Kawasaki Ninja 400: zrozena v ulicích, inspirována závodní tratí
- Publikovno: 1.11.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Starší odchází, aby je mohla nahradit mladší, vybavenější a modernější. Řeč je o modelu Ninja 400, který Kawasaki nedávno představila a který nahrazuje starší verze Ninja 250 a 300, určené pro majitele řidičským průkazů skupiny A2.
Novinka Ninja 400 však není žádný facelift starších modelů 250 a 300, ale zcela nový stroj, na kterém Kawasaki pracovala zcela od základu. Při jejím vývoji vycházeli ze supersportu Ninja H2, a tak vám nemůže uniknout, že se jí lehce podobá, ať už ostře řezanými tvary, sportovním designem nebo aerodynamickými křidélky v masce. Ninja 400 se sice malá motorka, ale snaží se o to, aby vypadala jako velký stroj. Je lehká a dobře se bude svým majitelům ovládat. Díky sedlu, které je ve výšce 785 mm, z ní dosáhnou na zem i ti majitelé, kteří jsou menšího vzrůstu. Posaz za řídítky je spíše cestovního stylu než sportovní, můžete tedy motocykl využívat ke každodenním přesunům.
Ninja 400 bude vybavena stejnou přístrojovkou s dominantním analogovým otáčkoměrem jako má její silnější sestra Ninja 650. Na displeji se vám rovněž zobrazuje aktuálně zařazená rychlost a součástí je také informační panel s ostatními údaji. Do výbavy dostane zásuvku na 12V a světlomety budou vybaveny technologií LED. Na výběr budete mít ze dvou barev, černá Met Spark Black a závodní zelená Lime Green.
V příhradovém rámu z vysokopevnostní oceli je usazen zcela nový řadový dvouválec o obsahu 399 ccm. Jeho výkon je 45 koní při 10 000 1/min a maximální kroutící moment je 38 Nm při 8 000 1/min. Novinka tak má téměř o deset koní vyšší výkon než Ninja 300 a navíc jako bonus je také o osm kilogramů lehčí. Podvozek je řešen dvěma předními 41 mm vidlicemi Kayaba, které nelze nastavit. Vzadu je centrální tlumič. Brzdový systém tvoří brzdiče Nissin, které se zakusují do jednoho zadního kotouče a do jednoho předního o průměru 310 mm.
Je to docela překvapením, že Kawasaki představilo novou Ninju 400 teprve pět let od debutu slabší Ninji 300, zatímco 250 byla na trhu v menších obměnách více než deset let. Bezpochyby to však bude velmi dobrý krok, neboť s touto novinkou bude Kawasaki snáze konkurovat například Yamaze R3 nebo KTM RC390.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 1.11.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Sanchez vyhrála před Carrasco a Herrerou
- dnes - Bulega vítězem Sprintu v Estorilu
- včera - Toprak míří nezadržitelně za titulem
- včera - Vítězem Montella před Huertasem a Manzim, 11. Vostatek
- včera - Carrasco vyhrála zkrácený závod v Estorilu, 10. Ouředníčková
- včera - Toprak vyhrál Superpole i na mokru
Další z rubriky
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT
- 7.10. - Honda NT1100 2025: s elektronickým podvozkem
- 3.10. - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem
- 27.9. - Ducati Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak 2025: duální brzdový systém