Honda RC213V-S: odhalena dnes v 11:00 živě!
- Publikovno: 11.6.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Honda přichystala speciální tiskovou konferenci v Barceloně v rámci Velké ceny Katalánska, kde poprvé představila veřejnosti jejich horkou novinku, supersport RC213V-S.
Pro všechny, kdo chtěli být u toho, zřídila živý přenos. Přesně v 11:00 byl tento stroj odhalen, měl se toho účastnit Casey Stoner, který se na vývoji tohoto motocyklu podílel velkou měrou, avšak z jezdců tam byli jen Marc Marquez a Dani Pedrosa. Honda o tomto supersportu prohlašuje, že je to „absolutní MotoGP stroj určený k jízdě na ulici“. Nalaďte se poslechem jejího hlasu. Živý přenos jste mohli sledovat na tomto odkazu, nyní tam najdete záznam.
Honda RC213V je stroj určený výhradně pro závodění, v roce 2013 a 2014 vyhrál mistrovství světa ve třídě MotoGP. Aby z něj mohli udělat motocykl, který bude mít homologaci pro provoz na veřejných komunikacích, musela Honda učinit několik změn a tento model označila RC213V-S. Motocyklu byly například dodán navíc přední světlomet, zadní světlo, rychloměr, boční stojan, blinkry, zpětná zrcátka, klakson, bezklíčový startovací systém - Honda Smart Key či držák registrační značky. Když si ten soupis čtu ještě jednou, je toho docela dost a tak se ani není čemu divit, že je o dvanáct kilogramů těžší než jeho závodní sestra. I tak však hodnota 170 kg suché hmotnosti je docela vysoké, například Ducati 1199 Superleggera má suchou hmotnost 150 kg.
Objednávky na tuto raritku začnou přijímat od půlnoci 13. července 2015 na speciálních webových stránkách www.rc213v-s.com. Ovšem nemyslete si, že to bude snadno dostupný stroj, bude jich vyrobeno něco kolem 200 kusů a každý motocykl bude dělán ručně v továrně v Kumamoto. Průměrně to vychází na jeden vyrobený stroj denně. Dodávat by se zákazníkům měli již koncem roku. Tyto speciální stroje si budete moci servisovat pouze u certifikovaných prodejců, kteří k tomu budou mít patřičné školení a vybavení.
Kapotáž je vyrobena z uhlíkových vláken. Palivová nádrž je stejně jako u závodního stroje umístěna pod sedlem. Zásadní změna je přechod z pneumatických ventilů na klasické, ale také ve výkonu, okruhový speciál se pyšní hodnotou vyšší než 175 kW, kdežto eSko má 117 kW při 11000 1/min, tedy to je docela zklamání, co říkáte? Co se týče elektroniky, bude mít v nabídce pět jízdních režimů, propracovaný systém kontroly trakce, quickshift nebo inerciální měřící jednotku IMU. Pro ty, kdo by však chtěli jezdit pouze na závodním okruhu nabízí Honda sportovní kit, který by měl snížit suchou hmotnost na hodnotu 165 kg. Ovšem co tento kit obsahuje výrobce ještě nezveřejnil.
Novinka RC213V-S není pouze výsledkem zpětné vazby testovacích a závodních jezdců na tovární motocykl, ale spíše představuje snahu výrobce, vytvořit stroj určený k jízdě i mimo závodní okruh. Nyní můžete začít ten stejný pocit, jaký mají tovární jezdci Hondy. Chcete-li vyhrát v mistrovství světa, musíte mít stroj, který bude nejrychlejší na světě, ale také musí být lehce ovladatelný a to vše v sobě nese i RC213V-S. Cena byla stanovena na 188 tisíc eur.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Vrtání a zdvih 81 x 48,5 mm, zdvihový objem 999 ccm, kompresní poměr 13:1. Největší výkon 117 kW (159 k) při 11 000 1/min, největší točivý moment 102 N.m při 10500 1/min. Elektronické vstřikování PGM-FI, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, vícelamelová antihopingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý páteřový rám z lehké slitiny, přední teleskopická vidlice Öhlins, zadní centrální pružící a tlumicí jednotka Pro-Link. Brzdy hydraulické kotoučové, vpředu dvojitá, vzadu jednoduchá. Kola litá 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 190/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1465 mm, výška sedla nad zemí 830 mm, světlá výška 120 mm, suchá hmotnost 170 kg. Objem palivové nádrže 16,3 l
Cena: 188 000 eur
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 11.6.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl