Reklama

Yamaha XJ6 Diversion F v testu

Nový Diversion připomíná svého předchůdce snad jen názvem a kategorií do které spadá, jinak je vše nové. Na vlastní kůži jsem se o tom přesvědčil i já.

Motor, rám, design - vše je nové a lepší. Design je přesně v duchu doby a směru kterým se nové Yamahy ubírají. Celokapotovaný stroj díky ostrým hranám budí dojem spíše sportovní motorky, což se bude jistě líbit hlavně mladším zájemcům o japonskou novinku.

Celková ergonomie motocyklu je ve stylu sedni a jeď. Všechno je na svém místě všechno padne do ruky a nic nemusíte hledat. Posez je uvolněný a přirozený. Díky nastavitelným řidítkům se na tuhle Yamahu složí i delší postavy a celokapotáž nabízí dobrou ochranu před dotírajícím větrem ve vyšších rychlostech. Přístrojová deska je v té správné konfiguraci, což znamená analogový otáčkoměr a digitální displej obsahující rychloměr s dalšími údaji. Za jednu věc bych chtěl Yamahu zde pochválit zvláště, a sice za systém přepínání denního počítadla. Při poklesu množství paliva na rezervu se denní počítadlo kilometrů přepne na nulu a i když si toho hned nevšimnete, vždycky víte jakou vzdálenost už jedete na rezervu. Po natankování se „tripmaster“ přepne zpátky, což mi připadá velmi praktické.

Další věc která si zaslouží pochvalu jsou určitě brzdy. Při pohledu na čtyřpístky a vzpomínce na první XJ, která měla jen jeden brzdový kotouč vpředu kotouč jsem neočekával nic extra, ale realita byla naprosto odlišná. Brzdy jsou naprosto skvělé, přesně dávkovatelné s výbornou účinností. Zadní brzda má trochu sklon při intenzivním brždění se zablokovat. Na podvozku si můžete nastavit pouze předpětí zadní pružiny, což se hodí při plánování cesty ve dvou nebo s bagáží. Jinak je nastaven klasicky na kompromis mezi pohodlím a trochu sportovnější jízdou. A šestistupňová převodovka? Myslím, že lépe už fungovat ani nemůže. Řazení je přesné, tiché, převody odstupňované odpovídajícím způsobem k výkonu čtyřválcového motoru.

Ten je 75 koní, což dokáže motorku dostat tesně přes hranici 200 km/h a spotřeba se pohybuje mezi 5 a 6-ti litry na 100 km. Nicméně motor je to, co se mi na tomto japonském motocyklu líbilo nejméně. Celý projev řadového čtyřválce je až moc dokonalý. Nikde neškube, nárůst výkonu je lineární a přesto to není ono. Chvílemi jsem měl pocit, že mám pod sebou elektromotor. Agregát sice jde pěkně odspodu, všechno dělá správně a i když jsem ho točil až k maximu, pořád mi scházelo trochu toho vzrušení nebo zábavy.

Jinak je to skvěle ovladatelná a předvídatelná motorka, která vás nedostane do úzkých. Ježdění po městě v provozu je radost a ani mimo město se neztratí. V jednom dni jsem najezdil po silnicích 2. a 3. třídy celkem 550 kilometrům bez toho, abych musel poté absolvovat masáž či rehabilitaci. Tento stroj bude skvělá volba pro někoho, kdo se po letech vrací k motorkaření nebo hledá svou první velkou motorku.

Technické údaje

Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý čtyřválec se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Vrtání a zdvih 65,5 x 44,5 mm, zdvihový objem 600 ccm, kompresní poměr 12,2:1. Největší výkon 75,5 k (57 kW) při 10 000 1/min, největší točivý moment 60 N.m při 8 500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, šestistupňová převodovka.

Podvozek: hliníkový rám, přední teleskopická vidlice, zdvih 130 mm, zadní kyvná vidlice (monocross). Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 298 mm s dvoupístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 245 mm s jednopístkovým třmenem. Kola hliníková litá. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 160/60 ZR 17 vzadu. Rozvor 1440 mm, výška sedla nad zemí 785 mm, provozní hmotnost 217 kg (222 kg s ABS). Objem palivové nádrže 17 l.

Cena vč. DPH: 189 990 Kč (209 990 s ABS)

DiversionF15DiversionF13DiversionF12DiversionF11DiversionF10DiversionF09DiversionF08DiversionF07DiversionF06DiversionF05DiversionF04DiversionF03DiversionF02DiversionF01



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama