Ducati Superleggera V4: superlehká, supervýkonná
- Publikovno: 18.2.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ducati se na příchod tohoto speciálního modelu řádně připravila. Pouze hrstka vyvolených měla možnost sledovat na speciální webové stránce s označením Project 1708 zrod Superleggery V4. Pojdmě se společně podívat na superlehký, supervýkonný a také superdrahý motocykl italského výrobce.
Na první pohled máte pocit, že se díváte na supersport Panigale V4, ale tohle je ještě něco víc odvážnějšího. V továrně Borgo Panigale posunuli hranici špičkového motocyklu zase o další úroveň výš. Superleggera znamená superlehká a to klidně o motocyklu vážícím 159 kilogramů můžeme říct (suchá hmotnost). Je homologovaná pro běžný provoz na silnicích, ale obávám se, že potkat zde motocykl, jehož cenovka začíná na částce 2,5 milionu korun, by to bylo jako hledat jehlu v kupce sena. Tyhle stroje se zkrátka na okruh nekupují, jsou to sběratelské nebo investiční kousky.
Čím se tedy Superleggera V4 od Panigale V4 liší? Začněme tedy třeba materiály. Asi jen stěží na silnicích potkáte sportovní motocykl s karbonovým rámem, kyvnou vidlicí a ráfky kol. Většinou jsou to okruhové stroje, kde každý kilogram dolů hraje důležitou roli. Technikům se podařilo odlehčit Superleggeru oproti Panigale o 6,7 kilogramu. Aerodynamická křidélka dávají na přední kolo přítlak 50 kg při rychlosti 270 km/h, tedy o 20 kg větší než u Panigale V4 a výrobce dokonce uvádí, že samotná kapotáž je aerodynamicky efektivnější než u továrních speciálů MotoGP, v jejichž červeno-bílých barvách je tahle krasavice vyvedena.
Srdcem Superleggery V4 je motor z Ducati Panigale V4 R s označením Desmosedici Stradale R, ovšem opět poupravený a vybavený komponentami s lehčím materiálem a tak je jeho hmotnost o 2,8 kilogramu nižší. Jeho výkon je také o tři koníky vyšší než u V4 R, tedy na zadní kolo posílá 224 koní, pokud byste si pořídili i závodní kit s výfukem Akrapovič, budete mít těch koníků už 234 a také nižší celkovou hmotnost, která je v suchém stavu 152,2 kilogramů. Pokud ji naplníte náplněmi, dostanete se na hodnotu přibližně 173 kilogramů a to je zkrátka masakrální, 234 koní na 173 kg!
Superleggera V4 je rovněž špičkově vybavena i po stránce elektronické. Přístrojová deska je určena pro závodní použití a je téměř totožná s továrním speciálem Desmosedici GP20. Na výběr máte tři závodní režimy Race A, Race B a Sport a k tomu ještě pět dalších jízdních režimů, které si můžete nastavit dle vašich požadavků. Třešničkou na dortu je laptimer, který vám umožňuje nastavit mezičasy pro pět vašich oblíbených okruhů. V základu dostanete Mutello, Losail, Jerez, Sepang a Lagunu Secu. Zadat si také můžete cílovou čáru.
Podvozek je tvořen top komponenty od Öhlinsu, vpředu jsou tlumiče NPX25/30 s odlehčenými pružinami, vzadu TTX36 s GP ventilem a titanovou pružinou. Špičkové jsou rovněž brzdy Brembo s radiální pumpou MCS a s čtyřpístky Stylema R. Vyrobeno budou pouze 500 kusů tohoto exkluzivního motocyklu, cena bude začínat na částce 105 tisíc eur a bude pouze na objednávku.
Pokud si Superleggeru V4 pořídíte, získáte tím „vstupenku“ do světa výjimečných. Budete si moci nechat ušít na míru kombinézu s airbagem Dainese D-Air ve speciálním designu, ve kterém budou vyrobeny i karbonové přilby značky Arai. Pokud již při objednávce motocyklu zaplatíte zálohu ve výši 20% pořizovací hodnoty stroje, budete se moci účastnit akce SBK Experience. Na okruhu v italském Mugellu se vám v jednom z pěti termínů budou věnovat trenéři v čele s testovacím jezdcem Ducati, Michelem Pirrem. Budete mít jedinečnou možnost jezdit na třech motocyklech. Začnete na Panigale V4, potom na vás bude čekat Superleggera V4 a na závěr se budete moci svézt na závodním speciálu továrního týmu Aruba.it Racing, jezdící mistrovství světa Superbiků.
Pořád je to málo? Tak pokud budete mít štěstí a budete patřit mezi 30 vybraných jedinců, prožijete v jednom ze dvou červencových termínů MotoGP Experience, kde zlatým hřebem večera budou čtyři kola v sedle Desmosedici GP20. Zaplatíte za to sice 4000 eur, ale za ten jedinečný zážitek to rozhodně stojí.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 18.2.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl