Reklama

Yamaha Ténéré 700 World Raid: to pravé dobrodružství

O tom, že Yamaha Ténéré 700 je dobrým cestovním endurem se přesvědčil už nejeden cestovatel. Pro ty, kteří jsou ještě větší dobrodruzi a rádi se pouštějí do neprobádaných cest, pro ty si Yamaha připravila vybavenější verzi World Raid. Novinka má nejen vylepšený podvozek, ale podstatně větší palivovou nádrž.

Poprvé byl World Raid představen na podzim 2017, tenkrát se jednalo o prototyp cestovního endura, které bylo o rok později představen jako Ténéré 700. Před dvěma lety přichází dobrodružnější verze Rally Edition jako pocta dakarským závodníkům.

2 Yamaha Tenere 700 World Raid (16)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (17)

Třetí verze World Raid je stejně jako obě předchozí verze poháněná dvouválcovým motorem CP2 s přesazenými ojničními čepy o 270° o zdvihovém objemu 689 ccm s výkonem 73 koní (54 kW) a maximálním točivým momentem 68 Nm. World Raid má tento motor ukrytý pod třídílným hliníkovým krytem a také má airbox s nasávacím otvorem vyvedeným směrem vpřed.

Klasický model má palivovou nádrž o objemu 16 litrů, která vám vystačí přibližně na 350 kilometrů pohodové jízdy, ovšem ne pro ty, co se chcete vydat do krajin, kde není čerpací stanice na každém kroku. Toho si byli v Yamaze vědomi, proto má novinka palivovou nádrž na 23 litrů, ta vám bohatě vystačí na více než 500 kilometrů. Nádrž je dvojitá a je posazená níž, aby se jezdec, jedoucí ve stupačkách, mohl lépe pohybovat směrem vpřed. Ploché sedlo je ve výšce 890 mm a má dva povrchy, hladší po stranách a hrubší uprostřed. Sedlo je dvoudílné, abyste zadní část mohli snadno demontovat a na její místo připevnit nosič na zavazadla.

Stupačky jsou off-roadové, větší a s vyjímatelnou gumou, větší je také větrný štít a to o 15 mm, je navíc vybavený snadno odnímatelnými deflektory. Zcela nová je pětipalcová barevná TFT přístrojová deska, kterou pomocí aplikace MyRide můžete propojit s vaším telefonem. Na výběr budete mít ze třech zobrazení displeje, Street s kruhovým otáčkoměrem, Explorer s digitálními ukazateli a Raid, který má styl roadbooků. Navíc má dvě denní počítadla ujetých kilometrů s odpočítáváním, což vám usnadní počítání vzdálenosti k bodu trasy, kterou jste si zvolili, nebo na kterou jste se pustili například v rámci nějakého rally závodu. Vedle přístrojové desky je umístěna USB zásuvka.

Bezpečnostní systém ABS má u verze World Raid tři stupně nastavení a snadno jej ovládáte pomocí tlačítka umístěného na pravém řídítku. První stupeň má zapnuté ABS na obou kolech, druhý vypíná ABS na zadním kole a třetí na obou dvou.

2 Yamaha Tenere 700 World Raid (10)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (8)

Vylepšení se dočkal také podvozek, vpředu jsou 43 mm vidlice KYB se zdvihem 230 mm, kde si můžete nastavovat jak kompresi, tak i předpětí pružin. Vzadu je tlumič s vyrovnávací nádržkou a s přepákováním, zdvih má 220 mm. Světlá výška motocyklu je 250 mm. Motocykl je také vybaven příčně uloženým tlumičem řízení od Öhlinsu.

Na výběr budete mít ze dvou barevných provedení, klasické modré Icon Blue s modrými ráfky a se žlutými doplňky a v černé Midnight Black. Do prodeje by se měla dostat v průběhu letošního května, jeho prodejní cena je stanovena na částku 329 990 Kč včetně DPH, což je o 65 tisíc korun více, než stojí základní verze Ténéré 700.

2 Yamaha Tenere 700 World Raid (2)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (1)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (3)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (4)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (5)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (6)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (18)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (19)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (20)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (21)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (7)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (9)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (11)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (12)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (13)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (14)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (15)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (22)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (24)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (23)2 Yamaha Tenere 700 World Raid (25)

Zdroj: Yamaha Motor Europe



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama