Yamaha MT-09 Tracer: dostupný crossover
- Publikovno: 5.1.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Japonská Yamaha bude mít pro tento rok opravdu atraktivní modelovou řadu. Přispěje k tomu i model MT-09 Tracer, který zaujme svou všestranností.
Novinka by měla konkurovat takovým strojům, jako je Honda VFR 800X Crossrunner, Kawasaki Versys 1000 nebo třeba Suzuki V-Strom 1000 a přitom být možná o něco více praktičtější, zábavnější a použitelnější pro každodenní použití. To alespoň tvrdí zástupci výrobce. V praxi máme před sebou motocykl, jenž by měl v modelové nabídce nahradit Yamahu TDM 900.
Oproti svým sourozencům řady MT-09 je pro vyšší pohodlí pro jezdce i spolujezdce Tracer vybaven aerodynamickou kapotáží, která novince dodává ostré rysy a agresivní vzhled. Se dvěma LED světlomety a nastavitelným přední plexištítem dotváří tato aerodynamická kapotáž potenciál motocyklu pro dlouhé cesty. S tím souvisí také zvětšená palivová nádrž (objem 18 litrů), která poskytuje odhadovaný dojezd přes 300 km na jedno natankování. Chválu si zaslouží i její vymodelování s úzkou střední částí a prohlubněmi pro kolena, což zvyšuje jízdní komfort jezdce. Za přední kapotou se ukrývají vysoká řídítka s plastovými chrániči rukou a na boku stroje najdeme standardní přípravu na montáž bočních kufrů.
Srdcem novinky je tříválcový motor o zdvihovém objemu 847 ccm, který shodný s ostatními motocykly řady MT-09 a podobně jako třeba u naháče MT-09 Street Tracker má dostatek točivého momentu (87,5 N.m) a lehce se vytáčí. Přes dva metráky těžký stroj s ním za asistence šestistupňové převodovky dosahuje slušné dynamiky. Jezdec si může navíc vybrat některý ze tří provozních režimů systému D-MODE. Ve výbavě nechybí ani systém řízení trakce (TCS).
Díky pevnému hliníkovému rámu a kvalitním brzdám se systémem ABS by se měl Tracer překvapivě dobře proplétat zatáčkami. Konstrukčně zajímavá je i asymetrická kyvná vidlice litá pod tlakem metodou CF, která poskytuje nízkou neodpruženou hmotnost zajišťující citlivé odpružení. Téměř vodorovný zadní tlumič je umístěn pod sedlem a externě připevněné čepy kyvné vidlice umožňují zachovat štíhlou střední část rámu pro zajištění uvolněné jízdní polohy.
Opravdovým trumfem Yamahy MT-09 Tracer by měla být příznivá pořizovací cena a to 279 990 korun. Uvidíme tedy, jaký bude mít novinka na českém trhu úspěch.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý tříválec, rozvod DOHC. Vrtání a zdvih 78 x 59,1 mm, zdvihový objem 847 ccm, kompresní poměr 11,5:1. Největší výkon 84,6 kW (115 k) při 10 000 1/min, největší točivý moment 87,5 N.m při 8500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání, el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: šestistupňová převodovka. Mokrá vícelamelová spojka. Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem.
Podvozek: hliníkový rám, přední teleskopická vidlice, zdvih 137 mm, zadní asimetrická kyvná vidlice, zdvih 130 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 298 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 245 mm s jednopístkovým třmenem. ABS. Kola litá desetipaprsková. Pneumatiky 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu. Rozvor 1440 mm, světlá výška 135 mm, výška sedla nad zemí 845-860 mm. Pohotovostní hmotnost 210 kg. Objem palivové nádrže 18 litrů.
- Přidat komentář 3
- Publikováno: 5.1.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl