Reklama

Test Harley-Davidson Electra Glide Ultra Limited: lepší, než jsme čekali

Špičkový jednostopý model od Harleje je po loňské modernizaci zase o něco lepší. Potvrdil to i náš redakční test.

Electra Glide je pro americkou značku z Milwaukee již pod desetiletí tím neluxusnějším a nejkomfortnějším motocyklem, který opouští brány výrobního závodu. A i když se „glajda“ neprodávala v nikdy ve velkých sériích, tlak japonské a evropské konkurence (Honda GL1800 Gold Wing a BMW K 1600 GTL) představené v novém tisíciletí, už dlouho volal po modernizaci tohoto modelu.

Díky projektu Rushmore se Harley-Davidson pustil do kompletního přepracování svého luxusního modelu, které přineslo nové technologie na palubě, zatím nevídanou kvalitu a výkonný, vzduchem a olejem chlazený vidlicový dvouválec. Bohužel čtyři sta kilogramů těžký cestovní stroj stále nemá zpětný chod, což zůstane pro většinu uživatelů asi největší pihou na jeho kráse. Někoho možná trochu zamrzí u stroje za milion léta nedotažené detaily. Tak třeba já jsem si po prvních deseti kilometrech jízdy propálil nové goretexové kalhoty o rozpálené výfukové potrubí. Takže jezděte raději v kůži a i zde stále platí - legenda se musí zažít.

Ale abych byl spravedlivý, většina pravověrných zákazníků si bude u novinky libovat. I když se u této cestovní legendy (vyrábí se od roku 1965) rozhodně neodehrála nějaká revoluce, vypadá zvenčí nová Electra pro tento modelový rok opravdu jinak. Najdeme zde zcela nové díly kapotáže, či použití LED světlometů. Námi testovaná špičková verze Limited měla navíc několik efektních chromových prvků i praktických detailů (třeba vyhřívané rukojeti nebo otevíratelný průduch pod plexi) a také moc slušivou dvoubarevnou kombinaci, která je patrná z přiložených fotografií.

Po usednutí za řídítka většinu „harlejáků“ dostane zcela jistě displej sdruženého informačního systému, umístěný pod klasickými budíky na panelu před řídítky. Dotykový displej o velikosti 6,5 palců je novou dominantou palubní desky. Navíc funkčně nemám sebemenších výhrad, zobrazovaný zábavní systém a k němu přidružená tlačítka se snadno ovládají v rukavicích. A i když je třeba trochu zkoušet všechny možnosti této novinky na palubě, věřte, že za několik málo hodin budete schopni v grafice displeje zobrazovat informace o trase, o hudebních souborech nebo ovládání vašeho telefonu přes bluetooth. Pokud máte svou oblíbenou hudbu na USB, najdete zdířku s konektorem v malé uzavíratelné schránce vedle displeje. A když už jsme u té hudební produkce, pak jednoznačně kladně hodnotím zvuk, linoucí se ze čtveřice reproduktorů značky Harman-Kardon. I při vyšších rychlostech si vychutnáte vaší oblíbenou hudbu bez nutnosti připojení do helmy, což je samozřejmě také možné.

Cestovatelské choutky vás a vaší případné spolujezdkyně podpoří i tři objemné kufry na zavazadla. Sice se stále nedají zamykat centrálně, jako je tomu u již zmíněné konkurence, jejich celkový objem je slušných 132 litrů. Co se týče praktické využitelnosti cestovních schránek, musím vyzdvihnout zejména uživatelsky přívětivější otevírání víka horního kufru, které lze díky novému závěsu otevřít jednou rukou. Do tohoto prostoru se při troše snahy vejdou dvě otevřené přilby, boční kapsy jsou vhodné na tašky s oblečením či boty.

A jak se na velkém „harykovi“ jede? Pro srovnání jsem se chvíli svezl na starší „glajdě“ mého kamaráda. Po přesednutí je navýsost patrné, že za každé situace je nový model daleko stabilnější i hbitější díky jiné geometrii. Posílené brzdy s ABS a duální funkci vám dodají také dosti sebevědomí. I ostřejší jízda v zatáčkách nemusí být nyní tomuto modelu úplně zapovězena i na horším povrchu. Podvozek byl totiž podle slov výrobce vyladěn pro hladší jízdu i lepší zvládnutí nekvalitní vozovky, což s radostí potvrzuji.

To nejlepší nakonec? A nebude to nic jiného než kultivovanější a silnější vidlicový dvouválec o objemu 1690 ccm, označený Twin Cam 110, který se chlubí kombinovaným chlazením hlav válců a vyšší kompresí 10:1. Přenos točivého momentu 138 N.m na zadní kolo je veden přes šestistupňovou převodovku (přibyla i hydraulicky ovládaná spojka) a řemen.

Harley-Davidson Electra Glide Ultra Limited s tímto agregátem má zcela nový cestovní potenciál a dálniční rychlost kolem 140 km/h mu nedělá sebemenší potíže. A disciplínu zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost zvládá tento křižník také na jedničku. I když spíš než bleskové je to zrychlení efektní. Za zvukem, který vydává výfukové potrubí, se totiž téměř každý otočí.

Sečteno a podtrženo po skoro padesáti letech výroby představuje nejkomfortnější Harley-Davidson výrazný cestovní stroj s nezaměnitelným charakterem, kterému spíše než velmi rychlé přesuny po dálnici dělá lépe svižná jízda krajinou. Musím však znovu zmínit chybějící zpětných chod, který by v případě plně naložené motorky vyřešil nejednu nepříjemnost při parkování. Zpátečku má pouze tříkolka Tri Glide Ultra, kterou se nám letos snad povede otestovat také.

HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited33HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited34HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited35HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited36HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited37HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited38HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited39HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited29HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited28HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited27HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited26HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited25HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited24HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited22HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited23HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited21HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited20HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited19HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited18HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited17HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited16HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited15HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited14HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited13HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited12HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited11HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited10HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited09HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited08HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited07HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited06HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited04HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited03HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited01HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited02HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited30HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited31HD Electra Glide Ultra Limited HD_Electra_Glide_Limited32

Technické údaje:

Motor: Vzduchem a kapalinou chlazený vidlicový dvouválec. Vrtání a zdvih 98,4 x 111.1 mm, zdvihový objem 1690 ccm, kompresní poměr 10 : 1. Největší točivý moment 138 N.m při 3500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řemenem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý páteřový rám, přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 49 mm, zadní kyvná vidlice. Brzdy kotoučové se systémem ABS, vpředu dvojitá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 320 mm s čtyřpístkovým třmenem. Kola litá, desetipaprsková. Pneumatiky 130/80 R17 vpředu a 180/65 R16 vzadu. Rozvor 1625 mm, výška sedla nad zemí 740 mm, světlá výška 135 mm, pohotovostní hmotnost 414 kg. Objem palivové nádrže 22,7 litrů.

Cena základního provedení: 23 530 eur



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama