MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- Publikovno: 13.8.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
MV Agusta představila limitovanou edici s názvem Ago superbiku Superveloce 1000. Tento čtyřválcový motocykl je poctou patnáctinásobnému mistrovi světa Grand Prix, Giacomu Agostinimu.
Speciální edice Superveloce 1000 Ago bude k mání za cenu 83 tisíc eur a bude vyrobeno pouhých 83 kusů, tedy stejný počet, jako má Giacomo Agostini letos let. K motocyklu samozřejmě dostanete certifikát pravosti, speciální krycí plachtu, přídavné sedlo pro spolujezdce, stupačky s karbonovými chrániči pat pro spolujezdce a mnoho dalšího. Každý stroj bude mít navíc své výrobní číslo vyražené na speciálním zlatém štítku na brýlích. Na karbonové kapotáži je svítivě žluté číslo se startovním číslem Agostiniho.
Představovat tohoto fenomenálního italského jezdce snad ani nemá smysl. Je považován za jednoho z nejlepších závodních jezdců všech dob. Získal osm titulů mistrů světa v kubatuře 500 ccm a dalších sedm ve třídě 350 ccm. Celkem odjel 207 závodů a ve 122 z nich získal první místo, na stupních vítězů stál 159krát a desetkrát ovládl Tourist Trophy na ostrově Man.
Limitovaná edice Ago plynule navazuje na předchozí limitku Serie Oro, která byla představena v loňském roce. Stejně jako ona je poháněna čtyřválcovým motorem o zdvihovém objemu 998 ccm, s výkonem 205,2 koní při 13 000 otáčkách za minutu a točivým momentem 130 Nm při 11 000 otáčkách za minutu, který je zároveň pohonnou jednotkou i pro modely Rush nebo nekapotované Brutale. Špičková je rovněž elektronická výbava motocyklu zahrnující kromě náklonového ABS, kontroly trakce, také funkce Wheelie Control, tempomat, launch controlu a mnoho dalších.
Motor je usazen ve vysokopevnostním trubkovém ocelovém rámu, který je přišroubován k jednostranné kyvné vidlici ze slitiny hliníku. O odpružení se postarají špičkové komponenty značky Öhlins, vpředu jsou 43mm obrácené vidle NIX, vzadu je monoshock TTX. Obojí pracuje se zdvihem 120 mm. Elektronicky lze nastavit kompresi, odskok a předpětí. Vpředu je navíc také elektronický tlumič řízení rovněž od značky Öhlins. Veškeré úpravy se provádějí na 5,5palcovém barevném TFT displeji. O bezpečné zastavení se vám postarají přední čtyřpístkové třmeny Brembo Stylema zakusující se do plovoucího kotouče o průměru 320 mm.
Po designové stránce se limitka Ago hodně podobá modelu Superveloce 800. I s kapotáží z uhlíkových vláken s atraktivními aerodynamickými křidélky a slušivým jednomístným sedlem je suchá hmotnost motocyklu 209 kilogramů. Velmi dobře vypadá i barevná kombinace červené se stříbrnou barvou. Ostatně v těchto barvách jezdil samotný Agostini během jeho závodní kariéry. Při pohledu zezadu nelze přehlédnou čtveřici koncovek výfuku usazených přímo pod zádí stroje. Výfukový systém je odkazem na superbike F4.
Atraktivnost stroje zvětšuje i jeho klíček zapalování. Ten je opatřen mosaznou mincí, která je vyrobena z části vítězné trofeje, kterou Agostini získal na závodě v Imole ve třídě 500 ccm. Každý zákazník získá také koženou kombinézu Custom Works Demone GP 3X od firmy Dainese a helmu AGV Pista GP RR, která bude každému zákazníkovi vyrobena přímo na míru. Oboje je ve stejném designu, který míval slavný závodník.
Zdroj: MV Agusta
- Přidat komentář +
- Publikováno: 13.8.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Marc Marquez je letos prakticky neporazitelným králem MotoGP
- dnes - Druhé letošní Moreirovo vítězství, 11. Salač
- dnes - Prvním dnešním vítězem v Rakousku se stal Angel Piqueras
- včera - Suverénní vítězství Marca Marqueze ve Sprintu
- včera - PP získal Gonzalez, 18. Salač
- včera - Moto3: PP si vyjel Perrone
Další z rubriky
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje
- 28.7. - Suzuki GSX-8T a GSX-8TT: neo-retro roadstery
- 23.7. - BMW R 1300 R Titan: stavba z BMW Motorrad
- 21.7. - Honda CUV e: 2025: elektrický skútr
- 15.7. - Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika