BMW S 1000 XR 2020: s novým motorem
- Publikovno: 7.11.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Nová generace cestovně sportovního modelu S 1000 XR vyráží do příští sezóny o deset kilogramů lehčí, s novým motorem, podvozkem a s bohatou standardní výbavou jako je podvozek Dynamic ESA nebo řízený rozjezd do kopce Hill Start Control Pro.
Kompletně nově navržená kapotáž podtrhuje charakter motocyklu s propracovanými dynamickými proporcemi a designem s důmyslně tvarovanými plochami. Všechna světla již využívají nejmodernější LED technologie. Kromě směrových světel a zadního světla je součástí výbavy přední světlomet se dvěma symetricky uspořádanými LED jednotkami, přičemž každá z nich je vybavena potkávacím, dálkovým a obrysovým světlem. Nový přístrojový panel s dobře čitelným 6,5palcovým barevným displejem nabízí čtyři různá zobrazení.
Rozvržení hlavního rámu, pojmenované jako Flex Frame, umožnilo vyrobit mnohem štíhlejší palivovou nádrž a kapotáž okolo sedadla pro ještě lepší držení motocyklu koleny. Navíc byly optimalizovány také dotykové plochy a nově navržený trojúhelník mezi konci řídítek, povrchem sedáku a stupačkami zajišťuje optimální ergonomii.
Motocykl pohání nový, vodou chlazený řadový litrový čtyřválec, zkonstruovaný na základě motoru modelu S 1000 RR. Nejvyšší výkon činí 121 kW (165 k) při 11 000 1/min. Maximální točivý moment 114 Nm nastupuje při 9250 1/min. Nový motor nabízí ve srovnání s předchozím modelem o něco větší výkon v nízkých a středních otáčkách. Novinka je standardně vybavena dvěma nastaveními plynu, která jsou trvale spojena s příslušnými jízdními režimy Rain, Road, Dynamic a Dynamic Pro.
Zásadní změnou prošlo uspořádání hliníkového rámu, který nyní více využívá motoru jako jeho nosného prvku. Nový rám přináší další výhody díky své velmi úzké konstrukci. V oblasti, která je důležitá pro dobré vedení kolenem, je motocykl výrazně užší. Jezdec má nyní mnohem méně rozevřená stehna, díky čemuž na motocyklu sedí uvolněněji. Ve srovnání s předchůdcem se posunul o 20 mm blíže k přednímu kolu, což umožňuje ještě aktivnější a zároveň přirozenější držení těla. Řídítka jsou o 30 mm užší a přepracován byl i tlumič vibrací řídítek.
Nové S 1000 XR je již standardně vybaveno elektronickým odpružením BMW Motorrad Dynamic ESA. Poprvé u tohoto modelu jezdce při brzdných manévrech podporuje také brzdový asistent DBC (Dynamic Brake Control). Do výbavy rovněž dostane i šestiosou řídící jednotku, čtyři jízdní režimy Rain, Road, Dynamic a Dynamic Pro, asistent rozjezdu do kopce Hill Start Control Pro, kontrolu trakce DTC a kontrolu zvedání předního kola DTC Wheelie. Systém ABS Pro je vybaven brzdovým asistentem DBC (Dynamic Brake Control) pro ještě větší bezpečnost při brzdění v náklonu.
Na výběr u tohoto 226 kilogramů vážící cesťáku budete mít ze dvou barevných variant, základní šedá Ice Grey a příplatková červená Racing Red/White Aluminium.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 7.11.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování
- 22.4. - Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta
- 16.4. - Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem
- 11.4. - BMW R 1300 R: svalnatý roadster
- 9.4. - Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem