Test CFMOTO 800MT Touring a 800MT Sport: bestseller z Číny
- Publikovno: 16.3.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Pokud se podíváte na aktuálně nejprodávanější cestovní endura střední třídy na českém trhu, pak konkurenci válcuje model CFMOTO 800MT. Proč tomu tak je?
Ne, opravdu to nebude jen cenovkou kolem čtvrt milionu (aktuálně 276 990 Kč za Touring a 239 990 Kč za verzi Sport, což je o deset tisíc lepší cena než loni), která tuhle modelovou řadu ve třídě Adventure dokázala dostat do popředí zájmu zdejších motorkářů. Přesvědčili jsme se o tom sami. Na týdenní test jsme si vypůjčili obě nabízené verze endura, kterého se jen za loňský rok prodalo na českém trhu 400 kusů, valná většina ale verze Touring. Když bychom počítali přesně určitý typ motorky, tak 800MT Touring byla nejprodávanější motorka ČR v roce 22 vůbec.
Aby tedy podpořil dovozce prodej druhé verze na fotkách nabízí v rámci jarního proma k CFMOTO 800MT Sport celou sadu tří hliníkových kufrů (je jedno zda stříbrné nebo černé) za pouhých 9990 Kč. Běžná cena je 26 990 Kč za černé provedení a 25 990 Kč za stříbrnou verzi. Momentálně tedy v plné výbavě s držáky a třemi prostornými odnímatelnými zavazadly v akci vychází na čtvrt milionu korun, a to už je lákavá nabídka pro zájemce o lehké cestovní enduro.
Pojďme si tedy stručně popsat obě provedení čínské osmistovky a představit jejich největší výhody a možná také nějaké neduhy. Už na první pohled se oba stroje opírají o renomovanými evropskými a japonskými značkami zavedený recept štíhlého endura s dvouválcovým motorem. Koneckonců i zde je třeba připomenout, že „osmistovka“ je motocyklem, který vznikl na základě spolupráce s rakouskou KTM, s níž má čínská značka ve své domovině společný podnik.
Jako pohonná jednotka zde slouží řadový dvouválec LC8c o objemu 799 ccm, tedy starý známý z KTM řady 790. Vyrobený a naladěný je v Číně, a tak disponuje nižšími hodnotami, než tomu bylo u 790 Adventure, konkrétně výkonem 91 koní a točivým momentem 75 Nm. Určitě to 231 kilogramů těžkému enduru stačí. Tenhle motor, doplněný o antihoppingovou spojku a šestistupňovou převodovku, dokáže s dvousetkilovými motocykly pěkně "uhánět“.
Důkazem budiž maximální rychlost kolem 200 km/h a odpovídající svižné zrychlení. To závisí zejména na druhu zvoleného jízdního režimu, na výběr jsou dva totiž znatelně rozdílné (Rain a Sport). Osobně bych možná uvítal pro běžné ježdění něco mezi nazvané třeba Tour. V reakci na plynovou rukojeť je u obou přednastavených módů opravdu velký pocitový i skutečný rozdíl.
Pohonný agregát je usazen do ocelového rámu je doplněný o mohutnou hliníkovou zadní kyvnou vidlici a odpružení KYB se zdvihy 160/150 mm, které se hodí do maximálně středně těžkého terénu. Tomu nasvědčují i rozměry kol, vpředu je totiž devatenáctková pneu, 17″ vzadu. Hliníková (Sport) nebo vyplétaná (Touring) kola pak naznačují dominantní určení motocyklu. Ergonomie ovládání není typicky endurová, což může někomu vadit v terénu, na silnici si naopak budete libovat dobrý posez a také přehledné ovládání spolu s barevným sedmipalcovým TFT displejem před vámi. Ten samozřejmě slouží nejen pro zobrazení všech jízdních údajů, ale při spárování mobilního telefonu umožňuje také správu hudebního přehrávače a telefonního seznamu, dále zobrazuje navigační pokyny z aplikace CFMOTO Ride.
Pokud budete chtít používat tuhle motorku hlavně mimo zpevněné cesty, jděte určitě do verze s funkčními padacími rámy, přídavnými pozičními světly a vyplétanými koly. Pro jízdu na dlouhé vzdálenosti je 800MT vybaveno docela pohodlným sedlem pro jezdce a spolujezdce a již v úvodu zmíněnými hliníkovými kufry. Co se týče vedení předního kola i nezáludných jízdních vlastností díky rozsahu nastavení zadní vidlice či brzd, na které je spolehnutí, jste u CFMOTO 800MT na té správné adrese. Spotřebu jsme měli v testu kolem sedmi litrů, takže devatenáctilitrová palivová nádrž zajistí akční rádius kolem 250 kilometrů.
Zkrátka a dobře, tohle čínské moto s motorem od KTM a stabilním podvozkem poskládaným z komponent od renomovaných výrobců, nijak určitě nepropadne. Za ty peníze totiž určitě u konkurence nedostanete tak vybavenou a vyváženou motorku se kterou se bez problémů dokážete vydat třeba na expediční cestu mimo civilizaci, nebo dojíždět každý den do práce. Pro tu druhou disciplínu vám ale bohatě stačí levnější verze Sport s hliníkovými koly.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC. Vrtání a zdvih 88 x 65,7 mm, kompresní poměr: 12,7:1 zdvihový objem 799 cm3. Největší výkon 67 kW (91 k) při 9250 1/min, největší točivý moment 75 Nm při 8000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, antihoppingová spojka, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Trubkový rám, přední plně stavitelné vidlice KYB, zdvih 160 mm, zadní plně stavitelný monoshock KYB, zdvih 150 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm s čtyřpístkovým radiálním třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 260 mm. Kola vyplétaná (paprsková). Pneumatiky 110/80 R19 vpředu a 150/70 R17 vzadu. Rozměry 2234x835x1475 mm, výška sedla nad zemí 825 mm, světlá výška 190 mm, provozní hmotnost 231 kg. Objem palivové nádrže 19 litrů.
Základní cena včetně DPH: 276 990 (239 990) Kč
CFMOTO 800MT Sport
CFMOTO 800MT Touring
Foto: Jan Altner
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 16.3.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec