Test oblečení BMW EnduroGuard: parťák do každého počasí
- Publikovno: 1.8.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Jaké to je testovat univerzální cestovní oblečení EnduroGuard od BMW Motorrad? Jednoznačně dost dobrý. Nejenom, že vám to náramně sluší, ale hlavně zjistíte, že to vážně funguje tak, jak výrobce uvádí.
Moc se mi letos líbil cestovní komplet EnduroGuard, který jsem poprvé spatřila při představování novinek BMW Motorrad. Nejenom, že dobře vypadal a to přitom na design a střih hleděli až v poslední štaci, ale dle informací mohl i dobře fungovat. Jak tomu doopravdy bylo si nechám až na konec.
Při vývoji nové kombinézy byl kladen hlavní důraz na její stoprocentní funkčnost. Ve švýcarské textilce Schoeller Textil AG byl vyvinut nový materiál, který je extrémně odolný proti otěru. Látka je zpracovaná jako třívrstvý laminát, kde základem je kombinace dvou materiálů dynatec s pružným Dynatec - Stretch. Na nejexponovanějších místech, jako jsou lokty a kolena je speciální potisk s částicemi umělé pryskyřice, který se nazývá Ceraspace. Tato speciální keramika je téměř tak tvrdá jako diamant a vysoce tepelně odolná. Látka je navíc vybavena nepromokavou, větruodolnou a vysoce prodyšnou membránou BMW Climate Membrane. Součástí jsou také chrániče NP2 na zádech, ramenou, loktech, bocích a stavitelných na kolenou, lze je ještě doplnit chráničem kostrče. Během celého procesu se různě testovalo, kombinovalo a zkoušelo, tak aby vše fungovalo jak má. Až teprve poté se řešil vzhled a střih. Všechny látky mají certifikaci Öko-Tex a bluesign.
Můj věčný boj je s velikostmi. Jsem vysoká, štíhlá, a tak ve většině případů musím mé konfekční oblečení na motocykl řešit většími velikostmi. Pokud by mi sedělo akorát, budu mít krátké rukávy a nohavice u kalhot. BMW nabízí i prodloužené nebo zkrácené velikosti a obléknou téměř každého, i mě. Konečně mám svoji velikost bundy i kalhot a nejsou mi krátké. Navíc dámský střih je příjemně vypasovaný, budete se tak i na motocyklu cítit jako žena. Doladit si velikost můžete pomocí druků a suchých zipů.
První věc, která mě při oblékání zaujala jsou gumy kolem rukou a přes boty. Obě se dají rozepnout, ale pokud je máte zapnuté, drží vám dobře jak kolem rukavic, tak kolem botou. Mám jedny kotníkové letní boty, které mám moc ráda, ale jezdím v nich málo, neboť jak mám většinu kalhot krátkých, tak mi po usednutí na motocykl vylezly nahoru nad boty a foukalo mi pod ně. Guma na kalhotách EnduroGuard parádně drží kalhoty dole, ale přitom vás nijak nelimituje v pohybu.
Kalhoty mají celkem tři nepromokavé kapsy, z toho jedna je určena na klíč od motocyklu. Máte-li bezklíčový systém, tak víte kam jej uschovat. Oblečení EnduroGuard je univerzální komplet určený jak pro běžné cestování, tak i do lehčího terénu. Pro jízdu ve stupačkách je v kalhotách našitá kožená obruba na vnitřních stranách kolen. V zadní části je našit zip, ke kterému můžete připnout bundu. Jak v kalhotách, tak i v bundě je uvnitř elastická prodyšná síťovinová podšívka.
Bunda EnduroGuard má celkem osm kapes z toho je sedm nepromokavých a pánové se mohou těšit ještě z jedné náprsní navíc. V límci je našitá nepromokavá kukla, pokud tedy budete stavět stan v dešti, nemusíte to dělat s helmou na hlavě, pokud nechcete mít mokré vlasy. Uvítáte to i když pojedete někam na pár dní, protože si s sebou nebudete muset vozit druhou bundu s kapucí. Druky na rukávech bundy jsou opatřeny ochrannou krytkou, aby jste si od nich nepoškrábali nádrž. Reflexní potisk zajistí, že budete dobře vidět na cestách. Uvnitř bundy je všit pásek, který se spíná pomocí druků, zespodu je pogumován, takže vám drží bundu dole na svém místě a neleze vám tak nahoru.
Zpočátku bylo oblečení EnduroGuard dost tvrdé a nepoddajné, ale během několika jízd lehce povolilo a při jízdě mě to nijak nelimitovalo. Přizpůsobily se tvarem i chrániče. V pohodlnému střihu kompletu jsem se v tomto oblečení cítila velmi dobře. Rozhodně pod něj doporučuji nosit funkční prádlo, díky němuž pro vás bude jízda ještě komfortnější. Zejména v horku. Komplet má sice dobře řešený větrací systém, ale potit se budete tak jako tak a rozhodně kvalitní funkční prádlo zajistí, že se nebudete koupat ve vlastním potu. Všechny větrací zipy jsou označeny modře a jsou i dost dlouhé. Uvítala jsem odvětrávací zipy vzadu jak u nadloktí, tak i na kalhotách. Pokud jste měli otevřené všechny zipy, tak kolem vás opravdu příjemně obtékal vzduch a nepotili jste se tolik. Bunda je vybavena předním větracím systémem označeným AirVent. Jedná se o síťovinovou vsadku, která je uvnitř bundy. Zapnete ji a nemusíte již zapínat hlavní zip, pouze druky, které zajistí, že se vsadka neroztrhne. V horku jsem ji hojně používala a užívala si jak skrze ní fouká. Dvakrát jsem v kompletu docela dost zmokla a ani jednou mi neproteklo. Jen kapky vody stékaly po látce dolů.
Celkový design kompletu je umírněnější a velmi decentní. Tohle se mi na něm moc zamlouvá. Žádná na dálku zářící loga BMW, buď jsou provedeny jen malým modrým písmem, nebo jsou vyražené do materiálů. Loga naleznete i na kovových nýtech nebo na zipech. Bundy si můžete zvolit v šedé nebo černé barvě, kalhoty jsou pouze černé. Já se rozhodla pro šedou barvu, není v ní tolik horko a přece jenom se alespoň trochu odlišuje od ostatních.
V kompletu jezdím od června a jsem velmi spokojená. Nejen s dostatečným výběrem velikostí, ale i s celkovou kvalitou zpracování, která je na velmi vysoké úrovni. Vyhovuje mi systém větrání, který je opravdu promyšlený a propracovaný. Díky integrované membráně, není komplet úplně prodyšný, ale dá se to vyřešit kvalitním funkčním prádlem. Na druhou stranu víte, že můžete v tomto obleku jezdit celou sezonu a bude vám vyhovovat za všech povětrnostních podmínek.
Nabídka velikostí kompletu je opravdu rozsáhlá, zahrnuje jak prodloužené verze, tak i zkrácené. Dámské velikosti: 34-48, 72-88, 18-22. Pánské velikosti: 46-66, 98-118, 24-32. Zakoupit si můžete vše zvlášť, bunda EnduroGuard se prodává za cenu 20 151 Kč a kalhoty za 15 326 Kč.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 1.8.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro