Yamaha Ténéré 700 Extreme: Hardcore offroad
- Publikovno: 25.10.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Už samotný podnázev speciální edice „Hardcore offroad“ jasně říká, pro jaký účel je verze Extreme určena. Model Ténéré 700 dostal do výbavy plně nastavitelný podvozek KYB s o 20 mm delšími zdvihy, lehké titanové stupačky nebo také vertikální pětipalcový TFT displej s možností zobrazení ve stylu roadbooku.
Cestovní enduro Ténéré 700 se od svého oficiálního uvedení na trh v roce 2019 stal jednoznačně nejprodávanějších modelem u japonského výrobce Yamaha Motor. Motocykl poháněný točivým motorem CP2 se zdvihovým objemem 689 ccm o rok později představili ve více terénní verzi Rally Edition, která se v roce 2023 dočkala barevného displeje a ve stejném roce ještě představili výroční edici World Rally. K tomu se ještě v roce 2022 objevuje model World Raid se zdvojenou nádrží a určený pro dálkové závody.
Na příští sezónu si připravili nejextrémnější verzi Extreme - Hardcore offroad s kompletně přepracovaným podvozkem. Vpředu má plně nastavitelné 43 mm vidlice KYB se zdvihem 230 mm, tedy o 20 mm více než má základní model. Pro jejich hladký chod jsou ošetřeny vysoce odolným povlakem Kashima a jejich povrchová úprava má zlatou barvu. Vzadu je plně nastavitelný tlumič KYB piggyback se zdvihem 220 mm, který je rovněž o 20 mm vyšší a o stejnou hodnotu se zvýšila i světlá výška motocyklu na konečných 260 mm.
Cílovou skupinou by měli být jezdci se zkušenostmi z motokrosu a endura a také ti, kteří hledají stroj s vyšším výkonem pro jízdu v nejnáročnějším terénu. Proto dostane Extreme do výbavy i lehké titanové stupačky s větší plochou došlapu, hliníkový chránič chladiče, kryt řetězu a vyplétaná zlatá eloxovaná paprsková kola ze slitiny hliníku o rozměrech 21 palců vpředu a 18 palců vzadu. Dvoudílný přední blatník se skládá z barevně sladěného blatníku ve stylu enduro a ze samostatné spodní části, která má chránit před nečistotami a odletujícími kamínky.
Ploché jednodílné rally sedadlo s 20 mm přídavným polstrováním, které je nejen pohodlnější, ale zároveň poskytuje vyšší výšku sedadla 910 mm. Vertikálně uchycený pětipalcový TFT displej obsahuje tři způsoby zobrazení včetně displeje ve stylu roadbooku. Do nádrže se vejde 16 litrů paliva a provozní hmotnost motocyklu je 205 kilogramů. Do prodeje se dostane v příštím roce a bude k dispozici v barevné verzi Icon Blue se speciální grafikou. Cena ještě nebyla stanovena, ale odhaduji, že by to mohlo být kolem 350 tisíc korun.
Zdroj: Yamaha Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: 25.10.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl