Honda XL750 Transalp: návrat malého cestovního endura
- Publikovno: 8.11.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po navrácení legendárního Hornetu do nabídky Hondy přichází japonská značka s další legendou, cestovní enduro střední kategorie Transalp. Novinka XL750 Transalp byla navrhována v duchu slavného předchůdce. Pyšní se velkým 21 palcovým kolem vpředu, o tlumení nerovností se postará podvozek od Showy s dlouhými zdvihy a v novém lichoběžníkovém rámu mu tluče dvouválcové srdce o zdvihovém objemu 755 ccm.
Stejně jako patřila Africa Twin k legendárním cestovním motocyklům, řadí se k nim i Transalp s vidlicovým dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 583 ccm, který byl poprvé světu představen v roce 1986 a rovněž i on se během pár let stal legendou. Patřil mezi cestovní univerzální stroje s delšími zdvihy, které bez potíží zvládly i lehčí offroadové dobrodružství. V roce 2000 mu narostl zdvihový objem motoru na 647 ccm a o osm let později až na 680 ccm.
Po ukončení jeho prodeje chyběl Hondě v nabídce cestovní model ve střední objemové kategorii. Mezi podobně laděnými modely CB500X a CRF1100L Africa Twin byla značná mezera, kterou nedokázal zaplnit žádný z modelů v nabídce japonského výrobce a to je značně znevýhodňovalo i oproti konkurenci. A právě toto prázdné místo doplní nový model XL750 Transalp, který je určený jak na delší výlety, tak i pro hbitý pohyb městem. Zvládne šotolinovou cestu, hladký asfalt i mokré dlažební kostky. Je to zkrátka univerzální stroj pro každého.
Celkový design Transalpu je jednoduchý, se štíhlými tvary s velkým plexi štítem, které je dostatečně široké i vysoké a nebrání jezdci ve výhledu, přitom ho však bude dostatečně chránit před nárazy větru. Všechna světla již využívají technologii LED a ukazatele směru mají funkci automatické deaktivace. Ve standardní výbavě máte také pětipalcový barevný TFT displej, který nabízí čtyři způsoby zobrazení údajů o rychlosti a otáčkách a také všechny potřebné jízdní informace. Propojit jej můžete také s vašim telefonem a na displeji si tak zrcadlit navigaci, přijímat zprávy nebo si vybírat oblíbenou muziku. Sedlo je ve výšce 850 mm a pohotovostní hmotnost motocyklu je 208 kilogramů.
Srdcem Transalpa je řadový dvouválcový motor o zdvihovém objemu 755 ccm s výkonem 67,5 kW při 9 500 ot/min (výkon lze snížit na 35 kW pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2), maximální točivý moment 75 Nm nastupuje při 7 250 ot/min. Elektronické asistenční systémy jsou ovládány prostřednictvím elektronicky řízené škrticí klapky a na výběr máte mezi čtyřmi jízdními režimy, Sport, Standard, Rain a Gravel a pátým režimem User, který vám umožňuje vlastní nastavení. Upravovat však můžete i přednastavené režimy. Ve standardní nabídce je také třístupňové brzdění motorem, pětistupňová kontrola trakce se systémem proti zvedání předního kola a ABS s možností vypnutí na zadním kole.
Motor je usazen ve zcela novém lichoběžníkovém rámu z oceli s integrovaným podsedlovým rámem. Podvozek tvoří přední 43mm inverzní vidlice Showa SFF-CA se zdvihem 200 mm a zadní tlumič Showa s přepákováním Pro-Link se zdvihem 190 mm. U obou je možné nastavení předpětí pružiny. Světlá výška je 210 mm. Dvoupístkové přední brzdové třmeny se zakusují do dvou 310 mm vlnovitých kotoučů. Vzadu je 256 mm kotouč brzděn jednopístkem. Přední drátěné kolo má 21 palců, zadní 18, obuto je na dušových pneumatikách.
Na výběr máte ze třech barevných variant, matná šedá metalíza Matte Iridium Gray Metallic, matná černá metalíza Mat Ballistic Black Metallic a trikolóra Ross White Tricolour. Pro novinku XL750 Transalp je k dispozici široká nabídka příslušenství zahrnující rychlořazení, snížené sedlo, ochranné rámy, textilní nebo větší kufry anebo si můžete pořídit jeden z pěti paketů, Urban, Touring, Adventure, Rally a Comfort. Každý z nich disponuje odlišnou výbavou, určenou pro zaměření, které daný paket má.
Zdroj: Honda Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: 8.11.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl