MV Agusta Brutale 1000 RR 2020: nejvýkonnější naháč
- Publikovno: 20.7.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po úspěchu limitované zlaté edice Serie Oro, která model Brutale 1000 RR vyšperkovala těmi nejluxusnějšími a nejšpičkovějšími komponentami, přichází MV Agusta na trh i s produkčním modelem, který si s sebou rovněž nese atraktivní design, kvalitní komponenty a 208 koní v řadovém čtyřválci.
MV Agusta ve své edici Serie Oro (Zlatá edice) vždy nabízí to nejlepší, co se může v danou chvíli na trhu vůbec nabídnout. Tato edice je nabízená jako první a teprve o pár měsíců později se představí i s klasickým modelem dostupným pro ostatní zájemce. Oproti MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro nemá klasická Brutale takovou luxusní výbavu, to však neznamená, že by byla z pohledu běžného uživatele nějak ošizena, naopak.
Sportovní nekapotovaný model má jedinečný stylový design, s vynikajícím podvozkem, se skvělým motorem a se špičkovou elektronikou. A to vše proto, aby vám Italové dokázali naservírovat na zlatém podnose stroj, který se bude skvěle ovládat, se kterým se budete moci vydat jak na okruh, tak do běžného provozu, a který nebudete chtít pustit z rukou.
Krásné štíhlé tvary jsou dílem na míru vyrobené lomené sportovní kapotáže, na kterou navazuje palivová nádrž ve stejných proporcích. Přední LED světlomet má vnitřní barevnou část ve tvaru písmene „X“, je vybaven denními světly a také funkcí přisvěcování v zatáčkách, které je však řízeno z inerciální měřící jednotky motocyklu. Světelný paprsek ve skutečnosti mění svůj směr a úhel svitu na základě dynamické polohy motocyklu. Velké množství komponent je vyrobeno z karbonu nebo z jiných odlehčených materiálů, kola jsou ze slitiny hliníku a díky tomu je suchá hmotnost motocyklu jen 186 kilogramů.
Barevný pětipalcový TFT displej druhé generace s rozlišením 800 x 480 pixelů je hlavním pojítkem mezi jezdcem a mnoha možnostmi nastavení motocyklu. K jednotlivým konfiguračním nastavením se jednoduše dostanete pomocí tlačítek na řídítku. Motocykl můžete rovněž propojit s vaším telefonem a kromě přijímání hovorů a zpráv, můžete poslouchat i vaši oblíbenou muziku. Samozřejmostí je také navigace MV Ride, v jejíž aplikaci si můžete naplánovat přesnou trasu, kudy chcete jet, tu si pak jednoduše nahrajete do motocyklu a pak už si jen užíváte vaši cestu. Trasu můžete rovněž sdílet s vašimi přáteli.
Srdcem motocyklu je řadový čtyřválcový litrový motor, který prošel celkovým kompletním přepracováním a to ve všech směrech. Při jeho stavbě byly použity nejkvalitnější materiály s co největší odolností a životností. V tuto chvíli je tak nekapotovaná Brutale 1000 RR s výkonem 208 koní při 13 450 otáčkách a krouťákem 116,5 Nm nejsilnějším naháčem na trhu. Snadno dosáhne na maximální rychlost přes 300 km/h. Ve Formuli 1 se nechgali inspirovat použitím radiálního časování ventilů ve spalovací komoře, z MotoGP si zase vzali centrální rozvodový řetěz a titanové písty, kterými snížili hmotnost a zároveň zvýšili životnost motoru. Nová je také kliková hřídel, aby snížili vibrace na co nejmenší a přepracované je jak sání, tak i výfukový systém 4-1-4 od Arrow.
Ve spolupráci s firmou Eldor vyvinuli speciální inerciální měřící jednotku EM2.0 určenou právě pro čtyřválcový motor. Samozřejmostí jsou také přednastavené palivové mapy Sport, Race, Rain a Custom. Řídící jednotka komunikuje s osmistupňovou kontrolou trakce, kterou lze rovněž zcela vypnout, se systémem proti zvedání předního kola, proti prokluzu zadního kola a i tyto systémy lze zcela vypnout. Ve výbavě je také Launch control, tempomat, elektronická převodovka a obousměrné rychlořazení.
O perfektní vedení a jistotu při řízení se postará podvozek Öhlins. Vpředu je vidlice Nix EC, která je plně nastavitelná, rovněž jako zadní tlumič TTX, který je připevněn k jednostranné kyvné vidlici. Elektronicky stavitelný je i tlumič řízení Öhlins EC. Brzdový systém je stejný jako u zlaté edice Serie Oro, tedy přední radiální třmeny Brembo Stylema, které brzdí kotouč o průměru 320 mm. Zadní 220 mm kotouč je brzděn dvoupístkovým třmenem, doplněný o elektronicky řízené ABS Bosch 9 Plus.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 20.7.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Sanchez vyhrála před Carrasco a Herrerou
- dnes - Bulega vítězem Sprintu v Estorilu
- včera - Toprak míří nezadržitelně za titulem
- včera - Vítězem Montella před Huertasem a Manzim, 11. Vostatek
- včera - Carrasco vyhrála zkrácený závod v Estorilu, 10. Ouředníčková
- včera - Toprak vyhrál Superpole i na mokru
Další z rubriky
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT
- 7.10. - Honda NT1100 2025: s elektronickým podvozkem
- 3.10. - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem
- 27.9. - Ducati Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak 2025: duální brzdový systém