Reklama

Kymco CV3: první tříkolový skútr

Tchajwanský výrobce oficiálně představil svůj první tříkolový skútr CV3, který svým majitelům nabízí komfort, stabilitu a větší pocit jistoty než na běžném skútru. Poháněn bude dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 550,4 kubíků. Do výbavy rovněž dostane multimediální systém Noodoe.

Tři roky uplynuly od doby, kdy Kymco poprvé představilo koncept tříkolky na italské EICMě. Zařadila je do řady C Series, kde číslovka v označení za tímto písmenem určuje počet kol, takže snadno rozeznáte, jestli se jedná o klasický skútr nebo tříkolový. Příchod CV3 na svět nebyl jednoduchý, ať už po stránce vývoje, technického zpracování nebo samotného načasování slavnostní premiéry. Ta totiž měla být již na jaře, ale veškeré plány zhatil koronavirus a tak se slavnostní premiéry dočkal až na podzim.

1 Kymco CV3 (1)1 Kymco CV3 (13)1 Kymco CV3 (15)1 Kymco CV3 (12)

Jednoznačně se musí nechat, že se tento model Kymcu povedl a bezpochyby se brzy stane velkým konkurentem pro Piaggio MP3 500, nejenom, že dobře vypadá, ale je poháněn řadovým dvouválcovým, kapalinou chlazeným motorem o zdvihovém objemu 550,4 ccm, což je oproti objemu 493 ccm, které má Piaggio docela velký rozdíl. Do tříkolky CV3 dali motor z jejich sportovního maxiskútru AK 550i, jeho maximální výkon 52 k (38 kW) nastupuje při 7500 otáčkách, maximální točivý moment 53 Nm při 5750 ot/min.

Hmotnost skútru je 280 kilogramů, což není zrovna málo, ale pokud jej porovnáme s výše uvedeným Piaggiem, zjistíme, že váží naprosto stejně a po zkušenostech z testu víme, že váha není vůbec žádnou překážkou. Vývojáři se při konstrukci CV3 rozhodli o stejný pohon zadního kola jako u skútru AK 550i. Ten totiž nemá klasický variátor, který slouží zároveň jako zadní zavěšení, ale převody se mění uvnitř CV3 a na zadní kolo se síla přenáší pomocí ozubeného řemene.

1 Kymco CV3 (16)1 Kymco CV3 (17)1 Kymco CV3 (19)

Skútr CV3 se svojí konstrukcí předního zavěšení vypadá hodně podobně jako má japonská Yamaha Tricity, která má také dvojitou teleskopickou vidlici na každém kole. Na přední hliníková kola zvolili obutí o velikosti třináct palců, zadní kolo je patnáctipalcové. Z elektronických asistentů můžeme očekávat ABS, kontrolu trakce, tempomat a do výbavy rovněž dostanete bezklíčové ovládání motocyklu a multimediální systém Noodoe.

Pod sedlem, které je ve výšce 795 mm, je jen malý úložný prostor. Sedlo je totiž dělené a ukládat věci můžete pouze pod sedlem řidiče. Na druhou stranu jako řidič zcela jistě oceníte zádovou opěrku. Kymco vám nabízí možnost pořízení kufrů, můžete je používat v libovolné kombinaci, horní nebo boční nebo klidně všechny dohromady, pokud se rozhodnete vyrazit s CV3 někam na delší cestu. Ujet byste mohli i pořádnou porci kilometrů, neboť do nádrže se vejde 15,5 litrů paliva. Do prodeje by se měl tento tříkolový skútr dostat začátkem příštího roku.

1 Kymco CV3 (26)1 Kymco CV3 (27)1 Kymco CV3 (28)1 Kymco CV3 (29)1 Kymco CV3 (30)1 Kymco CV3 (31)1 Kymco CV3 (32)1 Kymco CV3 (33)1 Kymco CV3 (34)1 Kymco CV3 (35)1 Kymco CV3 (14)1 Kymco CV3 (2)1 Kymco CV3 (3)1 Kymco CV3 (4)1 Kymco CV3 (5)1 Kymco CV3 (6)1 Kymco CV3 (7)1 Kymco CV3 (8)1 Kymco CV3 (9)1 Kymco CV3 (10)1 Kymco CV3 (11)1 Kymco CV3 (2)1 Kymco CV3 (18)1 Kymco CV3 (20)1 Kymco CV3 (21)1 Kymco CV3 (22)1 Kymco CV3 (23)1 Kymco CV3 (24)1 Kymco CV3 (25)

zdroj: Kymco



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama