Reklama

Test Voge 300 Rally: enduro pro začátečníka

Velkých cestovních endur je v nabídce velké množství, ale malých jednoválců, které by si mohli pořídit začínající jezdci nebo majitelé řidičského oprávnění skupiny A2, těch je jako jehel v kupce sena. My jsme si na test půjčili Voge 300 Rally, na trhu je prvním rokem a vůbec si nevede špatně. Nejenom, že má atraktivní cenu, ale je to také zábavný stroj, lehký, obratný a kromě silnice, se s ním skvěle pobavíte i na šotolinových cestách.

Značka Voge patří do čínského holdingu Loncing, kde se řadí mezi prémiové modely. Založená byla v roce 2018 a na evropský trh vstoupila v roce 2020. O rok později se objevila i v Čechách a celkem svižným tempem rozšiřuje svoji nabídku o nové modely. V letošním roce se v jejich portfoliu objevil jeden pro mě velmi zajímavý stroj, malé jednoválcové cestovní enduro Voge 300 Rally. Ve svém segmentu je totiž ojedinělým druhem, v podstatě má jen jediného rivala a tím je Honda CRF300 Rally.

1 Voge 300 Rally test (19)1 Voge 300 Rally test (25)1 Voge 300 Rally test (2)

Na první pohled je jasné, do jaké kategorie Voge 300 Rally patří. Vysoký stroj s robustními tvary, vyšší plexi štít, ochranný rám, offroadové pneumatiky, to vše ho už předem předurčuje k jízdě po asfaltu i mimo něj a přiznám se, že jsem ještě ani nevyjela od dovozce, ale už jsem přemýšlela, kterou lesní cestou ho proženu. Vzhledově se mi tohle endurko moc líbí, žluto-stříbrné provedení v kombinaci s černou barvou mu sluší a rozhodně ho v davu jen tak nepřehlédnete. Při pohledu zepředu vás kromě štíhlých tvarů motocyklu zaujme i dvojice LED světlometů.

Veškeré informace se zobrazují na digitálním displeji, který je přehledně uspořádaný. V horní části má kostičkovaný otáčkoměr a pod ním je velkými číslicemi zobrazená rychlost a zařazený rychlostní stupeň. Po levé straně displeje je USB port, po pravé straně jsou tlačítka, kterými si měníte informace o celkové ujeté vzdálenosti s denními počítadly. Chybí tu údaj o dojezdové vzdálenosti, až rozsvícené světýlko rezervy vám dává znát, že vám dochází palivo v 11litrové palivové nádrži.

1 Voge 300 Rally test (9)1 Voge 300 Rally test (6)1 Voge 300 Rally test (24)1 Voge 300 Rally test (23)

Srdce motocyklu je usazeno v mohutném černém ocelovém rámu. Jednoválcový, kapalinou chlazený motor má zdvihový objem 292 ccm a pomocí šestistupňové převodovky a řetězu se na zadní kolo posílá výkon 28,6 koní. Maximální točivý moment 25 Nm nastupuje při 6500 otáčkách, bohatě vám to stačí i při skotačení po šotolinových cestách.

O tom, že je Voge 300 Rally opravdu vysoký stroj se přesvědčíte také při nastupování na něj. Sedlo je ve výšce 915 mm a na zem z něj dosáhnu jen špičkami nohou. Díky nízké pohotovostní hmotnosti 158 kilogramů jej však snadno udržíte jen na jedné noze. Mile mě překvapila ergonomie motocyklu, je vidět, že nad ní někdo přemýšlel. Sedíte vzpřímeně, nohy máte pohodlně poskládány pod sebou a mít pod sebou měkčí sedlo, vydržíte v něm klidně celý den. Veškeré ovladače na řídítku jsou snadno dostupné, zepředu vám ruce chrání plastové chrániče.

1 Voge 300 Rally test (3)1 Voge 300 Rally test (21)1 Voge 300 Rally test (16)

Podvozek tvoří přední převrácená vidlice o průměru 41 mm se zdvihem 205 mm a zadní tlumící jednotka s nastavitelným předpětím o zdvihu 240 mm. Překvapil mě, jak je dobře nastavený a celkem obstojně se popral i s jízdou po kamenité cestě. V základu je motocykl vybavený pneumatikami se špunty a v terénu oceníte také jejich rozměry, vpředu má kolo 21 palců, vzadu 18. Pokud budete jezdit mimo asfalt, tak využijete i ocelové stupačky bez gumových vložek.

Motocykl se dobře ovládá při jízdě v nízké rychlosti, líbilo se mi, že jsem se s ním dokázala otočit na malém prostoru a jak je obratný, když jsem se proplétala mezi automobily v koloně vozidel. Díky tomu, že sedíte vysoko, máte i dobrý přehled o dění na silnici před vámi. Rally se příjemně vede do zatáček, lehce se přehazuje z jedné strany na druhou a pokud máte rádi běžnou cestovní rychlost, bude se vám jízdní projev motocyklu líbit. Při rychlostech nad 100 km/h už dosahujete limitu jednoválce, do řídítek se přenáší vibrace a sníží se vám celkový komfort z jízdy. Krátký rychlý přesun po dálnici zvládnete, ale víc vás bude bavit toulání po silnicích mimo ni.

1 Voge 300 Rally test (30)1 Voge 300 Rally test (28)1 Voge 300 Rally test (26)

Snad jediné, co bych tomuto Rally vytkla jsou jeho brzdy, vpředu je jeden kotouč o průměru 265 mm, vzadu rovněž jeden o průměru 220 mm, doplněný o systém ABS, který můžete snadno stisknutím jednoho tlačítka vypnout. Brzdy jsou slabé, gumové a nedají se dobře dávkovat. Při pomalejší jízdě se na ně můžete spolehnout, pokud však jezdíte rychleji nebo máte raději sportovní styl jízdy, musíte počítat s tím, že vaše brzdná dráha bude o dost delší než byste čekali.

Při rozhodování o pořízení tohoto motocyklu bude bezesporu hrát velkou roli jeho cena, která je 109 900 Kč. Když se totiž zamyslíte nad tím, kdo si tento motocykl pořídí, tak vám to bude hned jasné. Voge 300 Rally bude v hledáčku těch, kdo s jízdou v terénu teprve začíná a hledá stroj, který je lehký a nebude ho tolik trápit, když s ním někde upadne. Pokukovat po něm budou i ti, co shánějí druhý motocykl do domu na kratší přejezdy do práce, nebo na večerní projetí kolem komína. A oslovit by mohl i úplné začátečníky, kteří by se nebáli vysoké stavby motocyklu, protože zábavný a nekonfliktní je i na silnici.

1 Voge 300 Rally test (36)1 Voge 300 Rally test (32)1 Voge 300 Rally test (34)

Říká se, že šetřit se nevyplácí, ale v případě Voge 300 Rally tomu tak rozhodně není. Je přímo předurčený k prvním krokům v lehkém terénu. Sedl mi do rukou od prvního okamžiku, kdy jsem na něj usedla. Dokázala bych se s ním toulat po klikatých silničkách celé odpoledne, občas to proložit prašnou cestou lesem nebo jen odbočit k rybníku, opláchnout ze sebe pot a prach a vyrazit vstříc dalšímu dobrodružství.

Technické údaje:

Motor: Kapalinou chlazený jednoválec. Vrtání a zdvih 67 x 66,8 mm, zdvihový objem 292 ccm. Největší výkon 21 kW (28,6 k) při 9000 ot/min. Největší točivý moment 25 Nm při 6500 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Ocelový rám, přední obrácená teleskopická vidlice USD o průměru 41 mm, zdvih 205 mm. Zadní kyvná vidlice Kayaba se seřiditelným předpětím pružin, zdvih 240 mm. Brzdy kotoučové, vpředu kotouč o průměru 265 mm s dvoupístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 220 mm s jednopístkovým třmenem, ABS. Kola vpředu 3/00-21, vzadu 5/10-18. Výška sedla nad zemí 915 mm, světlá výška 280 mm, provozní hmotnost 158 kg. Objem palivové nádrže 11 l.

Barevné provedení: žlutá, modrá

Základní cena: 109 990 Kč

1 Voge 300 Rally test (33)1 Voge 300 Rally test (35)1 Voge 300 Rally test (37)1 Voge 300 Rally test (29)1 Voge 300 Rally test (27)1 Voge 300 Rally test (31)1 Voge 300 Rally test (38)1 Voge 300 Rally test (39)1 Voge 300 Rally test (40)1 Voge 300 Rally test (41)1 Voge 300 Rally test (42)1 Voge 300 Rally test (1)1 Voge 300 Rally test (11)1 Voge 300 Rally test (10)1 Voge 300 Rally test (12)1 Voge 300 Rally test (13)1 Voge 300 Rally test (14)1 Voge 300 Rally test (15)1 Voge 300 Rally test (17)1 Voge 300 Rally test (18)1 Voge 300 Rally test (22)1 Voge 300 Rally test (4)1 Voge 300 Rally test (5)1 Voge 300 Rally test (20)1 Voge 300 Rally test (7)1 Voge 300 Rally test (8)

Foto: motoforum.cz



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama