Reklama

KTM RC 125: sebevědomá malorážka

S uvedením sportovního modelu RC 125 nás u KTM přesvědčili, že maloobjemový motocykl musí být levně vypadající stroj. Novinka vypadá hodně exkluzivně.

Stejně jako tomu bylo u uvedení KTM 125 Duke v roce 2011, KTM opět ukazuje světu, že třída 125 ccm nemusí být odrazovým můstkem ježdění na motocyklu, postaveným na kompromisu. Před dvěma lety přišla rakouská továrna s nekapotovanou stopětadvacítkou Duke a tohoto motocyklu se prodalo více jak deset tisíc kusů. Nyní je tu velice sportovně vypadající RC 125, kterou charakterizuje dravý design kapotáže, sportovní podvozek s těmi nejlepšími komponenty od WP Suspension a brzdy Brembo. Pokud k tomu přidáme dvoukanálové ABS jako standard, pak před sebou máme jeden z nejschopnějších sportovních motocyklů v dané kategorii.

Pro pohon tohoto stroje slouží podobně jakou u sesterského modelu 125 Duke čtyřtaktní jednoválec s výkonem 15 koní a 11 (N.m), ale jeho síly dokáže jezdec (může mu být už šestnáct let) daleko lépe využít při jízdě na hraně (omezovač je nastaven na 11 tisíc otáček). Rám motocyklu využívá sportovní geometrii, která umožňuje neuvěřitelně agilní a zároveň bezpečnou jízdu. Celkem 135 kilogramů těžký stroj tak umožní získat první ostruhy na okruhu či technických silničkách začínajícím jezdcům.

Na českém trhu se novinka objeví už na podzim a její cenu očekáváme někde kolem 115 tisícovek, tak aby mohla konkurovat třeba Hondě CBR 125R. Když se ale podívám na ostře řezané tvary a výbavu KTM RC 125, asi bych jako puberťák toužící po prvním motocyklu už ani nepřemýšlel o žádném Japonci.

KTM RC 125 KTM_RC_1251KTM RC 125 KTM_RC_1252KTM RC 125 KTM_RC_1253KTM RC 125 KTM_RC_1255KTM RC 125 KTM_RC_1256KTM RC 125 KTM_RC_1257



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama