Triumph Tiger 1050 Sport 2016: kamarád do nepohody
- Publikovno: 25.2.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Všestranný a zábavný stroj, který nezkazí žádnou zábavu, takový by měl být nový Triumph Tiger Sport.
Ještě jsme si ani nestačili zažít inovovaný model Triumph Speed Triple a už na nás útočí anglický výrobce s další novinkou, kterou je nezkrotná šelma Tiger 1050 Sport, která s vámi bez okolků projede městskou džunglí i lehčím terénem. Se sportovně laděným podvozkem se nudit také nebudete.
Zásadní změny oproti minulé verzi prodělal Tiger 1050 Sport hlavně v elektronice a v motoru, kde na tomto kapalinou chlazeném řadovém tříválci o obsahu 1050 ccm pozměnili více než 100 věcí. Dostalo se mu upraveného tvaru pístu, nové klikové hřídele a hlavy válců a také má jinou spalovací komoru. Předělán byl i systém vstřikování a to nejen kvůli splnění normy EURO4, ale hlavně kvůli lineárnímu průběhu výkonu a točivého momentu. S tím také souvisí snížení spotřeby paliva, aniž byste však pocítili změny na stylu jízdy. Výkon by vám měl narůst o deset koníků na hodnotu 123 k při 9400 1/min a točivý moment o 6 N.m. na 104 N.m při 4300 1/min.
Triumph Tiger 1050 Sport se může pochlubit elektronickými balíčky jako je vypínatelné ABS, kontrola trakce a elektronický plyn Ride-by-Wire, díky němu tak máte na výběr mezi pěti jízdními mapami. Pochlubit se také může antihoppingovou spojkou a přepracovanou převodkou, která vám umožňuje rychlejší řazení než jste byli zvyklí. Nová koncovka výfuku má hutnější zvuk, který se bude líbit nejen vám, ale i vašemu okolí.
Vzhledově se Tiger 1050 Sport moc nepozměnil. Má nová zrcátka a nastavitelný plexi štít a také mu byl dán nový podvozek, se kterým si kromě pohody užijete také spoustu zábavy. Nově byly přepracované boční panely a zadní část, která dodává motocyklu sportovnější vzhled. Přední světlomety mají lepší výkon, sedlo je barevně prošité a je o 5 mm nižší. Níže a blíž k jezdci jsou také posazena řídítka, dodávají tak komfortnější pocit z jízdy. Také váš spolujezdec ocení nižší sedlo, neboť je více chráněn před větrem.
Obrácené vidlice Showa jsou plně stavitelné se zdvihem 140 mm, motocykl je nově osazen jednostrannou kyvnou vidlicí se zdvihem 150 mm, která poskytuje stroji větší tuhost a možnost vyššího zatížení, což uvítáte zejména pokud jezdíte často ve dvou.
Sedmnáctipalcová vícepaprsková kola z lehké slitiny obouvají pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Brzdiče použili od značky Nissin, vepředu máte dvoukotoučovou plovoucí o průměru 320 mm s radiálním čtyřpístkem, vzadu je jeden kotouč o průměru 255 mm s dvoupístkovým brzdičem. Pohotovostní hmotnost motocyklu je 235 kg a do nádrže se vám vejde 20 litrů paliva.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 25.2.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Buriram - 1.den testů MotoGP: Na čele bratři Marquezové; Marc před Alexem
- dnes - Motocykl Praha 2025: info, program a vstupné
- dnes - Compos Racing Team a sezóna 2025
- dnes - Buriram - 1.den testů MotoGP průběžně
- včera - Marc VDS Team: Filip Salač a Jake Dixon
- včera - Portimão Moto3 - 2. den: V úterý skoro žádná akce kvůli dešťi
Další z rubriky
- 10.2. - KTM 125 Enduro R a 390 Enduro R: malá endura
- 5.2. - Honda GL1800 Gold Wing Tour 2025: 50th Anniversary
- 31.1. - Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery
- 29.1. - KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota
- 27.1. - BMW R 18 2025: pět cruiserů s lepší dynamikou
- 24.1. - Harley-Davidson: dvanáct novinek pro rok 2025