Suzuki GSX-8S: nekapotovaná novinka

U japonské značky Suzuki nejsme nijak zvyklí na převratné změny, proto nás všechny překvapila se zcela novým řadovým dvouválcovým motorem, který bude pohánět hned dvě jejich novinky, cestovní enduro V-Strom 800DE a nekapotované GSX-8S.

Po více než dvacet let se u modelů značky Suzuki setkávám s dvouválcovým motorem s úhly válců do V. Tento osvědčený agregát u nich spolehlivě pohání několik modelů, jako například V-Strom 1050. Málokdo by čekal, že přijdou s novým motorem a ještě k tomu řadovým. V nabídce však zůstane i ten vidlicový, jen se jim tímto krokem rozšířily jejich možnosti v nabídce nových modelů.

1 Suzuki GSX-8S (13)1 Suzuki GSX-8S (19)1 Suzuki GSX-8S (18)

Nový řadový motor má zdvihový objem 776 ccm a pyšní se výkonem 61 kW při 8500 otáčkách a maximálním točivým momentem 78 Nm při 6800 otáčkách. Výrobce uvádí, že si zátah motoru užijete už od nízkých otáček a zamlouvat se vám také bude jejich nový vyvažovací systém s dvojicí hřídelí umístěných v úhlu 90° vůči klikové hřídeli. Jeho hlavním úkolem je snížit vibrace na minimum a spolu s antihoppingovou spojkou a obousměrným rychlořazením si tak užijete maximálně pohodlnou jízdu na vašich cestách.

Do výbavy dostanete také elektronický plyn a balíček Suzuki Intelligent Ride Sytem, ten obsahuje několik elektronických asistentů, jako je Easy Start, kdy zmáčknete tlačítko startéru a aniž byste ho museli držet, motor sám točí, dokud se nespustí. Aby vám po zařazení prvního rychlostního stupně při rozjezdu nezhasl se postará další asistent Low RPM Assist. Na výběr budete mít ze třech jízdních režimů, Active, Basic a Comfort a rovněž kontrola trakce má tři stupně. Veškeré informace se vám budou přehledně zobrazovat na pětipalcovém TFT displeji s denním a nočním zobrazením. Displej nenabízí možnost jakéhokoliv propojení s telefonem.

Motor je usazen ve zcela novém ocelovém trubkovém rámu, ke kterému je přišroubován zadní pomocný rám. Kyvná vidlice je vyrobena z hliníku. Podvozek je vybaven tlumiči Kayaba, vpředu je 43mm vidle, vzadu jeden centrální tlumič s možností nastavení předpětí, oboje se zdvihem 130 mm. Sedmnáctipalcová litá kola jsou obuta do pneumatik Dunlop RoadSport 2.

Nekapotovaná GSX-800S je stavěná pro každodenní použití, svým vzhledem se štíhlými sportovními tvary zaujme zejména mladší jezdce a také ty, kterým se líbí Suzuki GSX-S1000, jehož vzhledem se nechala inspirovat. Sluší jí krátký zadeček i malá koncovka výfuku. Sedlo má ve výšce 810 mm a do nádrže jí vejde 14 litrů paliva. Provozní hmotnost jen těsně překročila hranici dvou set kilogramů, tedy 202 kilogramů. Na výběr máte ze třech barevných variant, modrá Pearl Cosmic Blue, bílá Pearl Tech White a černá v kombinaci matné a lesklé Glass Sparkle Black / Metallic Matt Black No.2.

1 Suzuki GSX-8S (11)1 Suzuki GSX-8S (14)1 Suzuki GSX-8S (15)1 Suzuki GSX-8S (16)1 Suzuki GSX-8S (17)1 Suzuki GSX-8S (2)1 Suzuki GSX-8S (4)1 Suzuki GSX-8S (5)1 Suzuki GSX-8S (7)1 Suzuki GSX-8S (8)1 Suzuki GSX-8S (9)1 Suzuki GSX-8S (10)1 Suzuki GSX-8S (1)1 Suzuki GSX-8S (6)1 Suzuki GSX-8S (12)

Zdroj: Suzuki Global



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama