Reklama

Kdo je to vlastně Spinelli?

S Nicholasem Spinellim (Barni Spark Ducati) jsme zažili v prvním závodě mistrovství světa superbiků v Assenu vítěze, s kterým vůbec nikdo nepočítal. Jeho tým zvolil netradiční pneumatiky a měl i štěstí.

První závod mistrovství světa superbiků v Assenu nabídl bohaté zážitky. Nechyběly četné předjížděcí manévry, nepředvídatelné povětrnostní podmínky a nakonec přešťastný vítěz jménem Nicholas Spinelli. Nastoupil jako náhrada za zraněného Danila Petrucciho, což týmu Barni přineslo senzační úspěch.

Spinelli v minulosti jezdil za Barni v italském šampionátu a v roce 2022 vyhrál klasifikaci supersportů. Když ho šéf týmu Marco Barnabo kontaktoval, zpočátku si myslel, že jde o závodění v CIV. Místo toho měl ale nahradit zraněného stálého jezdce Petrucciho v mistrovství světa superbiků v Assenu.

Spinelli dosud jezdil pouze na strojích Moto3 a Supersport. V letošní sezóně závodí za Tech3 v MotoE, kde vyhrál úvodní závod v Portimao a aktuálně je celkově třetí v mistrovství světa. Jízda na superbiku je pro něj novou zkušeností. „Na Ducati jsem jel poprvé v pátek a byl jsem ohromen výkonem,“ řekl po pátku sobotní nečekaný vítěz.

Závod začal za ztížených podmínek. První dva sektory byly mokré, zbytek byl docela suchý. S výjimkou Spinelliho a Locatelliho se všichni jezdci rozhodli startovat se slicky na zadním kole. Spinelli byl jediný, kdo startoval do závodu s intermediate vpředu i vzadu. I přes obtížný start se prokousal polem, v prvním kole se ujal vedení a vytvořil si občas náskok přes 25 sekund.

To se pomalu rozplývalo, jak dráha schla; Dalo se předvídat, že normálně závod nedokončí jako první. Ale sedm kol před koncem byl závod zastaven kvůli olejové skvrně z Yamaha R1 Andrea Locatelliho v 15. zatáčce.

Vzhledem k tomu, že v tomto okamžiku byly dokončeny více než dvě třetiny závodní vzdálenosti, byl závod započítán jako 14. kolo. To vedlo k mnoha překvapeným tváří v paddocku a šťastnému vítězi.

Klíčem k úspěchu byl výběr pneumatik. „Před závodem se můj tým rozhodl použít intermediate. Závod začal na hodně mokrém povrchu, hlavně v prvním sektoru. Už po prvním kole jsem měl malý náskok a jen jsem si říkal: Kdy tento závod skončí?

Umístění v top 10 by bylo reálné bez červené vlajky, „ale první místo zní lépe,“ dodal 22letý Ital s úsměvem. Spinelli si je vědom toho, že by ho jeho pronásledovatelé v posledních kolech předjeli.

Pro tým Marca Barnaba, který od roku 2015 závodí v mistrovství světa superbiků, je to první vítězství v této třídě. Jako náhradník je po tomto vítězství Spinelli na úžasném jedenáctém místě v pořadí mistrovství světa s 25 body, a třeba před Scottem Reddingem (BMW) a Jonathanem Reou (Yamaha).

Výsledek Superbike Assen Race 1

1. Nicholas Spinelli (I) Ducati
2. Toprak Razgatlioglu (TR) BMW + 3,205 sec
3. Alvaro Bautista (E) Ducati + 3,392
4. Remy Gardner (AUS) Yamaha + 5,989
5. Alex Lowes (GB) Kawasaki + 6,256
6. Jonathan Rea (GB) Yamaha + 6,361
7. Michael vd Mark (NL) BMW + 6,474
8. Scott Redding (GB) BMW + 12,289
9. Axel Bassani (I) Kawasaki + 12,013
10. Xavi Vierge (E) Honda + 17,794
11. Nicolò Bulega (I) Ducati + 25,271
12. Andrea Locatelli (I) Yamaha + 40,632
13. Dominique Aegerter (CH) Yamaha + 57,577
14. Tarran Mackenzie (GB) Honda + > 1 min
15. Bradley Ray (GB) Yamaha +1 kolo.
16. Garrett Gerloff (USA) BMW + 1 kolo.
17. Adam Norrodin (MAL) Honda + 1 kolo.
18. Philipp Öttl (D) Yamaha + 2 kola.
19. Sam Lowes (GB) Ducati + 3 kola.

Stav šampionátu: 1. Nicolò Bulega (I) Ducati 92 bodů; 2. Alvaro Bautista (E) Ducati 91; 3. Toprak Razgatlioglu (TR) BMW 91; 4. Alex Lowes (GB) Kawasaki 86; 5. Andrea Iannone (I) Ducati 51; 6. Andrea Locatelli (I) Yamaha 49; 7. Michael vd Mark (NL) BMW 49; 8. Danilo Petrucci (I) Ducati 47; 9. Dominique Aegerter (CH) Yamaha 37; 10. Remy Gardner (AUS) Yamaha 32; 11. Nicholas Spinelli (I) Ducati 25; 12. Garrett Gerloff (USA) BMW 25; 13. Axel Bassani (I) Kawasaki 22; 14. Xavi Vierge (E) Honda 19; 15. Jonathan Rea (GB) Yamaha 18; 16. Michael Rinaldi (I) Ducati 18; 17. Sam Lowes (GB) Ducati 18; 18. Scott Redding (GB) BMW 18; 19. Iker Lecuona (E) Honda 3; 20. Philipp Öttl (D) Yamaha 2; 21. Bradley Ray (GB) Yamaha 2; 22. Tarran Mackenzie (GB) Honda 2; 23. Tito Rabat (E) Kawasaki 1.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama