Reklama

Musíme počkat na Ducati a... MM93

Velká cena Itálie, která se bude konat v Mugellu o víkendu 31. května až 2. června, je na programu pro mnohé vyznačena tučně. Tentokrát však nejen kvůli výkonu na trati, ale určitě také kvůli transferovým novinkám MotoGP, které nás čekají před, během nebo těsně po víkendu Grand Prix v toskánských kopcích.

Kdo bude novým týmovým kolegou Francesca Bagnaii v Ducati Lenovo Team v roce 2025, zůstane Enea Bastianini, bude to Jorge Martin nebo si Ducati vybere Marca Márqueze?

Vybere si Prima Pramac Racing Yamahu, nebo zůstane věrný Ducati i v roce 2025? Kdo bude druhým jezdcem vedle Fabia Quartarara v týmu Monster Yamaha Energy MotoGP v roce 2025? Kdo bude v příští sezóně druhým jezdcem týmu Repsol Honda vedle Lucy Mariniho? Co udělá Jack Miller, pokud se Pedro Acosta stane novým týmovým kolegou Brada Bindera v týmu Red Bull KTM Factory Racing MotoGP v roce 2025? Zůstane Aleix Espargaró v roce 2025 aktivním jezdcem silničních závodů, nebo se Španěl rozhodne pro roli testovacího jezdce MotoGP u svého současného zaměstnavatele Aprilie. Kteří dva současní jezdci MotoGP už nebudou mít místo pro příští sezónu, když Fermin Aldeguer trvale přechází ze třídy Moto2 a zdá se téměř jisté, že Joe Roberts bude povýšen stejně jako Aldeguer? To je jen několik otázek, které jsou v současné době pravidelně diskutovány v paddocku MotoGP.

Navzdory skutečnosti, že v současné době je v závodě MotoGP klid, nepochybně se v zákulisí dělá spousta práce na plánech na rok 2025. Pokud ale můžeme věřit odpovědným lidem z Aprilie a Ducati, kolem víkendu Grand Prix se to změní v Mugellu. Oba italští výrobci naznačili, že během své domácí Grand Prix poskytnou více informací o sestavě jezdců pro příští sezónu.

Ale nyní je také jasné, že Ducati v současnosti drží klíč, že stojí možná před nejtěžší volbou ve své historii MotoGP a že generální ředitel Ducati Corse Gigi Dall'Igna má od posledních dvou Grand Prix spoustu nespavosti.

Ducati

Ducati ví, že má nejžádanější stroj, ale stále existuje mnoho neznámých. Otázkou v tuto chvíli je, zda bude v roce 205 na startovním roštu šest nebo osm Ducati. Jasné je, že stejně jako v letošní sezóně jsou k dispozici pouze čtyři oficiální tovární stroje, dva z těchto čtyř strojů bude provozovat oficiální tovární tým, ale který tým bude mít přístup k dalším dvěma a které jezdce případně obsadí.

Nyní již víme, že Martin, Marc Márquez a Bastianini jsou jedinými třemi kandidáty na druhé místo v rámci Ducati Lenovo Teamu. Pokud jde o sportovní výkon, Martin by byl v tuto chvíli možná nejlogičtější volbou Pokud se na to podíváme z marketingového hlediska, nejzřetelnější volbou je Marc Márquez, ale Bastianini by si také jistě zasloužil spravedlivou šanci.

Ale nepochybně se toho děje více než výše uvedené argumenty. Pokud si vyberou Marca Márqueze, jedna věc je jistá, ztratí Martina a uvidí Španěla odejít k jinému výrobci a od roku 2025 bude velmi nepříjemným soupeřem. Totéž může platit i pro Bastianiniho, i když Ital pravděpodobně zváží i dobrou nabídku od zákaznického týmu, který má přístup k nejnovějšímu továrnímu vybavení. Volba Marca Máqueze však zahrnuje i další složité faktory, faktory v oblasti osobního sponzoringu, se kterými osminásobný mistr světa roky spolupracuje. Například Ducati má pokračující smlouvu s Monster Energy do konce roku 2025, zatímco Marc Márquez strávil celou svou kariéru jako sportovec Red Bullu. To ale není vše, co třeba Oakley & Carrera, Alianz Direct & UnipolSai, Samsung & Lenovo, Estrella Galicia 0.0 & Monster Energy. Výběr Marca Máqueze zkrátka stále přináší mnoho výzev.

Pokud bude Martin vybrán, je mnohem větší šance, že se Marca Máqueze podaří udržet na palubě. Osminásobný mistr světa chce mít přece to nejlepší vybavení a vzhledem ke všem problémům se sponzory se možná spokojí i s nejnovějším strojem Ducati v rámci svého současného Team Gresini MotoGP nebo případně Pramac Racing. Nyní víme, že u Aprilie a dokonce i u KTM má Márquez dveře vždy otevřené a kromě těchto nabídek může bez mrknutí oka opět podepsat za spoustu peněz se svým bývalým zaměstnavatelem Hondou.

Navzdory tomu, že se jako možný kandidát stále mluví o Bastianinim, už téměř nikdo nepředpokládá, že Ital začínající s číslem 23 je stále vážným kandidátem. Přestože by si Ducati ráda svého současného chráněnce ponechala v rodině, přechod k Aprilii Racing se v tuto chvíli zdá být nejzřejmější možností. Bastianiniho osobní manažer Carlo Pernat již v Le Mans neveřejně prohlásil, že už proběhly nezbytné diskuse a že kombinace Bastianini & Aprilia je vážnou možností v roce 2025.

Zkrátka těžká volba pro Dall'Ignu a vedení Ducati. Ať už se rozhodnou jakkoli, ve dvou ze tří případů je celkem jasné, že jeden z jejich favoritů odejde ke konkurenci. Není to ale jen volba Ducati, jezdci také v následujících týdnech zváží své možnosti a možná si budou chtít nechat tu čest pro sebe. To je důležité zejména pro Martina, vítěz posledního závodu v Le Mans se netajil tím, že podle jeho názoru už si Ducati vybrala. Poté, co před rokem nakreslil krátkou slámku, si tentokrát jistě 100% raději nechá čest pro sebe.

Není žádným tajemstvím, že Martin má nyní řadu dalších možností, například Martin - kromě Bastianiniho - je stále důrazně spojován s přechodem k Aprilii, možnost, jakou má týmový kolega Quartararo v Yamaze, se zdá být vážnou možností a zdá se, že KTM je také ve hře. Zejména to druhé je zarážející, ostatně před pár lety Martin opustil KTM s hromy a násilím a museli se do tohoto sporu zapojit právníci, aby mohl přejít k Pramac Racing. Dalším pozoruhodným faktem je, že pokud si KTM vybere Martina (nebo Marca Márqueze), mohlo by to být na úkor Brada Bindera. Jihoafričan už má smlouvu na rok 2025, ale pak by musel přejít k Red Bull GASGAS Tech3.

Mohli bychom ještě chvíli pokračovat, ale jak jsme již dříve informovali, klíč aktuálně drží Ducati a hlavně čekáme, jaké rozhodnutí oni a Marc Márquez udělají v následujících týdnech. Soustředí se v současnosti na osminásobného mistra světa? Jakmile by se rozhodl, hra by se vrátila do starých kolejí a zbytek hry by pak následoval.

Týmy MotoGP 2025 a jejich sestava

Aprilia Racing

Aleix Espargaró, Maverick Viñales, Enea Bastianini, Jorge Martin, Marc Márquez

Ducati Lenovo Team

Francesco Bagnaia, Enea Bastianini, Jorge Martin, Marc Márquez

Repsol Honda

Luca Marini, Joan Mir, Maverick Viñales, Jack Miller

Tým Monster Energy Yamaha MotoGP

Fabio Quartararo, Alex Rins, Jorge Martin

Red Bull KTM Factory Racing

Brad Binder, Pedro Acosta, Jorge Martin, Jack Miller

Prima Pramac Racing: (Yamaha nebo Ducati)

Enea Bastianini, Fermin Aldeguer *, Marc Márquez

LCR Honda

Johann Zarco, Takaaki Nakagami

Pertamina Enduro VR46 Racing (Ducati nebo Yamaha)

Marco Bezzecchi, Fabio Di Giannantonio, Franco Morbidelli

Tým Gresini MotoGP

Alex Marquez, Marc Marquez, Fabio Di Giannantonio

Red Bull GASGAS Tech 3:

Jack Miller, Augusto Fernandez, Brad Binder

Track House Racing MotoGP

Miguel Oliveira, Raul Fernandez, Joe Roberts, Joan Mir



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama