Yamaha MT-10 2016: záblesk z temnoty
- Publikovno: 17.11.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Tenhle naháč je opravdovým překvapením letošní Milánské motocyklové výstavy. Jedná se o ultimativní stroj pro zábavu na běžných silnicích.
Doplňuje tak řadu MT motocyklů, které pojí stejně nažhavená DNA. Na výběr tak budete mít motory s obsahem od 125 až do 999 ccm, zvolit si tu bude moci opravdu každý. Yamaha MT 125 je streetfighter pro mladé začínající jezdce, začátkem června byla představena MT-03, která pod názvem MT-25 zažívá obrovský úspěch na asijském trhu, zejména v Indonesii, kde také měla svůj debut. Moje srdcová záležitost a jeden z mých nejoblíbenějších loňských testovaných motocyklů je MT-07, následována silnější sestrou MT-09 a letošní novinkou crossoverem MT-09 Tracer, jehož test si můžete přečíst zde.
MT-10 svým robustním vzhledem dává jasně najevo, že bude stejně žhavá, nedočkavá a agresivní jako její MT sestry, ba co víc, tohle bude pěkně ostrý street bike, protože tenhle má kapku DNA ze superbiku Yamaha YZF R1. Oba motocykly totiž pohání stejný řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 999 ccm. Je jasné, že MT-10 se dostane podobných elektronických balíčků, jaké najdeme u R1. Třístupňový systém kontroly trakce, tří jízdní režimy, navíc ti, kteří budou chtít s novou MT-10 cestovat, uvítají tempomat. Za příplatek si budete moci pořídit bezspojkové rychlořazení.
Posaz jezdce připomíná jízdu na koni, sedíte vzpřímeně, lehce nakloněni dopředu. Pohodlí během jízdy vám dopřávají i široká, vysoko upevněná řídítka. Rychlí střelci, co si rádi užívají zatáčky, ti rozhodně zajásají nad krátkým rozvorem, který činí 1400 mm a ve své kategorii motocyklů nenajdete žádný jiný, který by měl kratší rozvor než MT-10. Rám Deltabox je vyroben z odlehčené směsi hliníku, ovšem stále je optimalizován na vyšší pevnost a tuhost.
Zadní stavitelné odpružení se MT-10 dostalo také od R1, o rychlé zastavení se postará dvojice kotoučů o průměru 320 mm s radiálními čtyřpístkovými třmeny. Samozřejmostí je již ABS, které dostanete automaticky ve výbavě, stejně tak je tomu i u 12V zásuvky a vyhřívaných rukojetí.
Odlehčená pětipaprsková kola jsou obuta do speciálně pro MT-10 vyvinutých pneumatik Bridgestone Battlax Hypersport. Nový je také multifunkčí LCD displej a všechna světla, včetně směrovek a osvětlení registrační značky, jsou již vybavena LED diodami. Do palivové nádrže se vám vejde 17 litrů benzínu. Tenhle Japonec mě tedy hodně láká k nasednutí a zkrocení jeho žhavé nátury. Jak jste na tom vy?
- Přidat komentář +
- Publikováno: 17.11.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování
- včera - Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK
- 12.12. - Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii?
- 12.12. - Test Honda GB350S: retro jednoválec
- 10.12. - Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra
- 10.12. - Chang Circuit v Thajsku útočištěm uprchlíků
Další z rubriky
- 10.12. - Piaggio Beverly 310 a 400 25th Anniversary: výroční edice
- 8.12. - Triumph Tiger Sport 800 Tour: s cestovatelskou výbavou
- 5.12. - Honda WN7: silniční elektromotocykl
- 3.12. - Kawasaki KLE500: cestovní enduro
- 1.12. - Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem
- 28.11. - CFMOTO 1000MT-X: pro odvážné dobrodruhy
























