Test Indian Scout 2016: The Last Boy Scout
- Publikovno: 24.4.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Znáte film Poslední skaut s Brucem Willisem? Detektiv Hallenbeck je ideální parťák do nepohody a výrobce Indian nám tu namíchal koktejl v podobném duchu. Model Scout nechce být ničím jiným než motorkou připravenou na cokoli. A že se navíc bude líbit každému, o tom nepochybujte.
První seznámení s motocyklem nepřináší zásadní rozdíl oproti běžné produkci. Přepínání ovládacích prvků ani přehlednost jednoduchého palubního přístroje nevybočuje ze zaběhnutého standardu. Což je dobře, neboť dnes je jen málo pravověrných zastánců staré školy, kteří nepožadují intuitivní ovládání. Takže Američan nám tu ihned jde na ruku a my to kvitujeme. V tomto předčí svého největšího rivala Harley-Davidson levou zadní. Zkrátka se zde cítíte ihned dobře a na americkou produkci až nečekaně příjemně evropsky.
Zkuste jednoduchý test. Odloupněte logo Indian z nádrže a zeptejte se kámošů zda uhodnou, co že je to za motorku. Polovina řekne, že něco takhle uhlazeného udělají jen v Japonsku. Ne, tohle vlastně nedělejte. Mam lepší nápad. Raději se posaďte do načančaného sedla a vyrazte.
Řídítka jsou první a možná jedinou věcí, která vám tady zaměstná hlavu. A nemusíte s nimi ani řídit. Stačí pohled na stojící motocykl z profilu a budete si říkat, koho napadlo sem dát takové rohy? Problém ale bude spíš v tom, že design celého motocyklu je tak celistvý a uhlazený, že sebemenší odtržení od celku vyjde snadno najevo. No schválně, napadá vás nějaký jiný motocykl, který má takhle dokonale sladěný rám, nádrž, sedlo, blatníky a výfuky? Ano, záměrně jsem zapomněl na řídítka, ale stačí je chytit, rozjet se a vše bude dobré. Po chvíli si zvykám na jejich poněkud zvláštní tvar a ani po hodinové jízdě nemám unavená ramena.
Volnější plynová rukojeť, která jde až nezvykle jemně vůbec neprozrazuje s jakým objemem tu máte co do činění. Popojíždění po městě je tak velmi snadné a rozjíždění je jen otázkou lehkého pouštění spojky. Plyn není téměř vůbec potřeba odměřovat. Vše se odehrává jednoduše a to i zásluhou skvěle naladěného motoru.
Zabírat začíná motor už na nějakých 1400 ot/min a udrží tempo ve stejném rytmu až do omezovače. Není tedy potřeba si hlídat kolik točíte, byť na přístrojovce máte možnost sledovat digitální číslíčka, jak se bleskurychle přeměňují v závislosti na tom jak moc za plyn taháte. Těžko se popisuje tohle příjemné popojíždění, jelikož není kromě řídítek nic, co by vám utkvělo v paměti, o čem by pisálek mohl remcat. To je dobré znamení.
Opustíte-li město a necháte motor rozmotat do rychlosti okolo 100 km/h zjistíte, že je dobře odladěn i od vibrací. To může být dobře pokud se chystáte na dalekou štreku a vaše ruce potřebují klid. Pokud tedy hledáte motocykl s charisma, který se bude klepat a dunět musíte buď vyměnit výfuky za laděné koncovky nebo se poohlédnout jinde. Výrobce zde zkrátka šel nejjednodušší cestou a to uspokojit co nejvíce jezdců.
Pojďme ale dál a to na převodovku, která se hlásí o slovo a mluví po americku. Očekávejte tedy o něco větší hluk při přeřazení s požadavkem na vaši silnou nohu. Zařazení zvládnou i holky, ale je potřeba být při navolení kvaltu rozhodný. Testovaný model měl najeto sedm tisíc kilometrů, takže si převodovka měla čas sednout. Hrubší chod berte tedy jako její vlastnost.
Na zatáčkovitém úseku, při ostřejší jízdě, kde volíte mezi třetím a čtvrtým kvaltem rozehráváte s Indianem hru, která nemá vítěze. Jednou se vám povede projet zatáčku dobře, neboť máte správný kvalt, jindy zas zapomenete podřadit a čtyřka vás nevytáhne ze zatáčky jak je potřeba. Záhy tak zjistíte, že v rychlosti chce Indian vaše soustředění a pak umí i sportovní jízdu. Pneumatiky snesou solidní náklony a občasné škrtnutí stupačkou je v normálu. Motocykl to nerozhodí a vy pelášíte dál. Omezující je kvalita našich silnic, ale pokud nejste jelita a umíte na železničním přejezdu a podobných hrbolech zpomalit, dočkáte se příjemného zhoupnutí. V Praze na Pohořelci na kočičích hlavách a po tramvajovém pásu si budete libovat. Podvozek vás společně s pohodlným sedlem pohoupá. Nechtějte ale od podvozku aby odvedl stejně kvalitní práci na boulích a dírách do kterých vletíte v kilu jak splašený.
Brzdy, respektive jeden kotouč na předku odvádí velmi dobrou práci a dočkáte se i zpětné vazby. Není to vyloženě citovka do konečků prstů, ale na to, že se musí brzdový třmen vypořádat s tolika rozvášněnými kilogramy je jeho výkon hodně dobrý. Zadní brzda pak dlouho neblokuje kolo a v zatáčce nechá i chvíli motocykl v náklonu a nerovná ihned motocykl do přímky.
Nejlepší hřiště pro Scouta je město, to je bez debat, tady si libuje a nic mu nestojí v cestě. Svým kamarádským přístupem, skvěle odladěným motorem a houpavou jízdou padne do noty každému řidiči. Na okreskách už musíte něco umět a vědět, jak do toho máte šlapat. Že by opravdu poslední skaut? Každému se líbí, na nic si nehraje a to, že má v kalhotách koule zjistíte záhy taky. Jen počítejte s tím, že si to trochu jede po svém. Takže vlastně, charisma mu taky nechybí… Jo, tohle je poslední skaut jak řemen.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený dvouválec do V s úhly válců 60°, OHC. Vrtání a zdvih 90.0 x 73.6 mm, zdvihový objem 1130 ccm, kompresní poměr 10,7:1. Největší výkon 100 k, největší točivý moment 97,7 N.m při 5 900 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řemenem zpevněným karbonovými vlákny, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Ocelový trubkový rám - motor součástí nosné konstrukce. Přední klasická teleskopická vidlice, zdvih 120 mm. Zadní dvojité tlumiče s nastavitelným předpětím, zdvih 76 mm. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 298 mm, vzadu jednoduchá o průměru 298 mm. Kola litá. Pneumatiky 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Rozvor 1563 mm, světlá výška 135 mm, výška sedla nad zemí 635 mm, suchá hmotnost 244 kg. Objem palivové nádrže 12,5 litrů.
Barevné provedení: Silver Smoke, Thunder Black Smoke, Thunder Black, Wildfire Red, Indian Motorcycle Red
Cena včetně DPH: 375 900 Kč
Přilbu Rocc, oblečení a boty Büse nám zapůjčila firma TOP MOTO S.R.O.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 24.4.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro