MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- Publikovno: 18.11.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Do výroby půjde pouhých 300 kusů tohoto jedinečného supersportu, který vám kromě velkého množství adrenalinu, přináší i potěchu oka, neboť jeho vzhled je unikátní, nadčasový a nezaměnitelný. Pro jeho výrobu byly použity ty nejlepší, nejlehčí a nejkvalitnější komponenty a materiály. Je opravdu tak nej jak to o něm tvrdí jeho výrobce?
Myslím si, že v továrně ve Varese to říkat mohou už nyní, vždyť model F3 Competizione bude ručně vyráběn kus po kuse v průběhu roku 2025. Extrémní pozornost je věnována jednotlivým detailům a po technické stránce se jedná o technicky velmi vyspělý motocykl. Své kouzlo má v jeho lehkosti, síle i eleganci. Nebála bych se říct, že je to v současnosti jeden z nejhezčích supersportů na trhu.
Svým designem se nechal inspirovat u modelu MV Agusta F4 Claudio, který je poctou slavnému designéru Claudio Castiglionimu a oděl se do barev černé Satin Metallic Carbon Black, stříbrné Satin Intense Silver a zlaté Satin Intense Gold a široce také vyyužívá prvků z karbonu. Ergonomicky tvarované sedlo je čalouněno Alcantarou. Výrazným prvkem je zlatá povrchová úprava některých komponentů, zejména přírub předních brzdových kotoučů, vidlí nebo řetězu.
Postaven je na základech modelu MV Agusta F3 RR, ale liší se od něj hlavně podvozkem, který mu dodala firma Öhlins přesně na míru, je mnohem více propracovanější a váží o 1 kilogram méně. Vpředu je obrácená 43mm vidlice NIX30 se zdvihem 120 mm, je plně nastavitelná a stejně tak tomu je i u zadního tlumiče s externí nádobkou TTX 36, který je propojený s jednostrannou kyvnou vidlicí a pracuje se zdvihem 130 mm. Komponenty Öhlins doplňuje tlumič řízení nastavitelný v 19 polohách.
Velký důraz je tu stále kladen na aerodynamiku, nechybí tu tak přítlačná křidélka vyrobená z karbonu, která dokáží na předním kole při rychlosti 240 km/h vyvinout přítlak až 8 kilogramů. Aerodynamicky je tvarovaný nejen přední zatmavený větrný štítek, ale také karbonová boční kapotáž i přední blatník, který je navržený tak, aby směroval proudění vzduchu k brzdám a zvýšil tak jejich chlazení.
V ocelovém trubkovém rámu je usazen tříválcový, kapalinou chlazený motor s titanovými ventily o zdvihovém objemu 798 ccm s výkonem 160 koní při 13 500 otáčkách maximálním točivým momentem 88 Nm při 10 100 otáčkách. Speciální titanový výfukový systém dodala na míru firma Akrapovič a na celkové váze F3 ubrala tři kilogramy. Omezovač má motocykl natavený na 13 500 otáčkách. Adrenalin během jízdy umocňuje i přesně fungující obousměrný quickshifter.
Rovněž přímo pro model F3 Competizione byla vyvinuta karbonová kola, která jsou nejen atraktivním doplňkem, ale oproti modelu RR s hliníkovými koly snižují hmotnost motocyklu o další 3 kilogramy. O jejich bezpečné a rychlé zastavení se postarají radiálně uchycené monoblokové třmeny Brembo Stylema zakusující se do dvou předních 320 mm kotoučů. Vzadu je jeden 220 mm kotouč. Další tři kilogramy ušetří lithium-iontová baterie, což už v celkovém součtu dělá 14 kilogramů váhy a suchá hmotnot motocyklu je tak 178 kilogramů.
Elektronika je stejně špičková jako celý motocykl. Všemu velí šestiosá inerciální jednotka komunikující s jedním ze čtyř přednastavených režimů Rain, Sport, Race a Custom, osmistupňovou kontrolou trakce, kde dva stupně jsou určené pro déšť, dva na silnici a tři na okruh. Elektronický plyn umožňuje využití tempomatu. Náklonové ABS má dvě úrovně nastavení, Sport a Race, kde v režimu Sport funguje na obou kolech, avšak v režimu Race je aktivní pouze na předním kole. Samozřejmostí je také systém Launch Control, který ve spojí se systémem proti zvedání předního kola Front Lift Control umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 3 sekundy.
Veškeré informace se zobrazují na 5,5palcovém plně barevném TFT displeji, který můžete pomocí aplikace MV Ride propojit s vaším telefonem a využít tak navigace nebo si v ní upravovat nastavení motocyklu. K modelu si můžete pořídit i speciální závodní sadu. Vyrobeno bude pouhých 300 kusů, každý z nich bude opatřen speciálním štítkem s výrobním číslem motocyklu umístěným na frézovaných brýlích a certifikátem pravosti.
Zdroj: MV Agusta Motor
- Přidat komentář +
- Publikováno: 18.11.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl