Kawasaki KLE500: cestovní enduro
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Kawasaki se svojí novinkou KLE500 cílí na všechny zákazníky, kteří rádi jezdí v terénu. Do nabídky dává hned dvě verze, standardní a vybavenější SE. Pohánět jej bude řadový dvouválec o zdvihovém objemu 451 ccm s výkonem 45 koní a maximálním točivým momentem 42,6 Nm. Pořídit si jej mohou i majitelé řidičského oprávnění skupiny A2.
Označení KLE500 už Kawasaki kdysi dávno ve své nabídce měla, je tomu určitě už více než dvacet let, ale je sympatické, že jej znovu použila pro svoji novinku, středně těžké cestovní enduro. Bez potíží zvládne jak asfaltový povrch, tak i prašnou cestu. Rallyový vzhled je doplněn o řadu drobných detailů, které ještě umocňují jeho dobrodružnou povahu. Vysoký přední štít, stavitelný ve třech polohách, vyplétaná kola nebo padací ochranné rámy, to vše obdržíte už v samotném základu. Přední i zadní osvětlení využívá LED technologii.
Srdcem je kapalinou chlazený řadový dvouválec o zdvihovém objemu 451 ccm s výkonem 45,4 k (33,4 kW) při 9000 otáčkách a maximálním točivým momentem 42,6 Nm při 6000 otáčkách. Díky těmto parametrům se bez jakýchkoliv úprav může prodávat i všem majitelům řidičského oprávnění skupiny A2, ale oslovit by mohl i zkušenější piloty, stejně tak jako je tomu u modelů s naprosto identickou pohonnou jednotkou, městský cruiser Eliminator nebo malý supersport Ninja 400.
Motor je usazen v trubkovém rámu. Speciální sedlo Ergo-Fit je ve výšce 860 mm a umožňuje nastavení v jakékoliv další ze čtyř nabízených kombinací včetně nízkého nebo plochého sedla. Ergonomie posazu na motocyklu byla navrhována s ohledem na to, že bude jeho jezdec jezdit nejen v sedě, ale také ve stoje a pohodlně se může opřít o šestnáctilitrovou palivovou nádrž. Hmotnost motocyklu je 194 kilogramů, verze SE má o jeden kilogram více.
Podvozek je tvořen na míru navrženou přední obrácenou kazetovou vidlicí KYB, se zdvihem 210 mm, vzadu je tlumič Uni-Trak se zdvihem 196 mm. Světlá výška má hodnotu 185 mm. Přední drátěné kolo, obuté do pneumatik IRC GP-410 má 21 palců, zadní 18 a brzděno je předním a zadním kotoučem s nastavitelným ABS, které lze zcela vypnout.
Nabízí se ve dvou verzích, základní a vybavenější SE s LED ukazateli změny směru, barevnou TFT přístrojovou deskou, s větším větrným štítem, chrániči rukou a motoru. Základní model si pořídíte v jediné barevné variantě, karbonově šedá metalíza s černou barvou. Prodejní cena by se mohla pohybovat kolem 170 tisíc korun. Verze SE se nabízí ve třech barevných variantách, bílá, šedá a modrozelená metalíza a cena by měla být přibližně o 20 tisíc korun vyšší.
Zdroj: Kawasaki
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - Kawasaki KLE500: cestovní enduro
- 1.12. - Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem
- 28.11. - CFMOTO 1000MT-X: pro odvážné dobrodruhy
- 26.11. - Indian Sport Scout Sixty 2026: vstupenka do světa cruiserů
- 24.11. - Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení
- 21.11. - Honda CB1000GT: výkonný cestovní stroj









