Test CFMOTO 450 CL-C: malý bobber

Malý svou stavbou, ale s velkou chutí jezdit, to je stylový cruiser 450CL-C poháněný dvouválcovým motorem. Bezpochyby osloví dívky a začínající jezdce, ale také zkušené motorkáře, kteří hledají stroj, se kterým se v poklidu projedou kolem komína, nebo si zajedou na kávu do města. Pořídit si jej můžete s řidičským oprávněním skupiny A2.

Už na první pohled vaše upoutají velké šestnáctipalcové balonové pneumatiky, které vůči štíhlým tvarům cruiseru vypadají hodně robustně. Nízká stavba motocyklu ve stylu bobber je při pohledu z boku značně protáhlá. Je to díky dlouhé kyvné vidlici, ale alespoň tu je prostor na dvojici nad sebou umístěných koncovek výfuku, které kromě toho, že tomuto cruiseru náramně sluší, stojí i za hutným barytonem, který se z nich line. Tedy přiznám se, že takový syrový zvuk jsem od tohoto motocyklu vůbec nečekala, bylo to milé překvapení.

1 CFMOTO 450 CL-C test (15)1 CFMOTO 450 CL-C test (16)1 CFMOTO 450 CL-C test (22)

Stylová jsou kulatá zpětná zrcátka, ze kterých je dobře vidět a která ladí s kulatým třípalcovým barevným digitálním displejem. Na něm se zobrazují jen základní údaje, rychlost, otáčky, zařazený rychlostní stupeň, denní počítadla ujeté vzdálenosti, ale stejně víc z toho ani u tohoto typu motocyklu používat nebudete. Začátečníci však ocení možnost nastavení ukazatele pro řazení. Displej můžete pomocí komunikační jednotky T-Box propojit s vaším chytrým telefonem a využít tak šipkové navigace, statistiku vaší jízdy nebo monitorovat polohu motocyklu.

Srdcem malého bobbera je dvouválcový, kapalinou chlazený motor o zdvihovém objemu 449,5 ccm, který je společným agregátem i pro dříve představené modely 450SR a 450NK, jejichž test si můžete přečíst zde. Díky výkonu 44 koní (32,5 kW) při 9000 otáčkách si jej mohou pořídit čerstvě plnoletí jezdci vlastnící řidičské oprávnění skupiny A2. Maximální točivý moment 42 Nm při 6250 otáčkách se na zadní kolo přenáší pomocí řemene.

1 CFMOTO 450 CL-C test (2)1 CFMOTO 450 CL-C test (13)1 CFMOTO 450 CL-C test (21)

Motor je usazen v trubkovém příhradovém rámu a podvozek tvoří přední nenastavitelná vidlice a zadní tlumič s přepákováním. Díky tomuto se celkem zdatně pere s hrboly na vozovce, ale už nedává přejezdy příčných nerovností, ty ve vašich bedrech cítíte dost citelně. Na druhou stranu, ačkoliv je obut na tlustých pneumatikách, je to celkem obratný motocykl, se kterým se snadno propletete mezi automobily při ranní špičce. Na rozjezdu z křižovatky stačí jen zatáhnout za plynovou rukojeť a celkem živě ji opustíte mezi prvními. Motoru vyhovuje držet ho ve středních otáčkách, kdy má v sobě nejvíce síly a můžete se spolehnout na jeho zrychlení.

Jezdecký posaz za řídítky, které jsou blíže k vám, je tak nějak přirozený, nohy máte usazeny vpřed, sedíte lehce nakloněni, ale není to nic extra nepohodlného. Bavilo mě courat se krajinou a když jsem potřebovala předjet automobil, jen jsem přidala plný plyn a hladce jsem se před něj dostala. Rychlejší jízda CL-C moc nesedí, ne že by se s ním nedalo jezdit sportovněji, ale v první zatáčce vás o tom přesvědčí hlásič na stupačce, že se mu takto hluboké náklony nelíbí, a tak zase zvolníte do výletního tempa a kocháte se okolím.

1 CFMOTO 450 CL-C test (18)1 CFMOTO 450 CL-C test (4)1 CFMOTO 450 CL-C test (5)

Ostatně rychlejší jízdě nesvědčí ani brzdy. Dají se dobře dávkovat, ale mají pomalejší nástup. S malým cruiserem se však nemusíte bát jezdit ani v dešti, kromě ABS má ve výbavě také kontrolu trakce a v základu je rovněž antihoppingová spojka. Když jsem s touhle stylovou motorkou jezdila, byla jsem středem zájmu spíše u žen, kterým se líbila její nízká stavba. Ze sedla ve výšce 690 mm snadno dosáhly na zem a díky nízkému těžišti se jim s ní i dobře manipulovalo. Ono také drobná žena na tomto stroji vypadá mnohem lépe než mohutný velký chlap, ale i ten by se na ni bez potíží poskládal.

Malý cruiser 450 CL-C není o rychlé jízdě, ale o pocitu svobody, o bezstarostnosti a o pohodě za řídítky a té vám dá víc než dost. Navíc kromě atraktivní ceny, necelých 146 tisíc korun, získáte také prodlouženou záruku na 5 let nebo na 40 000 kilometrů, bez rozdílu, zda jste soukromá osoba nebo si cruiser pořizujete jako podnikatelský subjekt.

1 CFMOTO 450 CL-C test (19)1 CFMOTO 450 CL-C test (20)1 CFMOTO 450 CL-C test (26)

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC. Vrtání a zdvih 72 x 55,2 mm, kompresní poměr: 11,5:1 zdvihový objem 449,5 ccm. Největší výkon 32,5 kW (44 k) při 9 000 ot/min, největší točivý moment 42 Nm při 6250 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, antihoppingová spojka, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Trubkový rám, podvozek KYB, přední USD vidlice, zdvih 130 mm, zadní monoshock s nastavitelným předpětím, zdvih 130 mm. Brzdy kotoučové J.Juan, vpředu jednoduchá o průměru 320 mm s čtyřpístkovým radiálním třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 220 mm s jednopístkovým třmenem. Kola paprsková. Pneumatiky 130/90 R16 vpředu a 150/80 R16 vzadu. Rozvor 1370 mm, výška sedla nad zemí 690 mm, světlá výška 160 mm, provozní hmotnost 183 kg. Objem palivové nádrže 12 litrů.

Barevné provedení: černá, červená

Základní cena včetně DPH: 145 990 Kč

1 CFMOTO 450 CL-C test (1)1 CFMOTO 450 CL-C test (10)1 CFMOTO 450 CL-C test (11)1 CFMOTO 450 CL-C test (14)1 CFMOTO 450 CL-C test (17)1 CFMOTO 450 CL-C test (23)1 CFMOTO 450 CL-C test (24)1 CFMOTO 450 CL-C test (3)1 CFMOTO 450 CL-C test (6)1 CFMOTO 450 CL-C test (25)1 CFMOTO 450 CL-C test (12)1 CFMOTO 450 CL-C test (7)1 CFMOTO 450 CL-C test (8)1 CFMOTO 450 CL-C test (9)

Foto: motoforum.cz



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama