KTM 1290 Super Duke R EVO 2022: semiaktivní podvozek
- Publikovno: 22.11.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Nekapotovaný 1290 Super Duke R přezdívaný Bestie se od příští sezóny dočká nové verze označené Evo. Poprvé bude standardně vybaven semiaktivním podvozkem, který si budete jednoduše nastavovat na displeji pomocí tlačítek na levém řídítku.
Aktuálně se prodává již třetí generace 1290 Super Duka, která je oproti první generaci představené veřejnosti na podzim 2013, notně předělaná. O tom, že je poslední verze Bestie ještě bestiálnější jsme se přesvědčili v našem testu, kde jsme dali všem 180 koním v jeho dvouválci co proto. Oranžoví si s ní nastavili laťku hodně vysoko, ale jak je vidět, pořád ještě mají co světu nabídnout. Letos na jaře to byla karbonová limitka RR a do příští sezóny bude Bestie konečně vybavená semiaktivním podvozkem.
Samozřejmě, pokud byste trvali na ručně nastavitelném podvozku, můžete jej mít ve standardní verzi KTM 1290 Super Duke R, ti ostatní, kteří si chtějí dopřát ten luxus elektronického „štelování“, ti mohou sáhnout po verzi EVO. Mimochodem EVO jsou první tři písmena ze slova „Evolved“, což by se dalo přeložit jako vyvinutější, vyladěnější nebo vymakanější, zkrátka, chtějí tím říct, že Bestie je zase o krok dál.
Obě verze si budete moci pořídit v novém barevném provedení, stříbrno-oranžovém nebo v modro-černé s oranžovými doplňky. Veškerou výbavu budou mít totožnou, lišit se budou pouze ručně nebo elektronicky nastavitelným podvozkem. Příjemnou změnou bude také to, že standardní výbavou bude kratší a rychlejší plyn, jako vám nabízela karbonová verze RR. Do plna vám tak bude stačit otočení o 65°, místo původních 72°.
Verze EVO má semiaktivní podvozek vybaven tlumiči WP Apex, předpětí zadního tlumiče lze nastavit v deseti krocích na délce 20 mm. Zvolit si můžete mezi třemi režimy nastavení, Comfort, Street a Sport. Můžete si připlatit za sadu Suspension Pro, která vám přidá další tři režimy, Track, Advanced a Auto. Mód Track má nejtužší nastavení a je přímo určen pro jízdu na okruzích, režim Auto si automaticky nastavuje mód podle vašeho stylu jízdy. Sám pozná, jestli jedete poklidnou jízdu městem, nebo zrovna ukrajujete jednu rychlou zatáčku za druhou.
Sada Suspension Pro nabízí navíc třístupňové automatické nastavování předpětí podle hmotnosti jezdce, sama si jezdce zváží a nastaví pružinu přesně na něj. Nastavení Auto-Standard je vyvážená geometrie pro běžnou jízdu, Auto-Low je pohodlnější s nižším sedlem a Auto-High má geometrii nastavenou na sportovní jízdu se zatíženým předkem motocyklu.
Zdroj: KTM
- Přidat komentář +
- Publikováno: 22.11.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Předběžný startovní rošt Moto2 na sezónu 2025
- 10.11. - Mistry světa Side se stali Harry Payne a Kevin Rousseau
- 10.11. - Jason O'Halloran nahradí Niccolò Canepu
- 10.11. - V Barceloně místo Iannoneho pojede Pirro
- 9.11. - Už příští sobotu se koná Macau Motorcycle GP 2024
- 9.11. - Předběžný startovní rošt Moto3 na sezónu 2025
Další z rubriky
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky
- 22.10. - Honda Hornet CB1000: sršeň s motorem z Fireblade
- 16.10. - Triumph Speed Twin 900 2025: s novým podvozkem
- 14.10. - BMW C 400 X a C 400 GT 2025: náklonové ABS a kontrola trakce
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem