Reklama

Honda CB650R a CBR650R 2021: s inverzní vidlicí Showa

Honda do příští sezóny vylepšila své dva modely CB650R a CB650R, které nejen, že s přehledem plní emisní normu Euro 5, ale pro vyšší jízdní komfort je vybavila novými inverzními vidlicemi Showa se samostatnými velkými písty.

Po faceliftu oblíbených modelů Honda CB500R, CB500F a CB500X se dočkali i šestistovky, naháč CB650F a sportovní CBR650R. Nekapotovaná verze má upravené boční panely, které jsou menší a pozměněný je také držák registrační značky. CBR má rovněž pozměněny boční panely, ale poupravil se i tvar předních světel a motocykl působí ještě více sportovněji. Oba modely jsou vybaveny USB zásuvkou umístěnou pod sedlem spolujezdce a dle výrobce by se měla také zlepšit čitelnost LCD displeje díky větším písmenům.

Honda CB650R

1 2021 Honda CB 650 R (2)1 2021 Honda CB 650 R (1)1 2021 Honda CB 650 R (3)

Drobnou změnou prošly i řadové čtyřválcové motory pohánějící CB650F a sportovní CBR650R. Oba motocykly tak splňují normu Euro 5, ale přitom jejich parametry zůstávají téměř beze změny, ačkoliv se musela upravit řídící jednotka, časování sání, tvar vaček nebo výfuk s katalyzátorem. Motor má zdvihový objem 649 ccm, výkon 70 kW při 12 000 1/min a točivý moment přišel úpravou o 1 Nm, jeho hodnota je nyní 73 Nm při 8500 1/min.

Honda CBR650R

1 2021 Honda CBR 650 R (1)1 2021 Honda CBR 650 R (2)1 2021 Honda CBR 650 R (3)

Tou nejzásadnější změnou je však podvozek. Původní obrácená vidlice Showa SFF s oddělenou funkcí pro každou nohu je nyní nahrazená 41mm inverzní vidlicí Showa SFF-BP se samostatnými velkými písty, které řidiči poskytnou lepší kontrolu nad strojem a také mnohem komfortnější jízdu díky tomu, že vidlice lépe pohlcují rázy. Kromě toho, že tlumiče pracují mnohem lépe, jsou také lehčí. Hmotnost CB650R je 202 kilogramů, CBR je o půl kilogramu těžší.

Zdroj: Honda



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama