Honda CB500 Hornet: ve sportovním stylu
- Publikovno: 5.2.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
O třetí model se rozšíří sršní rodina Hornet. Po úspěšném vtrhnutí s CB750 Horntet na trh s nekapotovanými motocykly, se jeho rodina zvětšila o další dva sourozence, litrový Hornet a nejmladší CB500 Hornet, který si budou moci pořídit i majitelé řidičského oprávnění skupiny A2. I on se pyšní agresivním designem a vylepšenými aerodynamickými vlastnostmi.
Novinka CB500 Hornet je postavená na základech nekapotované CB500F představené v roce 2013, ale v designu korespondujícím s oběma dalšími Hornety, jak CB750 Hornet, jehož test si můžete přečíst zde, tak s druhou letošní novinkou, CB1000 Hornet s motorem z Firebladea. Agresivní vzhled pětistovky umocňuje nový LED světlomet, který můžete vidět i na další cestovní novince NX500. Celkový vzhled a tvary motocyklu byly navrhovány tak, aby byl Hornet co nejvíce aerodynamický, aby plynule obtékal vzduch kolem svalnaté sedmnáctilitrové palivové nádrže a ostře střižené kapotáže, která v sobě ukrývá boční kanály.
Veškeré informace se zobrazují na novém, pětipalcovém barevném TFT displeji, který je převzatý z modelu CB1000R a můžete si jej bezdrátově propojit s vaším chytrým telefonem. Displej lze přepínat mezi čárovým, kruhovým a jednoduchým zobrazením. Údaje se na něm nastavují pomocí podsvíceného čtyřsměrového ovladače na levém řídítku. Poháněný je kapalinou chlazeným dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 471 ccm, který splňuje maximální limity pro řidičské oprávnění kategorie A2, tedy má výkon 35 kW při 8 600 ot/min a maximální točivý moment 43 Nm při 6 500 ot/min. Ve standartní výbavě má nastavitelnou kontrolu trakce.
Podvozek je vybaven komponenty Showa, vpředu je 41mm inverzní vidlice SFF-BP s rozdělenými funkcemi, kdy tlumič s rozdělováním tlaku je umístěn v jedné trubce a pružicí mechanismus ve druhé. Vzadu je jeden tlumič s pěti úrovněmi nastavení tuhosti. Sedmnáctipalcová pětipaprsková kola z lehké slitiny jsou brzděna dvěma 296mm kotouči s radiálně upevněnými čtyřpístkovými třmeny Nissin, vzadu je jeden 240mm kotouč s jednopístkovým třmenem. Pohotovostní hmotnost motocyklu je 188 kilogramů a sedlo je ve výšce 785 mm.
Cena modelu zatím nebyla stanovena, dostupný však bude ve třech barevných variantách, matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic, červená Grand Prix Red a bílá perleťová Pearl Himalayas White.
Zdroj: Honda Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.2.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl