Reklama

Aprilia RSV4 R ABS: vylepšená okruhovka

Tovární jezdec a letošní vítěz Mistrovství světa SBK, Max Biaggi, představil inovovaný sériový model svého vítězného superbiku pro rok 2013. Aprila RSV4 R ABS tak chce být ještě lepší.

Tehle italský supersport se chce díky několika inovacím v elektronické výbavě a vylepšené technice vyrovnat svým hlavním konkurentům, ke kterým patří zejména Ducati 1199 Panigale S a BMW S1000 RR. Asi největší inovací modelu pro příští sezónu je vylepšený protiblokovací systém brzd ABS, konkrétně se jedná o provedení 9MP od firmy Bosch, který byl vyvíjen pro RSV4 v úzké spolupráci se závodním oddělením Aprilie. Celý systém váží pouhé dvě kila a kromě úplného vypnutí může být nastaven do tří režimů pomocí nastavení zobrazujícího se na přístrojové desce.

Nově vyladěné ABS je v každém případě aktivní na obou kolech a má tři přednastavené režimy. TRACK je určen zejména pro využití na závodní dráze, takže garantuje maximální možný výkon brzd i při intenzivním brzdění. SPORT je ideální pro sportovní jízdu na silnicích, omezuje zvedání zadního kola a má progresivní účinek v závislosti na rychlosti jízdy. A do třetice režim RAIN je logicky určen pro jízdu po povrchu se sníženou přilnavostí. Co se týče vlastního technického řešení brzdové soustavy novinky, pak vás určitě přesvědčí přední brzdy, které jsou nyní osazeny novými radiálními brzdiči Brembo M430 monoblock s radiálním uchycením k přední vidlici Öhlins.

Systém APRC prošel také kompletní revizí na základě nejnovějších zkušeností ze závodů a od roku 2013 je již standardní výbavou každé Aprilie RSV4. V kombinaci s možností volby ze tří palivových map (TRACK, SPORT, ROAD) umožňuje poslední model ještě lepší nožnost individuálního nastavení pro každého jezdce dle jeho schopností a momentálních podmínek.

A pohonná jednotka? Největší výkon vidlicového čtyřválce je navýšen o čtyři koně na hodnotu 184 koní (135,3 kW) při 12 500 1/min zejména díky novému nastavení elektronického managementu motoru a novému výfukovému systému. Také hodnota největšího točivého momentu narostla na 117 N.m při 10 500 1/min.

Aprilia RSV4 R ABS, která se na trhu objeví během jara má i několik drobných designových změn, největší inovací je zde pozměněný tvar palivové nádrže s objemem zvětšeným na 18,5 litrů. Cena italské novinky by pak měla být hodně konkurenceschopná, alespoň v rámci třídy supesportovních motocyklů.

Oficiální video:

RSV4R RSV4R1RSV4R RSV4R2RSV4R RSV4R3RSV4R RSV4R5



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama