KTM Super Duke 1290 R: Držte si klobouky, bude to jízda!
- Publikovno: 1.10.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Před pár hodinami konečně skončilo odpočítávání do odhalení nového modelu Super Duke 1290 R a naše netrpělivé čekání se vyplatilo!
Dámy a pánové, nový Vévoda se může pochlubit nejenom krásným designem a luxusními komponenty, ale tím nejlepším je tady motor, který dosahuje neuvěřitelných 180 koní! Našlapaný dvouválec do V o obsahu 1301 ccm ze sebe vyždímá 180 koní a 143 N.m., kdy hodnota 100 N.m. začíná takřka už od volnoběhu na hodnotě 2 500 otáček! Takto výkonný dvouválec v naháči tu ještě nikdy nebyl a nejbližší soupeř Ducati Streetfighter S se 155 koňmi byl právě pokořen.
O brzdící moment se budou starat nejlepší radiální brzdiče na trhu Brembo M50, které najdete například i na nové Ducati 1199 Panigale S. Dále výrobce přidal elektronické nastavení čtyř palivových map a to Rain, Street, Sport a Plus. V režimu Rain půjde o omezený výkon s hladkou křivkou výkonu. Street značí sportovní, ale efektivní jízdu a Sport je pak maximální nářez. V bonusovém režimu Plus půjde o jízdu ve stylu Supermoto s vypnutým ABS a kontrolou trakce pro snadnější klouzání do zatáček.
Nový Super Duke bude mít dvojnásobně prodloužený servisní interval. Kde jste dříve museli na výměnu oleje po 7 500 km, zde můžete drandit až 15 000 km. Z výrobní linky bude motocykl obut do posledních Dunlopek Sporstmart 2. Výrobce na svých stránkách dále prohlašuje, že Super Duke 1290 R bude motocyklem pro všechny, ať už jste hubení, tlustí, velcí, malý, všichni se zde poskládají, na což jsou v KTM patřičně hrdi. Takže teď už jen počkat jaká bude cenovka a hurá do show roomu KTM.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený V-twin 75 stupňů, odvozený z RC8 R Superbike s elektronikou Ride by Wire . Vrtání a zdvih 108 x 71 mm, zdvihový objem 1301 ccm, kompresní poměr . Největší výkon 132 kW (180 k) při 8870 1/min, největší točivý moment 143 N.m. Zrychlení z 0 – 200 km/h: 7,2 s. Elektronické vstřikování.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem. Hydraulická spojka, šestistupňová převodovka.
Podvozek: příhradový rám z chrommolybdenové oceli. Přední vidlice upside-down, průměr 48 mm. Zadní jednoramenná kyvná páka. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá dvoupístkový třmen, systém ABS. Rozvor 1482 mm, výška sedla nad zemí 835 mm, suchá hmotnost 189 kg. Objem palivové nádrže 18 litrů.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 1.10.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl