rozvorem náprav 1020 milimetrů vypadá už na první pohled lákavě a velmi kvalitně. I když se jedná o čínské zboží konkurenční neznačkové produkty jednoznačně překonává svým solidním zpracováním, které je patrné už na první pohled. Design X110 je opravdu líbivý, přičemž všechny detaily jsou zároveň vysoce účelné. Kromě červené se nabízí i modrá barva.

A je tu také vzhled stroje, který prodává a našemu testovacímu jezdci se líbil už na prvních fotografiích. Designově totiž patří CFMOTO X110 k velmi povedeným čtyřkolkám a její ladné tvary ji mohou závidět právě ty dospělé pracovní stroje zcela určitě. Koneckonců tady jde především o zábavu. Design je podobný sportovní bugině Z1000 Sport a to zejména v její přední části. Čtyřkolka disponuje 3,5palcovým LCD displejem, kde se zobrazuje rychlost, ale také zvolená pozice řadící páky.

1 CFMOTO Gladiator X110 test (4)1 CFMOTO Gladiator X110 test (17)1 CFMOTO Gladiator X110 test (10)

Bezpečnost je tady na prvním místě. Váš malý závodník bude dobře vidět díky LED denním svícením vpředu i vzadu, kde navíc to zadní je doplněno o výrazné brzdové světlo. Dalším bezpečnostním prvkem je trhačka, která zastaví chod motoru, pokud je jezdec mimo stroj. Ovšem díky tomu, že je motor uložen v rámu zcela vespod, je těžiště stroje nízko, čtyřkolka je tak stabilnější nejen při přejíždění nerovností, ale také v ostrých zatáčkách.

Pokud s čtyřkolkou teprve začínáte, oceníte také možnost nastavení rozsahu plynové páčky a tím také snížení maximální rychlosti. Jako rodič můžete vaše dítě sledovat pomocí aplikace CFMOTO YOUTH až do vzdálenosti 400 metrů, to si také můžete nastavit jako hraniční vzdálenost a jakmile ji vaše dítě překročí, čtyřkolka jej na to upozorní výstrahou a sníží její rychlost. Veškeré hodnoty, ať už vzdálenost nebo rychlost si jednoduše nastavíte právě v této aplikaci.

1 CFMOTO Gladiator X110 test (18)1 CFMOTO Gladiator X110 test (13)1 CFMOTO Gladiator X110 test (14)

Srdcem dětské čtyřkolky, která logicky ale nesmí do běžného provozu, je čtyřtaktní jednoválec SOHC ve spojení s jednostupňovou převodovkou. Bohužel testovaný stroj měl trochu méně komfortně nastavenu volbu jednotlivých režimů (F/R/N) a bylo třeba trochu cviku a občasného seřízení táhla řadící páky. Pokud se vše podaří, motor o zdvihovém objemu 110 ccm nabízí modelu X100 výkon 4,7 koně, což je dostatečné pro zábavu na rovině a v mírném stoupání, do většího kopce by to chtělo těžší převod. Na druhou stranu nemusíte mít obavu, že by vaše desetileté dítě stroj nezvládlo, bezpečnost byla při konstrukci na prvním místě.

Jízdně 125 kilogramů těžký stroj těží z velmi stabilního podvozku, který tvoří vpředu nezávislé zavěšení pomocí dvojitých A-ramen vpředu, přičemž předpětí pružiny lze nastavit v 5 úrovních a zadní centrální tlumič s klasicky vinutou pružinou rovněž umožňuje nastavení předpětí v pěti stupních.

1 CFMOTO Gladiator X110 test (16)2 CFMOTO Gladiator X110 test (11)2 CFMOTO Gladiator X110 test (5)2 CFMOTO Gladiator X110 test (15)2 CFMOTO Gladiator X110 test (7)

Zárukou stability, dobré trakce zadní osy i dobré zábavy jsou také standardně montované pneumatiky o rozměru 155/75 R10 vpředu a 225/55 R8 vzadu. Za nimi se ukrývají tři kotoučové brzdy (dvě vpředu a jedna vzadu), které jezdec ovládá levou páčkou na řídítkách a pravou nohou si může přibrzdit zadní osu. Obě zadní kola jsou poháněna rovnoměrně. Lehké driftování se po nějaké době naučí každý. V kostce řečeno, stabilní a nijak výkonný stroj, nebrání bezpečné jízdě juniorů. Podsvícený jednoduchý přístrojový štít, bezpečnostní čip pro rychlé zhasnutí motoru a účinné brzdy jsou zde standardem.

Pokud tedy chcete potěšit svého syna či dcerku a máte k dispozici nejlépe uzavřenou louku či trať, CFMOTO X110 je dobrým tipem, jak jim dopřát nějakou zábavu a vypěstovat k nim jezdecké návyky i vztah k technice. V současné době navíc můžete využít akce, kdy stroj na obrázcích můžete dostat za polovinu jeho ceny (25 tisícovek), když si koupíte špičkový Gladiator X1000.

1 CFMOTO Gladiator X110 test (2)1 CFMOTO Gladiator X110 test (20)1 CFMOTO Gladiator X110 test (6)

Technické údaje:

Motor: Vzduchem chlazený jednoválec SOHC. Vrtání a zdvih 52,4 x 49,5 mm, zdvihový objem 110 ccm. Největší výkon 4,7 k. Tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem. Automatická převodovka s převody F/R/N (vpřed / zpětný chod /neutrál).

Podvozek: Příhradový rám z trubek a nezávisle zavěšenými koly, pružiny vpředu s možností nastavení předpětí v 5 pozicích, vzadu je centrální tlumič s klasicky vinutou pružinou s možností nastavení předpětí v 5 stupních. Brzdy kotoučové, vpředu dvě, vzadu jedna. Litá kola o rozměru 14“. Pneumatiky 155/75-10 vpředu a 225/55-8 vzadu. Rozvor 1020 mm, suchá hmotnost 125 kg, objem palivové nádrže 6,7 litrů.

Barevné provedení: červená, modrá

Základní cena vč. DPH: 47 990 Kč

1 CFMOTO Gladiator X110 test (8)1 CFMOTO Gladiator X110 test (9)1 CFMOTO Gladiator X110 test (12)1 CFMOTO Gladiator X110 test (19)

Foto: Jaroslav Vavera



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama