Ducati Panigale V4 2020: s aerodynamickými křidýlky
- Publikovno: 21.11.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Závodní superbike Panigale V4 dostal do příští sezóny řadu nových komponent a elektronických vylepšení, aby byla jízda pro jeho jezdce příjemnější, snadněji ovladatelná, méně únavná a hlavně, aby dokázal zajíždět na trati ještě rychlejší kola.
Všechny poznatky, které posbírali z jejich závodní sezóny v superbicích a také od zákazníků, použili při úpravě modelu určeného pro příští sezónu. Dočkáte se tak nejenom aerodynamických prvků, ale také upravený podvozek a elektronické systémy. Na první pohled nemůžete přehlédnout aerodynamická křidélka, která byla dříve pouze u modelu V4R. Nejsou sice z karbonu jako u V4R, ale i tak spolu s širší přední kapotou a plexi štítem přispívají k větší stabilitě, lepší ochraně proti větru, k silnějšímu přítlaku předního kola k zemi a také ke zrychlení jízdy. Pro vaši představu, když motocykl testovali na okruhu v Jerezu, na cílové rovince byl rozdíl oproti původnímu modelu Panigale V4 dva a půl metru. Možná vám to nepřijde mnoho, ale v celém závodu to znamená hodně.
Podvozek dostal nového nastavení, těžiště se zvedlo o 5 mm a Panigale je tak mnohem rychlejší při vjedu do zatáček a v samotném průjezdu je stabilnější. Pro lepší vnímání od předního kola v hlubokých náklonech a pro lepší pohlcování nerovností se změkčil přední rám. Díky této úpravě se zároveň snižuje i opotřebení pneumatiky. Základní verze Panigale V4 má plně nastavitelné 43 mm vidle Showa Big Piston Fork a plně nastavitelný zadní monoshock Sachs. Na výběr budete mít i vybavenější verzi S, která bude nově vybavena podvozkem druhé generace Öhlins Smart EC (Electronic Control), s plně nastavitelnými vidlemi NIX-30 a zadním tlumičem TTX 36.
Zapracovalo se také na elektronických systémech, kde se přidává volitelné mapování točivého momentu v závislosti na zvolené jízdní mapě. Vnímat byste to měli hlavně při zařazených nižších rychlostech, kdy se točivý moment také sníží. V souvislosti s tímto ještě pozměnili mapování elektronického plynu, motocykl tak máte víc pod kontrolou, chod je hladší a můžete se soustředit na rychlejší jízdu.
Velkou změnou prošlo obousměrné bezspojkové řazení DQS. Výrazně se zkrátila doba řazení směrem nahoru, díky čemuž můžete řadit mnohem sportovněji a motocykl je stabilnější při řazení v průběhu zatáčení a také při enormním zrychlení, kdy razantně řadíte jeden kvalt za druhým ve vysokých otáčkách. Rovněž je upravená kontrola trakce DTC pro větší stabilitu zejména při výjezdu ze zatáček.
Panigale V4 bude i nadále poháněna čtyřválcem Desmosedici Stradale o zdvihovém objemu 1103 ccm. Motor dokáže na zadní kolo poslat až 214 koní při 13 000 1/min.
Ducati Panigale V4
Ducati Panigale V4R
- Přidat komentář +
- Publikováno: 21.11.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl