BMW K 1600 GT/GTL: konkurence pro Goldwing?
- Publikovno: 6.10.2010
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Bavorská značka konečně odhalila nástupce dlouho vyráběného cestovního modelu K 1200 LT. Novinku pohání kompaktní řadový šestiválec a představila se hned ve dvou provedeních.
Asi největším překvapením motocyklové výstavy Intermot v Kolýně nad Rýnem bylo představení dlouho očekávané novinky od domácího BMW. O velkém bavorském cesťáku K 1600 GT a jeho luxusnější verzi K 1600 GTL tak byly již předem známy některé detaily. Oba stroje se liší na první pohled pouze velikostí postranní kapotáže a lehce rozdílnou ergonomií posezu. A tak zatímco GT nabídne spíše ostřejší cestování, GTL je vhodné na delší cesty s nabízeným nejvyšším možným komfortem, který se vyrovná třeba Hondě GL 1800 Goldwing. Koneckonců i té bije v rámu šestiválcové srdce. U BMW má ale šestiválcový agregát zcela jiné uspořádání (řadové) a zdvihový objem 1649 ccm. Celý agregát s výkonem 160 koní a největším točivém momentu 175 N.m váží pouhých 102 kg a je tak nejkompaktnějším a nejlehčím agregátem v kategorii šestiválcových pohonných jednotek. Pokud vezmeme v úvahu, že podle slov výrobce je celých 70% točivého momentu k dispozici již od 1500 otáček, tak se na jízdu s 348 kg těžkým strojem docela těšíme.
Na palubě čeká nejedno elektronické překvapení. Bavorská novinka je totiž doslova prošpikována elektronikou. Kromě standardního ABS tu najdeme systém Dynamic Traction Control s možností nastavení jízdních módů Rain, Road a Dynamic. O nastavení podvozku u BMW v klasické konfiguraci (zavěšení Paralever a Telelever) se postará systém ESA II (obsahuje režimy Sport, Normal a Komfort). A pro většinu konkurence asi nejváce překvapujícím prvkem je u novinek K 1600 elektronické natáčení světel do zatáček. Navíc za ostře řezanou kapotáží se skrývá propracovaný přístrojový štít obsahující 5,7 palcový barevný multifunkční displey MultiController se systémem „iDrive“, který kromě audia a intercomu zahrnuje i integrovanou satelitní navigaci.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 6.10.2010
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje
- 28.7. - Suzuki GSX-8T a GSX-8TT: neo-retro roadstery
- 23.7. - BMW R 1300 R Titan: stavba z BMW Motorrad
- 21.7. - Honda CUV e: 2025: elektrický skútr
- 15.7. - Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika