Test Yamaha T-Max 530
- Publikovno: 21.9.2012
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Třetí generace maxiskútru od Yamahy je na trhu od jara. My jsme nový T-Max vyzkoušeli na konci léta a rozhodně to stálo za to. Jeho sportovní geny se totiž nezapřou.
V podstatě všechno na něm prozrazuje sportovního ducha. Ať už je to design, nový T-Max je plný ostrých hran s pořádně agresivním tvarem přední i zadní části. Při pohledu zpředu okamžitě zaujme dominantní dvojice světlometů a směrovky umístěné po stranách kapoty, které mu dodávají ten správný sportovní look. Dále si nelze nevšimnout dvojice zrcátek umístěných na dlouhých ,,tykadlech“, díky kterým budete mít perfektní přehled o všem, co se za vámi děje. Zrcátka mají ještě jednu užitečnou vlastnost, a tou je možnost sklopení dopředu, což se často hodí ve městě. Zadní široké partii dominuje trojice samostatných světel a praktické madlo pro spolujezdce. Uchycení registrační značky je převzaté od sportovních sestřiček japonské značky. Z boku nejvíc upoutá sportovně zvednutý výfuk, u testovaného stroje umocněný příplatkovou koncovkou značky Akrapovič, která nejen dobře vypadala, ale hlavně měla parádní zvuk.
Od vzhledu můžeme přejít k inovované technice tohoto stroje. Objem motoru se zvětšil na 530 ccm. Nyní dává skútru výkon 47 koní a 52 N.m točivého momentu. Je to právě krouticí moment, co dává tomuto sportovci dynamiku v celém spektru otáček. Od nuly zhruba do sto dvaceti budete mít co dělat, abyste se udrželi v sedle, zrychlení je totiž naprosto famózní. Maximální rychlost tohoto maxiskútru je nějakých 170 za hodinu, což na přibližovadlo do města vůbec není špatné. Motor předává svou sílu přes variátor na zadní kolo, uchycené v klasické kyvné vidlici s centrální tlumicí jednotkou, pomocí ozubeného řemene. Celková koncepce rámu, uložení motoru a sekundárního převodu je spíše motocyklová, než jak jsme zvyklí u skútrů. A právě tato koncepce je příčinou příkladných jízdních vlastností. Podvozek je oproti jiným skútrům této kategorie tvrdší, ale o to lepší je zpětná vazba od patnáctipalcových kol, která vám umožní opravdu rychlou a sportovní jízdu v pohodlí automatické převodovky a snadného ovládání. Jak už jsem psal na začátku, jedná se o sportovce tělem i duší.
Proto jsem se trochu bál, jak na tom bude tento maxiskútr na nekvalitním povrchu většiny českých silnic a městských ulic. Naštěstí i disciplínu jízdy mezi výmoly a příčnými nerovnostmi podvozek zvládá se ctí a posádka si i díky bohatě polstrovanému sedlu asi nebude příliš stěžovat ani při přejíždění větších děr. Jedinou stinnou stránkou by tak mohl být zužující se tvar zadní části sedla. Spolujezdkyně s větším pozadím určitě nepřemlouvejte k delším cestám.
U této kategorie jednostopých dopravních prostředků je velmi důležitá výbava. Yamaha T-Max 530 nabídne nadstandardní prostor pod sedlem a dvě úložné schránky pod řídítky. Přístrojová deska je vybavená otáčkoměrem, to abyste viděli, jak raketovou rychlostí jde motor do otáček, dále multifunkčním displejem, který vás informuje o ujetých kilometrech, spotřebě, dojezdu, teplotě nejen motoru, ale i o té venkovní. Na levé straně řídítek najdete parkovací brzdu, která je u tohoto stoje velmi důležitá kvůli absenci klasické převodovky a váze stroje.
Nový T-Max se po všech vylepšeních stal něčím mezi velkým praktickým skútrem a sportovní motorkou pro volný čas. Nabídne vám dostatek pohodlí pro dvě osoby, zavazadlový prostor, nadprůměrnou dynamiku a spoustu sportovních zážitků na dvou kolech.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený řadový dvouválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 68 x 73 mm, zdvihový objem 530 ccm. Kompresní poměr 10,9:1. Největší výkon 47 k (32,4 kW) při 6750 1/min. Největší točivý moment 52 N.m při 5250 1/min. Elektronické vstřikování, mazání se suchou skříní, elektrické spouštění a tranzistorové zapalování
Pohonné ústrojí: Bezestupňový variátor, sekundární převod ozubeným řemenem, odstředivá spojka.
Podvozek: Rám z hliníkových trubek, teleskopická přední vidlice, průměr nosníků 43 mm, zdvih 120 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka, zdvih 116 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 267 mm se čtyřpístkovými třmeny, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 282 mm s jednopístkovým třmenem. Kola litá třípaprsková 15“. Pneumatiky 120/70 R 15 vpředu a 160/60 R 15 vzadu. Rozvor 1580 mm, výška sedla nad zemí 800 mm, hmotnost s plnou nádrží 217 kg. Objem palivové nádrže 15 litrů.
Cena včetně DPH: 254 990 Kč
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 21.9.2012
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec