Honda WN7: silniční elektromotocykl
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Model WN7 je prvním sériově vyráběným elektrickým motocyklem značky Honda. Nabízet se bude hned v několika verzích, aby byl dostupný i pro majitele řidičských oprávnění skupiny A2 a A1. Kapalinou chlazený motor má výkon 50 kW, točivý moment 100 Nm a dojezd by mohl mít až 140 kilometrů.
Honda pouští do prodeje už třetí elektromotocykl. Těmi dvěma prvními jsou městské skútry EM1 e: a kapacitně větší CUV e:, které využívají technologii vyměnitelných baterií. Model WN7 (Wind Naked 7) byl původně představen jako koncept EV FUN, je zkonstruován tak, aby poskytoval jezdci stejný pocit z jízdy jakoby jel na stroji se spalovacím motorem, jen bez paliva, bez emisí, bez hluku, ale s okamžitou akcelerací po zatažení plynové rukojeti.
Model není určený jen pro jízdu po městě, ale i mimo něj. Nabízí se s výkonem 18 kW pro majitele řidičského oprávnění skupiny A2 a 11 kW pro skupinu A1. Potenciální dojezd v režimu WMTC by měl být 140 km pro A2 a až 153 km pro A1. V reálu to samozřejmě bude nižší, ale určitě ne méně než 100 kilometrů. Hodnota maximálního výkonu je 50 kW, maximální točivý moment je 100 Nm a maximální otáčky mají hodnotu 4 500 ot.
Zrychlení z nuly na 50 km/h zvládne za 3,9 s, tedy stejně jako Honda CB500 Hornet, ale z nuly na 100 km/h to dá za 4,6 s, a to už je mnohem rychlejší čas než u zmíněného Horneta. Maximální rychlost modelu s výkonem 18 kW je 129 km/h, přičemž trvale udržitelná rychlost je 127 km/h. Motor je pro stabilně vysoký výkon chlazen kapalinou. Veškerá elektronika je umístěna v jednom pouzdře a nachází se ve středu motocyklu. Proud chladicího vzduchu je k chladiči směrován dvěma otvory v kapotáži, které jsou integrovány do designu motocyklu.
Nabíjet lithium-iontovou baterii o objemu 9,3 Wh a jmenovitém napětí 349,44 V můžete jak doma z běžné elektrické sítě, tak i v síti automobilových nabíječek, kde vám nabití z 20% na 80% zabere přibližně půl hodiny. V případě domácího nabíjení trvá plné nabití baterie 2,4 až 5,5 hodiny v závislosti na nabíjecím kabelu. Bateriový blok s kapacitou 9,3 kWh napájí kapalinou chlazený motor s integrovanou řídicí jednotkou Power Drive Unit (PDU). Koncový převod je zajištěn řemenem.
Hliníkový bezrámový podvozek využívá jako nosný prvek bateriovou jednotku, takže odpadá potřeba hlavní trubky spojující přední a zadní část stroje. Na tomto prvku je upevněna přední inverzní vidlice Showa o průměru 43 mm se zdvihem 120 mm a hliníkové jednostranné kyvné rameno Pro-Arm s jedním tlumičem se zdvihem 41 mm. Brzdy jsou od značky Nissin s dvoupístovými třmeny vpředu se dvěma 296mm kotouči a jednopístovým třmenem vzadu s jedním 256mm kotoučem. Ovládání brzd zajišťuje dvoukanálový systém ABS propojený s jednotkou IMU, která ABS umožňuje brzdit i v zatáčkách. Pneumatiky mají rozměr 120/70-17 vpředu a 150/60-17 vzadu, pětipaprsková kola jsou vyrobena z litého hliníku.
K dispozici jsou čtyři jízdní režimy Standard, Sport, Rain a Econ a čtyři úrovně brzdného účinku motoru, ze kterých si může jezdec vybrat. Standardní výbava dále zahrnuje náklonové ABS, režim jízdy vpřed/vzad rychlostí chůze a systém nastavitelné kontroly trakce či nastavitelný asistent pro omezení rychlosti (SSLA) podle výběru jezdce. Pětipalcový TFT displej nabízí připojení chytrého telefonu prostřednictvím Honda RoadSync a USB-C nabíjecí konektor, zatímco kompletní LED osvětlení zahrnuje dvojité projektorové světlomety se světly pro denní svícení či ukazatele směru s funkcí automatického vypnutí s výstražnými světly pro nouzové brzdění.
Model WN7 vmá pohotovostní hmotnost 217,5 kilogramů a sedlo je ve výšce 800 mm, ale díky užší střední části sedla z něj snadno dosáhnete na zem. Model bude k dispozici ve třech barevných provedeních, matné perleťové černé Mat Pearl Morion Black, perleťové šedé Pearl Deep Mud Gray a černé Graphite Black.
Zdroj: Honda Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Honda WN7: silniční elektromotocykl
- včera - Coleman: Trh s jezdci MotoGP se brzy rozjede
- 3.12. - Somkiat Chantra píše novou kapitolu Thajska
- 3.12. - Kawasaki KLE500: cestovní enduro
- 1.12. - Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem
- 1.12. - Ducati: Chvála Gresiniho, kritika jezdců VR46
Další z rubriky
- dnes - Honda WN7: silniční elektromotocykl
- 3.12. - Kawasaki KLE500: cestovní enduro
- 1.12. - Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem
- 28.11. - CFMOTO 1000MT-X: pro odvážné dobrodruhy
- 26.11. - Indian Sport Scout Sixty 2026: vstupenka do světa cruiserů
- 24.11. - Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení
















