Test CFMOTO MT650: kvalita za rozumný peníz
- Publikovno: 25.2.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ačkoliv je na trhu již čtvrtým rokem, stále patří mezi nejprodávanější motocykly čínské značky a po mé zkušenosti můžu říct, že se tomu vlastně ani nedivím. Líbivý design z rakouského studia Kiska, dvouválcový motor s dostačujícím výkonem, komfortní svezení, pětiletá záruka a cena 150 tisíc korun. Musím se přiznat, že i mě v testu mile překvapil.
Už na první pohled vás zaujme jednoduchým, ale zároveň vkusným designem. Pochází ze studia Kiska, které ve velké míře spolupracuje s KTM a podílí se na designu jejich strojů. Sympatie si u mě získal také decentním barevným provedením. Dominantou motocyklu je bezesporu přední maska s LED světlometem, ostatně všechna světla na MT650 již mají tuto technologii. Všechny díly k sobě dobře pasují, nikde nic nepřečnívá, nechybí a ani při jízdě se vám nic neklepe. Co se týče dílenského zpracování, nemám k tomu žádných výhrad. Ostatně to jsme neměli ani u testu scrambleru CFMOTO 700CL-X Heritage.
Jakmile usednete do sedla motocyklu, uvidíte asi tu nejobyčejnější věc na tomto stroji, kterým je přístrojový panel s velkým kulatým otáčkoměrem s digitálním ukazatelem rychlosti a po pravé straně umístěným panelem, kde se vám zobrazují doplňující informace . Displej je tak trochu retro, ale svoji funkci plní, digitálně se na něm zobrazují veškeré informace o stavu paliva, celkovém stavu kilometrů, denní počítadlo a další. Po levé straně displeje je gumové tlačítko, kterým se dá mezi některými funkcemi přepínat. Během jízdy se to však téměř nedalo, a také za ostrého denního svitu bylo na přístrojovou desku hůř vidět. Ocenit byste mohli USB port umístěný pod displejem.
Veškerá ovládací tlačítka, kromě startovacích, jsou umístěna na levém řídítku a jsou vlastně taky tak trochu retro jako přístrojová deska. Blinkry se přepínají klasickou kolébkou, občas se mi stalo, že jsem ji špatně zmáčkl při vypínání. Naleznete tu také přepínač mezi dvěma jízdními režimy Sport a Touring. Využil jsem možnosti nastavení spojkové páčky, což nebývá u motocyklů této cenové kategorie zvykem a přizpůsobil si ji přesně na míru mé dlaně.
Už po prvních pár ujetých kilometrech jsem se na MT650 cítil pohodlně. Přispěl k tomu komfortní vzpřímený posaz, ruce pohodlně usazené na řídítku a nohy jsou více vpředu. Vykrojené sedlo vás drželo v jedné pozici a bylo jedno, jestli zrovna brzdíte, nebo dáváte plný plyn při výjezdu ze zatáčky. Nehnuli jste se ani o píď. Ke komfortu během jízdy své plusové body přidává snadno stavitelný větrný štítek, který relativně dobře pohlcuje nárazy větru do zhruba 100 kilometrové rychlosti.
Zábavu si užijete s dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 649,3 ccm, jehož výkon 45 kW a maximální točivý moment 62 Nm, je dostačující na to, abyste bezpečně předjeli vozidlo jedoucí před vámi, i si zároveň užili výjezdy ze zatáček. Jediné co nemá rád a co vám opravdu neodpustí je pokud necháte padnout otáčky pod hodnotu 2000. Nejenom, že se mu nechce vůbec jet, ale přidá k tomu i nepříjemné vibrace. Vidím to však pozitivně, méně zkušené řidiče takto naučí velmi rychle řadit dolů i nahoru. Kamarádskou jízdu s ním zažijete kolem 4-5 tisíc otáček, a pokud se chcete svézt svižněji, doporučuji se držet nad hodnotou 6500 otáček. Spolehnout se můžete i na šestistupňovou převodovku, kde se řadí jednotlivé rychlosti přesně a bez žádného důrazného povelu.
Více než jízda po nudné dálnici se vám bude zamlouvat zatáčkovitá trasa, ve kterých se MT650 dobře vede a lehce se překlápí z jedné strany na druhou. Překvapil mě podvozek, na mě byl sice moc měkký, raději bych ho trochu víc přitvrdil, ale kdo má rád komfortní nastavení, nebude mít jediných výhrad. Nastavit lze pouze zadní tlumič a to v šesti stupních. Podvozek dobře zvládal pohlcování veškerých nerovností na vozovce. Potíže s jízdou nebudete mít ani ve městě, snadno se s ním manipuluje na místě a nijak nepocítíte jeho váhu 213 kilogramů.
Spolehnout se můžete i na španělské brzdy J. Juan, pocitově jsou trochu gumovější, ale dají se lehce ovládat i jedním prstem. Rovněž jako spojková, i brzdová páčka je stavitelná. Líbily se mi pancéřované brzdové hadice, kterými je motocykl vybaven. Do palivové nádrže se vám vejde 18 litrů paliva a na jedno tankování rozhodně ujedete alespoň 350 kilometrů. Já jsem se s průměrnou spotřebou pohyboval pod hranicí pěti litrů na 100 kilometrů.
Cestovní motocykl CFMOTO MT650 mě příjemně překvapil. Za cenu 160 tisíc korun si pořídíte stroj, který je užitečným společníkem ve vašem životě a je jedno, jestli s ním budete jezdit do práce, nebo jen o víkendu po vlastech českých. Určitě bych doporučil přikoupit sadu kufrů, která se vám zcela jistě bude hodit. MT650 zvládnou krotit i méně zkušení jezdci, myslím si, že pro ně by mohl být zajímavým motocyklem, se kterým by tak vstoupili do světa jednostopých strojů.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC. Vrtání a zdvih 83 x 60 mm, kompresní poměr: 11,3:1 zdvihový objem 649,3 ccm. Největší výkon 45 kW při 9000 ot/min, největší točivý moment 62 Nm při 7000 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Trubkový rám, přední USD vidlice, zadní tlumič je nastavitelný v 6 stupních, zadní kyvné rameno s výztuhou. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 300 mm s čtyřpístkovým radiálním třmenem J.Juan, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm. Kola paprsková. Pneumatiky Metzeler RoadTec 120/70 ZR 17 vpředu a 160/60 ZR 17 vzadu. Rozvor 1415 mm, výška sedla nad zemí 840 mm, světlá výška 170 mm, provozní hmotnost 213 kg. Objem palivové nádrže 18 litrů.
Barevné provedení: royal modrá metalíza, bílá
Cena včetně DPH: 149 990 Kč (2021), 162 990 Kč (2022)
Foto: motoforum.cz
- Přidat komentář +
- Publikováno: 25.2.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec