Reklama

Bridgestone: šťastná třináctka v MotoGP

Sezona MotoGP 2014 byla zakončena úžasnou finálovou Velkou cenou Valencie, která se uskutečnila v neděli 9. listopadu. Bridgestone tak úspěšně završil svou třináctou sezonu v královské třídě silničních motocyklových závodů a svou sedmou sezonu v roli oficiálního dodavatele pneumatik.

Nejnovější technologie směsí a konstrukce závodních pneumatik opět posunuly jízdní výkony na dosud nevídanou úroveň. Během sezony 2014 bylo na závodních pneumatikách Bridgestone BATTLAX MotoGP stanoveno celkem deset nových rekordních časů na kolo v závodě a devět rekordních časů na kolo v kvalifikaci.

Druhým rokem v řadě sledoval závody rekordní počet fanoušků. Osmnáct víkendových podniků po celém světě navštívilo celkem 2 473 624 diváků, k nimž se přidaly stovky milionů fanoušků po celém světě, kteří sledovali závody v televizi. Seriál závodů MotoGP se v roce 2014 vrátil do Jižní Ameriky. Třetí závod mistrovství světa se jel na argentinském okruhu Autodromo Termas Rio Hondo.

Španělská senzace Marc Marquez vyhrál svůj druhý titul mistra světa MotoGP v řadě. Jezdec stáje Repsol Honda upevnil své legendární postavení v této sportovní disciplíně rekordním počtem třinácti vítězství v královské třídě během jedné sezony. Navzdory Marquezově převaze bylo celé mistrovství velmi atraktivní. Znovuzrozený Valentino Rossi vybojoval dvě vítězství a jedenáctkrát stál na stupních vítězů, což mu vyneslo druhé místo v celkové klasifikaci. Jeho kolega z týmu Movistar Yamaha MotoGP Jorge Lorenzo prokázal svou neutuchající rychlost skvělými výsledky ve druhé polovině sezony, v níž dosáhl dvou vítězství. Jezdci týmu Ducati Andrea Dovizioso a Cal Crutchlow ukázali svými pozoruhodnými výkony v některých závodech letošní sezony, včetně tří umístění na stupních vítězů, že s tímto italským výrobcem se bude muset v roce 2015 počítat.

Bridgestone opět představil novou technologii a dokázal tak, že jeho vývoj drží krok s nejnovějšími stroji MotoGP. Třiadvacet jezdců, kteří bojovali o body v mistrovství světa, díky tomu mohlo „vymáčknout“ ze svých motocyklů maximální výkon při zachování nejvyšší úrovně bezpečnosti. Jedním z klíčových plodů vývoje pro rok 2014 bylo představení asymetrické přední hladké pneumatiky, která byla naprostou novinkou v mistrovství světa. Tato volba byla k dispozici na Velkých cenách Austrálie a Valencie a jezdci si ji velmi oblíbili pro výhodnou kombinaci přilnavosti, rychlého zahřátí na provozní teplotu a pocitu kontaktu s povrchem trati.

Bridgestone jako exkluzivní dodavatel pneumatik pro závody MotoGP spolupracuje s nejlepšími jezdci, týmy a inženýry na světě. Bridgestone vyvíjí na základě enormního množství dat o pneumatikách a zkušeností ze závodů za všech podmínek a teplot vyspělé technologie pro závodní pneumatiky, které slouží jako základ k dalšímu technickému vývoji řady prémiových okruhových a silničních pneumatik Battlax. Bridgestone vstoupí v příštím roce do své poslední sezony v roli oficiálního dodavatele pneumatik a již nyní pracuje na nové technologii pro řadu závodních pneumatik pro rok 2015, které nabídnou ještě vyšší úroveň výkonu, bezpečnosti a ovladatelnosti.

Top 5 celkového pořadí
Místo Jezdec Motocykl Stát Body
1. Marc MARQUEZ Honda Španělsko 362
2. Valentino ROSSI Yamaha Itálie 295
3. Jorge LORENZO Yamaha Španělsko 263
4. Dani PEDROSA Honda Španělsko 246
5. Andrea DOVIZIOSO Ducati Itálie 187

Zajímavá fakta a čísla:
Bridgestone přivezl v letošním roce na každý závod cca 1000 pneumatik
V sezoně 2014 bylo jezdcům poskytnuto celkem 23 specifikací pneumatik na sucho a mokro
Nejvyšší teplota povrchu trati naměřená v roce 2014: 58 °C na Velké ceně Malajsie během kvalifikace
Nejnižší teplota povrchu trati naměřená v roce 2014: 15 °C na Velké ceně Valencie během nedělních zahřívacích jízd
V roce 2014 bylo na pneumatikách Bridgestone ustaveno deset nových traťových rekordů v závodě MotoGP
V roce 2014 bylo na pneumatikách Bridgestone ustaveno devět nových traťových rekordů v kvalifikaci MotoGP



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama