Reklama

Althea: Co by stála třetí BMW pro Raffa De Rosu

Raffaele de Rosa je se svými 29 lety příliš starý pro ME-Superstock 1000, a Althea BMW tak angažovala 2017 Marco Faccaniho (22). De Rosa by měl závodit v MS-Superbike - ovšem toto závodění je hodně drahé.

S pěti pódiovými umístěními (dvě vítězství) v osmi závodech vyhrál Raffaele De Rosa 2016 pro tým Althea BMW Superstock-1000-Cup, z kterého se příští rok stane mistrovství Evropy.

Jako odměnu za titul směl Ital pilotovat při MS-Superbike v Kataru třetí motocykl BMW S1000RR vedle Jordiho Torrese a Markuse Reiterbergera a všem ukázal, že umí: P12 a P9.

Týmový šéf Althea-Racing Genesio Bevilacqua od té doby zkouší «postavit na nohy» pro De Rosu na sezónu 2017 třetí motocykl kubatury Superbike - když pro další sezónu v ME-Superstock-1000 je 29-letý jezdec příliš starý.

Ovšem závodění v MS-Superbike je hodně drahé, ačkoliv bude De Rosa «jen» integrován v už stávajícím týmu. Pokud se podíváme na několik známých čísel, kolik vlastně vše stojí, tak dojdeme na celkovou sumu minimálně 700.000 Euro.

Dobře postavený bike do MS stojí asi 120.000 Euro, bez náhradních dílů. Ty stojí okolo 50.000 Euro pro sezónu, pokud počítáme základní díly, které se při normálním provozu poškodí.

Motory na sezónu stojí okolo 150.000 Euro, personál 300.000. K tomu ještě připočítáme logistiku, jako Flight cases, letenky, hotely, řádově 80.000. To dává dohromady 700.000 Euro – a to ještě jezdec nedostal vůbec žádnou gáži.

Nesmíme zapomenout, že velikost boxů třeba v Austrálii nebo na Donington Parku je dimenzována pouze na 2 piloty, takže se tým musí rozdělit.

Althea si může dovolit třetí motocykl pouze tehdy, když se bude na závodění spolupodílet BMW. Takže se dá už nyní říci, že závodění De Rosy v sezóně 2017 je hodně nereálné.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama