Honda CRF 450 R 2017: oficiálně představena
- Publikovno: 11.8.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
První komplexní modernizace modelu CRF450R po osmi letech přináší motor inspirovaný stroji HRC, jenž se vyznačuje o 11 % vyšším maximálním výkonem a silnějším točivým momentem v celém rozsahu otáček.
Před necelými dvěma týdny jsme vám tuto novinku představili, neboť byla spatřena na testech v Kalifornii a nyní se k vám dostávají podstatné informace, které poskytl samotný výrobce. Honda CRF 450 R získává zcela nový hliníkový rám sedmé generace vyznačující se novou geometrií podvozku, nižším těžištěm a „tovární“ 49mm závodní přední vidlicí Showa s ocelovými pružinami. Seznam novinek završují titanová nádrž, hladké a aerodynamicky tvarované plasty či volitelný elektrický startér.
Honda CRF450R je již od představení v roce 2002 považována za etalon ve své kategorii. Tento stroj je ztělesněním vyváženosti, disponuje motorem s nekompromisním výkonem a jeho podvozek umožňuje jezdcům všech úrovní každou kapku výkonu naplno využít. Z pohledu jezdce – ať amatérského nadšence nebo profesionálního závodníka – tento stroj vždy nabízel naprostou kontrolu, odolnost a dlouhou životnost, jimiž jsou výrobky Honda pověstné.
Model CRF450R se samozřejmě neustále vyvíjel, přičemž každé vylepšení vycházelo ze zkušeností získaných týmy značky Honda v motokrosových závodech po celém světě. V průběhu posledních osmi let byl model CRF450R vybroušen do jednoho z nejlepších strojů připravených pro závody. Pro rok 2017 namísto evoluce přichází revoluce. Nejoblíbenější evropský open-class motokrosový stroj přichází ve zcela nové verzi, s výrazně posíleným motorem, vyšší přilnavostí a s lepší ovladatelností díky zcela přepracovanému podvozku.
„V případě CRF450R se jedná o kompletní modelovou obměnu. Nic nebylo přehlédnuto a veškeré úsilí jsme zaměřili na to, abychom zákazníkům nabídli stroj, který nechá veškerou konkurenci daleko za sebou. Hlavní důraz jsme kladli na vytvoření stroje s mimořádným výkonem motoru, špičkovou trakcí zadního kola a s nízko umístěným těžištěm – s cílem dosáhnout 5% zlepšení akcelerace oproti předchozímu modelu. Slogan, ze kterého vývoj vycházel, byl „Nejrychlejší na startu,“ říká M. Uchiyama, vedoucí projektu.
"S modelem CRF450R pro modelový rok 2017 jsme již vstoupili do motokrosového šampionátu v Japonsku a v prvních pěti závodech v řadě jsme vždy zvítězili. Proto jsme hrdí na to, že takto výkonný stroj můžeme nabídnout milovníkům motokrosu na celém světě.“
Vývoj modelu Honda CRF450R pro rok 2017 probíhal v těsné spolupráci s týmy Honda AMA a MX GP. S novým motorem, jenž disponuje o 11 % vyšším maximálním výkonem a jenž je spojen s podvozkem, který tento výkon dokáže využít, je CRF450R 2017 silnější, ostřejší a důraznější oproti předchozí verzi.
A protože všechny stroje třídy MX1 mají v krvi soutěživost, porovnali jsme ve spolupráci s HRC stroje modelových let 2016 a 2017 v sérii simulovaných startů. Výkon a hnací síla přinesly novému stroji v tomto srovnání významnou výhodu. Vzdálenost 0-10 m trvala 1,53 s, což je o 6,4 % méně než u končící verze.
Nová hnací jednotka využívá inovativní technická řešení na straně sání i výfuku. Rovné sací vedení velkou měrou snižuje odpor vzduchu a zlepšuje účinnost spalování. Na straně výfuku se výfukové potrubí dělí blíže motoru, což umožnilo zvýšení kompresního poměru ze 12,5 na 13,5. Právě vyšší kompresní poměr je hlavním důvodem vyššího výkonu.
Vzduchová vidlice KYB byla nahrazena inverzní 49mm vidlicí Showa s ocelovými pružinami, jež je odvozena od závodních dílů dodávaných MX závodním týmům v japonském šampionátu. Hlavní podélníky hliníkového rámu jsou nově zkosené, což přispívá k lepší stabilitě a trakci, CRF450R pro modelový rok 2017 navíc přichází se zcela novou geometrií: má kratší rozvor, kompaktnější kyvné rameno a upravený sklon přední vidlice i závlek. Díky detailům, jako je lehká titanová nádrž o objemu 6,3 litru, jež je o 513 g lehčí než dosavadní plastová nebo snížené horní upevnění tlumiče, má stroj níže umístěné těžiště.
Ovládací a zobrazovací prvky jsou nyní racionálně seskupeny na jednom místě na levé rukojeti: tlačítko pro vypnutí motoru, výstraha systému EFI, tlačítko pro volbu režimu EMSB a LED indikátor. Systém pro výběr režimu motoru Honda EMSB (Engine Mode Select Button) umožňuje jezdci bleskurychle změnit charakteristiku motoru. U stojícího motocyklu s motorem běžícím na volnoběh stačí tlačítko na necelou sekundu stisknout, čímž se vybere další mapa v sekvenci.
Použitou mapu signalizuje LED dioda, která po krátkém stisknutí tlačítka počtem zablikání informuje jezdce o zvoleném režimu (1 bliknutí pro Režim 1 atd.). Výběr nové mapy je jezdci rovněž potvrzen. Režim 1 využívá standardní kombinaci map zapalování a vstřikování paliva, jež se vyznačuje vyváženým průběhem výkonu a točivého momentu. Režim 2 má vyzrálejší povahu a umožňuje snadné ovládání plynu. Režim 3 je ostrý a poskytuje agresivní, ihned dostupný výkon. Režimy 2 a 3 je možné dále upravit stávajícím nástrojem HRC pro mapování hardware a software.
U geometrie a dynamických parametrů rámu došlo k řadě dalších méně nápadných změn. Těžiště se nachází o 2,7 mm níže. Rozvor je o 11 mm kratší a činí 1 482 mm. Vzdálenost mezi osou předního kola a čepem kyvného ramene se prodloužila o 13 mm na 913 mm, zatímco vzdálenost od čepu kyvného ramene k zadní ose se zkrátila o 24 mm na 569 mm). Díky této nové geometrii se větší část hmotnosti přenáší na zadní kolo, což přispívá k lepší trakci, jež byla jedním z hlavních cílů konstruktérů. Sklon přední vidlice a závlek jsou nastaveny na 27,4°/116 mm (oproti 27,1°/117 mm). Celková hmotnost motocyklu činí 110,6 kg.
Vlnovitý kotouč o průměru 260 mm zajišťuje účinný rozptyl tepla, vyšší brzdný účinek a lepší pocit díky dvoupístovému třmenu; na zadním kole se je použit 240mm vlnovitý kotouč s jednopístovým třmenem. Lehké hliníkové ráfky s drátěným výpletem snižují neodpruženou hmotnost; přední ráfek má rozměr 21 x 1,6 palce a zadní 19 x 2,15 palce. Standardně jsou dodávány pneumatiky Dunlop MX3SF a MX3S určené do měkkého terénu.
Zcela nové plasty zajišťují mimořádně efektivní aerodynamické vlastnosti, zatímco hladké „organické“ tvary poskytují jezdci naprostou svobodu pohybu. Plasty jsou opatřeny fólií s grafikou, která podtrhuje vizuální atraktivitu stroje a zároveň zlepšuje odolnost plastů před poškozením. Poprvé je jako volitelné příslušenství nabízen elektrický startér.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 11.8.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl