Ducati Multistrada 1200 Enduro 2016: do každého terénu
- Publikovno: 17.11.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Předem avizované překvapení z italské stáje je tu, Ducati Multistrada Enduro je prvním strojem ze segmentu Adventure motocyklů.
Konečně má Ducati pořádného konkurenta, se kterým se může směle postavit proti ostříleným borcům, jako je KTM 1290 Super Adventure, BMW R 1200 GS Adventure nebo horká letošní novinka Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016. Jak je z názvu novinky patrné, základ pro ni představovala její sestra Ducati Multistrada 1200, která se letos stala Evropským motocyklem roku a jejíž test vám již brzy představíme.
Co se týče motoru, tak ten mají obě Multistrady stejný, pohání je Testastretta DVT s variabilním časováním ventilů a výkonem 160 koní. Stejně tak tu zůstává volba z několika jízdních režimů. Ovšem jednu novinku tu najdete a to docela stěžejní. Přibyla tu kontrolka s názvem “Vehicle Hold Control”, která vám pomůže při rozjezdech ve svahu nebo na kluzkém povrchu.
Z fotografií je patrné, že došlo k některým změnám, které Adventure motocykl oproti klasickému cestovnímu potřebuje. Asi nejdůležitější je oboustranně uchycená kyvná vidlice pro zajištění větší tuhosti a pevnosti. Dále je enduro vybaveno drátěnými koly, přední kolo má 19 palců, spodním krytem motoru, také koncovka výfuku je uchycena výše než u klasické Multistrady. Enduro má také větší, třicetilitrovou nádrž, to pro případ, že byste se ztratili někde v přírodě a měli jste dostatek paliva na dojetí.
Hmotnost motocyklu je 234 kilogramů, včetně náplní, ovšem bez kufrů a dalších doplňků. Bohužel vyšší váha je slabinou všech Adventure motocyklů. Nejsem si úplně jistá, jestli je Ducati Multistrada Enduro vhodná do těžkého terénu, jako je například africký písek, ale rozhodně s ní můžete vyrazit na štěrkové cesty, nebo projet pár děravých silnic, tady vám zcela jistě prokáže dobrou službu.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 17.11.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test MotoGP v Misanu
- včera - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- včera - Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty
- 14.9. - Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa
- 14.9. - Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač
- 14.9. - V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda
Další z rubriky
- včera - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- 11.9. - Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách
- 9.9. - Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě
- 3.9. - BMW Motorrad Vision CE: bez helmy a bez starostí
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje