Reklama

Aprilia Dorsoduro 1200 je na světě

Při příležitosti otevření nového exkluzivního prodejního centra v sídle Piaggio Group v Miláně bylo 14. září v předstihu před nejbližší mezinárodní výstavou poprvé oficiálně představeno velké Dorsoduro 1200

Větší bratr stávajícího úspěšného supermota od aprilie je poháněn zcela novým dvouválcovým agregátem 1200 ccm, který vyčnívá svými parametry mezi konkurencí ve své kategorii a je nejsilnějším motorem třídy supermoto. Jako u jiných modelů i v tomto novém modelu využívá Aprilia zkušeností z mnoha vítězství na závodních okruzích. Výsledkem je mimo vynikajících hodnot maximálního výkonu a kroutícího momentu pohonné jednotky také agilita a přesnost, s níž se tento motocykl řídí. Elegantní design, široká řidítka, propracované detaily a špičkové komponenty na trhu jsou dalšími detaily, které řádí velké Dorso na samotný vrchol ve své třídě.

Nový dvouválcový agregát (V 90°) o objemu 1200 ccm je chlazen kapalinou a vybaven rozvodem DOHC se 4 ventily a zapalováním se systémem Twin-spark - dvě svíčky na válec. Integrovaný systém managementu motoru opět využívá Ride-by-Wire poskytující jezdci výběr ze tří map SPORT-TOURING-RAIN. Motor poskytuje největší výkon 130 koní při 8700 1/min a točivý moment 115 N.m při 7200 1/min a i přes tyto hodnoty s rezervou plní emisní limity EURO 3.

Tradice a technologické zkušenosti vývojářů Aprilie se odrazily i při vývoji zesíleného rámu, který tvoří v horní části příhradový trubkový rám sešroubovaný s litými hliníkovými bočnicemi. Výsledkem je dosažení výborné tuhosti, která dokáže zkrotit sílu motoru a nerovnosti vozovky. Přední vidlici upside-down 43 mm obstarala značka SACHS, samozřejmostí je možnost kompletního nastavení (předpětí, komprese, zpětný útlum). Obdobně i zadní tlumič SACHS s oddělenou nádobkou „piggy-back“ je plně nastavitelný a asymetricky uložen bez přepákování přímo na kyvné vidlici.

Italská Aprilia tradičně využívá ty nejlepší brzdové komponenty: 2 přední kotouče 320 mm brzdí radiální čtyřpístkové třmeny BREMBO, vzadu je namontován kotouč 240 mm s jednopístkovým třmenem od stejného výrobce. Pro aprilii jsou už léta samozřejmostí oplétané brzdové hadice. Novinka má co nabídnout i v aktivní bezpečnosti: jako první model z Noale nabízí volitelný systém APRILIA TRACTION CONTROL (ATC) v kombinaci s dvoukanálovým systémem ABS, přičemž oba systémy jsou navzájem nezávisle vypínatelné. Dorsoduro 1200 tak umožňuje plně využít výkon stroje a přilnavost pneumatik pro maximální potěšení z jízdy i méně zkušeným jezdcům.

Aprilia Dorsoduro 1200 bude poprvé prezentováno široké mezinárodní veřejnosti na výstavě INTERMOT v Kolíně nad Rýnem, ale kompletní řadu novinek pro rok 2011 představí Piaggio Group tradičně až v Miláně na výstavě EICMA 2010 na začátku listopadu.

Dorso12001Dorso12002Dorso12003Dorso12004



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama