Reklama

Stefan Bradl: MotoGP? MS-Superbike?

Stefan Bradl ještě kapitolu MS-MotoGP 2017 úplně neuzavřel. Ale má také velmi zajímavou nabídku od Hondy do MS-Superbike.

Vlastně chtěl Stefan Bradl v rámci svého domácího závodu „GP von Deutschland“ na Sachsenringu informovat média o své další sportovní budoucnosti. Ale toto rozhodnutí se odkládá.

Aktuálně 12. jezdec MS-MotoGP má skvělou nabídku od týmu Honda World Superbike do mistrovství světa motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým, tedy 1000-ccm-Superbike, kde může podepsat dvouletou smlouvu. Buď on nebo Michael van der Mark.

Na straně druhé mu nabízí tým Avintia Racing motocykl Ducati 2016 do MS-MotoGP 2017. Bradl by se tak stal týmovým kolegou aktuálně sedmého jezdce v tabulce MS Héctora Barbery, kde byl dostal k dispozici už vyzkoušený materiál.

„Můj vlastní pocit mně říká, zůstaň v MotoGP. Na straně druhé dvouletá smlouva s jedním z Top týmů paddocku Superbike, který bude mít k dispozici nový motocykl Fireblade 2017, je také hodně zajímavá“, říká stále nerozhodný Bradl.

Při šesti továrních týmech v MotoGP jsou pro Bradla v MS-MotoGP 2017 reálná umístění 10 až 12, pokud nedojde k nějakým pádovým orgiím.

V MS-Superbike bojuje pilot Hondy Nicky Hayden o pódiová umístění a to musí být cílem i pro Bradla: „Stefan je mistrem světa Moto2, vycházíme spolu velmi dobře. Byl by to další Top pilot, potřebujeme více takových jako je on. Nevidím důvod, proč by se v WorldSBK neprosadil. Motocykl kategorie Moto2 je téměř jako motocykl Superbike. A mimochodem, dobrý jezdec se prosadí na každém motocyklu. Lidé pořád hovoří o jezdeckém stylu a ptají se, zda se Lorenzo prosadí na Ducati. Ale on vyhrál na Derbi, také s 800kou, s Micheliny, nebo s Bridgestone. Stefan je natolik dobrý, že by se prosadil i v MS-Superbike.“

Bradlovi se jistě ulehčilo, že po této těžké sezóně s Aprilií má nyní na výběr mezi dvěma zajímavými nabídkami. A k tomu ještě některé další jak z MS-Superbike nebo z Moto2.

„Jedno je jisté, jak v týmu Aspara, tak v Avintia racing, dokazují Barbera a Laverty s motocykly Ducati velmi dobré výkony. A Stefan by se mohl stát v MS-Superbike opravdovou modlou, momentálně tam někdo takový chybí. Co se týká počtu fanoušků, kvality Race Direction, je SBK na velmi dobré úrovni a nadále se všechno zlepšuje“, říká Krummi, tedy Randy Krummenacher, který v zimě přestoupil z MS-Moto2 do WorldSSP a je aktuálně na stříbrné pozici.

Dle Nickyho Haydena řada bývalých jezdců z GP bezproblémově zvládla přestup na pneumatiky Pirelli, takže si Bradl na toto téma nemusí vůbec lámat hlavu.

A Ducati jako hodně specifický motocykl, s kterým měl problémy třeba i Rossi. „V posledních letech se jezdci jako Barbera, Petrucci, Redding, Laverty nebo Baz velmi rychle spřátelili s bikem MotoGP-Ducati. Myslím si, že Ducati má s jednotnou elektronikou ECU od Magneti-Marelli hodně zkušeností, a ta jezdecké vlastnosti Ducati značně ovlivnila k lepšímu. Zákaznické týmy jsou velmi dobře opatrovány, jinak by nebyli Barbera a Laverty v MS v Top-ten.“

V příštích sedmi dnech tedy k rozhodnutí ze strany Bradla určitě nedojde: „Je potřeba ještě několik schůzek, telefonátů a SMS. Ovšem po testech ve Spielbergu 19./20. července bych chtěl mít jasno a užít si prázdninového volna. Rozhodně nikam nespěchám, chci se nyní plně koncentrovat na domácí Grand Prix na Sachsenringu, ta má přednost.“, říká závěrem Stefan Bradl.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama